کاربرد موکت

درباره کاربرد موکت بیشتر بدانیم

به طور سنتی، گزینه‌ای که در خانه‌ها بسیار محبوب است فرش کردن حد فاصل بین دیوارها است. در طراحی های مدرن برای اینکه راه رفتن در فاصله بین دیوارها راحت باشد به خصوص برای افرادی که در منزل فرزند خردسال دارند، از کفپوش های چوبی یا سرامیکی استفاده می شود. اما موکت همواره هم امنیت بیشتری برای کودکان دارند و هم قیمت کمتری دارد.امروزه، به جای استفاده از فرش که به سادگی می‌تواند کثیف شود و تمیزکاری و شستن  فرش کاری سخت است، بسیاری از صاحب خانه‌ها و طراحان دکوراسیون ترجیح می‌دهند از موکت استفاده کنند.موکت معمولا در قطعات مربع شکل (در حدود ۱۶ اینچ تا ۲۴ اینچ مربع) هستند که می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به نصاب حرفه‌ای در سطوح مختلف نصب شوند.موکت در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، سبک‌ها و مواد تولید می شود. با استفاده از رنگ‌های مختلف و طرح های مختلفی که دارند، می‌توانید جلوه متنوعی به کف خانه خود بدهید و هر اتاق را به رنگ متفاوتی تزئین کنید.

کاربرد موکت و شستشوی موکت

روش های نصب موکت

چند روش مختلف برای نصب موکت وجود دارد. بعضی از آنها چسبان هستند و می‌توانند به سادگی با جداکردن کاغذ پشتی و قرار دادن آنها در جایی که می‌خواهید نصب شوند.برخی دیگر نیاز به نگهدارنده‌هایی دو طرفه در پشت موکت قبل از قرار دادن بر روی کف دارند. همچنین می‌توانند با چسب نصب شوند و در برخی از مواقع نیاز به هیچ گونه نگهدارنده‌ای نخواهند داشت و فقط بر روی کف نصب می‌شوند.یکی از مهمترین و آسان‌ترین روش‌ها استفاده از نوار محافظ است. این موکت‌ها به یکدیگر و نه به کف، متصل می‌شوند به طوری که می‌توانید از آنها بدون آسیب رساندن به کف خانه‌تان استفاده کنید.موکت ها معمولا در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف و همچنین از مواد قابل بازیافت و تجدیدپذیر ساخته می‌شوند.

بیشتر بدانید : ” راهنمای شستن موکت در منزل

مزایای کاربرد موکت

  • بزرگترین مزیتی که استفاده از موکت نسبت به فرش دارد، این است که هر یک از موکت‌ها در صورت کثیف و لکه دار شدن می‌توانند به صورت جداگانه از سطح جدا شوند.
  • برخلاف فرش‌های بزرگ که در صورت لکه دار شدن، شستشوی آنها مشکل است، یک موکت را می‌توانید با صرف وقت بسیار کم از زمین جدا کرده و بشویید و یا تعویض کنید.
  • از سایر مزایای موکت می توان به این موارد اشاره کرد که نوعی عایق صوتی است و مانع از انعکاس صدا می شود. به دلیل سطح نرمی که دارد، برای اتاق کودک مناسب است.
  • از هدر رفتن انرژی گرمایی کف جلوگیری می کند. شستن و جارو برقی کشیدن آن ها آسان است.  در صورت لکه شدن به راحتی با استفاده از شامپو فرش قابل تمیز شدن است.
  • استفاده از موکت در فضاهای اداری نیز جلوه خاصی به محیط می دهد.

شستشوی موکت در قالیشویی

مکان های مناسب برای استفاده از موکت

موکت‌ها می‌توانند برای پوشش سطوح بزرگ مانند یک اتاق وسیع و همچنین اتاق‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند. آنها را می‌توان به عنوان جایگزین فرش‌ها یا قالیچه‌های کوچک، در ورودی راه پله‌ها و همچنین ورودی ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار داد.

همچنین موکت‌ها را می‌توانید در فضای باز نیز استفاده کنید. به طور کلی استفاده از موکت می‌تواند فضاهایی که نمی‌توان به وسیله فرش پر کرد را پوشش دهد، به راحتی نصب شود و در صورت نیاز می‌توان به راحتی آنها را تعویض کرد.

قیمت موکت نسبت به فرش بسیار کمتر بوده و در زمان شستشو نیز نسبت به شستشوی فرش هزینه کمتری را باید پرداخت کنید. اگر قطعه‌ای از این موکت‌ها خراب و یا کثیف شود، می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید.

اگر به دنبال ارزان ترین قالیشویی تهران و کرج هستید، کارخانه فرش شویی عابدینی انواع فرش‌ها را با کمترین قیمت و با استفاده از مواد شوینده مرغوب شسته و در اسرع وقت تحویل خواهد داد. همچنین تسریع فرآیند سفارش می توانید از بخش قالیشویی آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر