تمیز کردن فرش با شامپو فرش در ارزان ترین قالیشویی تهران

تمیز کردن فرش با شامپو فرش در منزل

در این مقاله از وب سایت معتبرترین و ارزان ترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” قصد داریم به توضیح و آموزش روش تمیز کردن فرش با شامپو فرش و طرز شامپو فرش کشیدن بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید. 

روش تمیز کردن فرش با شامپو فرش

فرش یکی از اعضای جدایی‌ناپذیر فضای منزل است. فرش‌های نو جلوه چشم‌نوازی دارند اما به محض گذشت مدت زمان کمی در اثر آلودگی کثیف می‌شوند و جلوه اولیه خود را از دست می‌دهند. اگر میزان آلودگی و لکه‌های روی فرش کم باشد برای تمیز کردن آن به جز شستشوی فرش راه دیگری هم وجود دارد؛ استفاده از شامپو فرش. و اگر برای شما هم سوال است که ایا شامپو فرش فرش را تمیز میکند ، تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید!
طریقه شستن فرش با شامپو فرش ا شاید راحتتر از شستشوی فرش در قالیشویی باشد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید بهترین شامپو فرش را انتخاب کنید تا آسیبی به فرش ها و مبل های نرسانید. به خصوص برای فرش های دستبافت و ابریشمی خیلی مهم است که با یک انتخاب درست سعی کنید به بافت فرش آسیبی وارد نکنید. 
تمیز کردن فرش با شامپو فرش در منزل

شستن فرش در خانه با شامپو فرش

همان طور که در بالا گفته شد در صورتی که روی فرش شما لکه ای وجود دارد یا قسمت کوچکی از فرش شما نیاز به شستشو دارد، می توانیم شستشوی فرش را با شامپو فرش به شما توصیه کنیم، اما اگر می خواهید کل فرش را با شامپو فرش بشویید و به همان نتیجه ای برسید. قالیشویی به قالیشویی مطمئناً نخواهد بود برداشتن آن منطقی است. این کار انرژی زیادی از شما می گیرد و در نهایت نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. تجربه نشان داده است که از آنجایی که شستشوی فرش با شامپو فرش نیاز به انرژی زیادی دارد، اگر این شستشو به صورت تصادفی انجام شود باعث مرگ فرش شما می شود. بنابراین برای شستشوی کل فرش از شامپو فرش استفاده نکنید.به این منظور چندین روش برای ایجاد شامپو فرش خانگی و شستن فرش در خانه با شامپو فرش نیز وجود دارد که با استفاده از مواد طبیعی و موجود در منزل می توانید شامپو فرش خانگی درست کنید. موادی از جمله سرکه و جوش شیرین در زمینه کاربرد دارند.

نکات مهم در شستن فرش با شامپو فرش

با کمک شستن فرش با شامپو فرش در خانه می‌توانید جلوه از دست رفته فرش خود را به آن بازگردانید. قبل از شروع تمیز کردن فرش با شامپو فرش وسایل مورد نیاز را باید داشته باشید که عبارتند از شامپو فرش، سطل آب و یک پارچه نخی ترجیحا سفید یا اسفنج. طریقه شامپو فرش کشیدن کار سختی نیست کافی ست برای آموزش روش شامپو فرش کشیدن به این نکات توجه کنید:
  • نوع شامپو فرش را بر اساس نوع فرش خود انتخاب کنید. مواد شوینده باید با الیاف پرز فرش سازگار باشد. اگر شامپو حاوی مواد شیمیایی آسیب‌زا باشد باعث رنگ‌رفتگی یا تداخل رنگ‌های فرش شده و زیبایی آن را مخدوش می‌کند. به توضیحات روی برچسب محصول توجه کنید تا با استفاده از آن مشکلی برای فرش پیش نیاد.
  • فرش مورد نظر را پیش از استفاده از شامپو فرش جارو بکشید تا گرد و خاک از روی سطح آن جمع شود. اگر به خوبی مراحل جاروکشی را انجام ندهید ممکن است گرد و غبار روی فرش بماند و بعد از خیس شدن به داخل بافت فرش نفوذ کند. در این صورت حذف آن زمان زیادی می خواهد و ممکن است باعث کدر شدن فرش شود.
  • شامپو فرش را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید. رقیق کردن شامپو از وارد کردن آسیب به فرش و چسبناک شدن سطح آن جلوگیری می‌کند.

تمیز کردن فرش دستباف با شامپو فرش

شستشو و نظافت فرش دستبافت دارای اصول و قوانین خاصی است که پس از آن کیفیت اولیه فرش حتی پس از شستشو نیز حفظ می شود و همچنین باعث می شود فرش دستباف کیفیت، ظاهر و ویژگی های اولیه ساختاری خود را از دست ندهد. . ممکن است. خودت را نجات بده،اما اگر شستشو به درستی انجام نشود، فرش شما ظاهر خود را از دست می دهد و ساختار آن آسیب می بیند.

به هیچ عنوان از شامپو فرش استفاده نکنید و فقط روی سطح فرش برای تمیز کردن فرش استفاده کنید زیرا در صورت استفاده ازشامپو فرش دیرترخشک می شود و در نهایت ریشه فرش در اثر رطوبت بچسبناک به نظر می رسد. . کف شامپو فرش کثیفی روی فرش را حل کرده و در عرض نیم ساعت نزدیک به اکسیژن هوا از بین می رود پس در این مدت روی فرش راه نروید. هنگام شامپو زدن فرش، از بالای فرش شروع کنید تا مجبور نباشید از قسمت هایی که شامپو زده اید قدم بزنید.

سایر نکات در طرز شستن فرش با شامپو فرش

  • با کمک یک اسفنج یا یک تکه پارچه توری کف شامپو را به سطح فرش آغشته کنید و سپس از یک دستمال سفید پارچه‌ای نم‌دار برای تمیز کردن آن استفاده کنید. بهتر است دستمال از جنس کتان باشد. هر چند وقت یک‌بار دستمال را با دستمال تمیز دیگری تعویض کنید تا فرش به طور کامل تمیز و از بروز لکه جلوگیری شود.
  • توجه داشته باشید که اسفنج را به طور کامل در مخلوط آب و شامپو فرش وارد نکنید. اگر فرش بیش از حد خیس شود با توجه به فضای سربسته منزل دیرتر خشک می‌شود و احتمال پوسیدگی آن افزایش می‌یابد. از طرف دیگر خیسی فرش باعث می‌شود آلودگی و گرد و خاک بیشتری را از محیط جذب کند.
  • بهتر است شستشوی فرش با شامپو به صورت منظم از یک سمت فرش طبق خواب فرش آغاز شود و به سمت دیگر خاتمه پیدا کند.
  • پس از شامپو کشیدن روی فرش روی آن تردد نکنید و مدتی آن را به حال خود بگذارید تا به طور کامل خشک شود.
  • برای بهتر شدن جلوه فرش پس از خشک شدن سطح فرش، آن را جارو بزنید. مدت زمان خشک شدن شامپو فرش خیلی طول نمی کشد.

استفاده از جاروبرقی

بهتر است برای حفظ زیبایی و نو نگه داشتن فرش‌هایتان آنها را به‌موقع و به صورت منظم و اصولی جارو برقی بکشید. سعی کنید حداقل هفته‌ای یک‌بار و حداکثر هفته‌ای سه‌بار از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش‌ها استفاده کنید.

تمیز کردن فرش با شامپو فرش

تمیز کردن فرش و موکت در منزل از این نظر اهمیت دارد که ظاهر خانه را مرتب نشان می دهد و همچنین به سلامت افراد کمک می کند. به خصوص افرادی که در منزل فرزند کوچک و یا سالمند دارند باید حواسشان به گرد و غبار خانه باشد.

وقتی به طور مرتب گرد و‌ خاک و ذرات ریز روی فرش را تمیز کنید به عمر فرش می‌افزایید و دیرتر نیاز به تعویض فرش‌ها پیدا می‌کنید. جارو را در تمام جهت‌ها روی فرش بکشید تا همه ذرات آشغال و گردوغبار پرز‌های فرش جمع شوند.

پاک کردن لکه فرش 

لکه‌ها خیلی زود جلوه فرش را از بین می‌برند و آن را کهنه نشان می‌دهند. اگر لکه‌ای روی فرش به وجود آمد فورا آن را پاک کنید. نباید به لکه‌ها اجازه دهید روی سطح فرش تثبیت شوند زیرا در این صورت پاک کردن آنها بسیار مشکل می‌شود.

ابتدا لکه را اگر قابل برداشتن است با لبه چاقو از روی سطح فرش بردارید. پس از آن با پارچه‌ای تمیز یا اسفنج مقداری از محلول آب و شامپو فرش را روی سطح فرش آغشته کنید و مالش دهید تا لکه از بین برود. مجددا از یک پارچه سفید تمیز در محل لکه استفاده کنید تا اثر آن از بین برود. سپس اجازه دهید محل لکه خشک شود.

 

بهتر است حداقل سالی یک‌بار فرش‌هایتان را برای شستشو به یک کارخانه فرش شویی بسپارید. شستن فرش ها در قالیشویی وقتی به صورت حرفه ای انجام شود به نو شدن آن ها کمک می کند. از طریق صفحه مربوط به ثبت سفارش قالیشویی آنلاین در وب سایت قالیشویی عابدینی می توانید ارزان ترین و با کیفیت ترین خدمات قالیشویی تهران و کرج از جمله شستشوی فرش، شستشوی مبلمان، رفوگری فرش، شیرازه دوزی و غیره را در اسرع وقت دریافت کنید.

در قالیشویی عابدینی به عنوان بهترین قالیشویی تهران به کمک دستگاه‌های پیشرفته گرد و خاک از عمق فرش زدوده شده و فرش با شستشوی اصولی با مواد شوینده مناسب تمیز می‌شود. با این کارهایی که به آنها اشاره شد از کهنه شدن سریع فرش‌ها جلوگیری می‌کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر