Mistakes in carpet cleaning

اشتباهات رایج در تمیز کردن فرش

لکه‌های فرش معمولا در نقاطی رخ می‌دهد که پوشش مناسبی بر روی آنها قرار ندارد. لکه مایعات و گرد و غبار فرش معمولا در مناطقی تجمع می‌کنند که معمولا بیشتر در معرض عوامل آلاینده قرار دارند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه تمیز کردن فرش‌های خود را با روشی صحیح انجام دهید تا دوام بیشتری داشته باشند.

چند اشتباه در تمیز کردن فرش

وقتی تلاش می‌کنید که خودتان عملیات تمیز کردن فرش و قالیشویی را انجام دهید، وقوع اشتباهات امری طبیعی است و موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند نادرست باشند و منجر به ایجاد آسیب دائمی شوند. در اینجا چند اشتباه رایج در فرش شویی لیست شده است که می‌توانید از وقوع آنها در زمان تمیز کردن فرش جلوگیری کنید.

انتظار بیش از حد برای حذف لکه‌ها

هنگامی که حرف از لکه زدایی به میان می‌آید، زمان لازم برای این که این اتفاق بیافتد بسیار کوتاه است. اگر بیش از حد تعلل کنید لکه‌ها در درون فرش نفوذ می‌کنند که ممکن است باعث دائمی شدن آنها شود یا عملیات تمیز کردن فرش سخت‌تر می‌شود.

بعضی از لکه‌ها ممکن است به داخل تار و پود فرش نفوذ نکنند، در حالی که لکه‌های دیگر مانند نوشابه حاوی اسیدهای است که ممکن است به درون الیاف نفوذ کنند.

استفاده از پاک کننده فرش نامناسب

اسپری‌های تمیزکننده می‌توانند بر روی برخی از لکه‌ها موثر باشند، اما استفاده از تمیزکننده‌های خانگی دیگر برای تمیز کردن لکه‌های روی فرش می‌تواند فاجعه آمیز باشد. بسیاری از پاک کننده‌های سطحی و مواد شوینده حاوی سفید کننده و سایر مواد شیمیایی مضر هستند که می‌توانند به طور دائمی رنگ فرش را از بین ببرند.

بهترین گزینه این است که با تولید کننده فرش برای دریافت دستورالعمل‌های تمیز کاری و استفاده از محلول یا تمیز کننده مناسب مشورت بگیرید یا سرکه سفید و آب را امتحان کنید. برخی از لکه‌ها همچنین می‌توانند با محصولات روزمره مانند نوشیدنی سودا زدوده شوند.

قبل از استفاده از یک محلول تمیز کننده، بهتر است آن را بر روی یک ناحیه کوچک که قابل مشاهده نیست آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که به فرش‌های شما آسیب نمی‌رسانند و باعث ایجاد تغییر رنگ دائمی بر روی آنها نمی‌شوند.

استفاده نادرست از مواد ضدعفونی کننده

پودر ضدعفونی کننده قابلیت تمیز کردن لکه‌های موجود بر روی فرش را ندارد و در این زمینه موثر نیستند. حتی بدتر از آن، جاروبرقی‌های معمولی نیز ​​به اندازه کافی قدرتمند نیست تا پودر ضدعفونی کننده را از روی فرش تمیز کنند و باعث می‌شود لکه‌ها در طول زمان حتی سخت‌تر شده و به لکه‌هایی دائمی تبدیل شوند.

استفاده از تمیزکننده‌های اجاره‌ای

استفاده از تمیز کننده فرش مانند دستگاه بخار یا دستگاه شستشو ممکن است یک ایده خوب باشد، اما این دستگاه‌ها هنگامی که بین اجاره کنندگان توزیع می‌شوند، تمیز نمی‌شوند. این بدان معناست که ممکن است آلودگی‌های خانه دیگران وارد خانه شما شود. شما باید قبل از استفاده، آنها را تمیز کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشند.
این دستگاه‌ها همچنین ممکن است دارای انسداد یا آسیب‌های جدی باشند که از عملکرد مناسب آنها جلوگیری می‌کند، بنابراین قبل از استفاده از تمیز کننده آن را بر روی یک بخش کوچک از فرش آزمایش کنید.

اجتناب از تمیز کننده‌های قوی

بیشتر تولیدکنندگان فرش حداکثر یک بار در سال استفاده از تمیز کننده‌های قوی را توصیه می‌کنند. خانه‌هایی که در آنها کودکان یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند نیاز به تمیز کاری بیشتری دارند. تمیزکننده‌های قوی برای زدودن لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در مواردی خاص. برای آسیب کمتر از این پاک کننده‌ها به دفعات زیاد استفاده نکنید.

تمام لکه‌های موجود بر روی فرش نیاز به اقدام سریع و حرفه‌ای برای تمیز شدن ندارند، اما تاخیر در شستشوی فرش می‌تواند آثار مخرب طولانی مدتی بر روی آن داشته باشد. همیشه در کوتاه‌ترین زمان اقدام به تمیزکردن لکه‌ها کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر