راهکار تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری در بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی

راهکارهایی برای تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری

در این مقاله از وب سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” قصد داریم به معرفی راهکارهایی برای تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری بپردازیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

روش های تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری

این روزها میز و صندلی ناهار خوری در اکثر منازل جزیی ثابت از دکوراسیون داخلی است. صرف غذا روی میز نهارخوری راحت تر است و پذیرایی از مهمانان نیز با داشتن میز ناهارخوری زحمت کمتری به میزبان می‌دهد. طبیعی است که پس از مدتی استفاده از صندلی‌ها، پارچه آن لک شود یا چوب حاشیه آن کثیف شود.

صندلی‌های میز ناهارخوری با روکش پارچه‌ای خیلی زودتر از مبلمان کثیف می‌شوند. احتمال ایجاد لکه‌های غذا و نوشیدنی روی آن به دلیل صرف غذا بسیار بیشتر است. مخصوصا اگر فرزندان کوچک در منزل حضور داشته باشند یا همیشه میزبان مهمانان زیادی باشید امکان کثیف شدن و لکه شدن صندلی میز نهارخوری بیشتر است. در چنین شرایطی بهتر است خیلی زود اقدام به تمیز کردن لکه ها کنید تا لکه ماندگار نشود.

زیرا بعضی از لکه ها به خصوص لک های رنگی ایجاد شده روی پارچه اگر زود تمیز نشود ممکن است در بافت پارچه نفوذ کند و دیگر در منزل نتوانید آن ها تمیز کنید. در چنین شرایطی باید از خدمات قالیشویی ها و مبل شویی در محل استفاده کنید.

بنابراین به طور مرتب باید آنها را تمیز کنید تا لکه‌ها کهنه نشوند. در صورت کهنگی بیش از حد لکه‌ها شاید لازم باشد از خدمات مبل شویی و شستشوی مبل در محل استفاده کنید.
تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری

تمیز کردن لکه های صندلی میز نهار خوری

برای تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه صندلی اول باید جنس آن را بشناسید تا ماده شوینده را متناسب با آن انتخاب کنید. اگر ماده شوینده با پارچه سازگار نباشد آسیب جدی به آن وارد کرده و زیبایی ظاهری صندلی را از بین می‌برد. بسیاری از صندلی‌ها و مبل ها دارای برچسب مخصوصی هستند که راهنمایی برای نحوه شستشوی مبل و صندلی روی آنها ارائه شده است.
اگر صندلی فاقد این برچسب بود بهتر است مقداری از محلول شوینده را روی بخش کوچکی از پارچه صندلی که در معرض دید نیست امتحان کنید تا از آسیب نرساندن آن به پارچه مطمئن شوید. قالیشویی عابدینی به عنوان بهترین قالیشویی تهران و کرج خدمات شستشوی فرش و خشکشویی و مبل شویی را با استفاده از دستگاه های مدرن و مکانیزه برای شهروندان تهرانی و استان البرز انجام میدهد.

مراحل تمیز کردن صندلی‌ میز ناهار خوری

بهتر است پیش از اقدام برای از بین بردن لکه‌ها، سطح صندلی‌ها را با جاروبرقی با دقت جارو بکشید تا ذرات گردوخاک از روی آن کاملا پاک شود.
از سری مخصوص استفاده کنید تا گردوخاک تمام سطح و درزهای صندلی گرفته شود. با این کار لکه‌ها نیز بهتر خود را نشان می‌دهند و در مرحله بعد می‌توانید کاملا آنها را تمیز کنید.به طور کلی اگر هفته‌ای یک‌بار سطح مبلمان و صندلی‌ میز ناهار خوری را تمیز کنید و ذرات گردوغبار را به کمک جاروبرقی از بین ببرید باعث می‌شود عمر مبلمان شما بیشتر شده و جلوه خود را از دست ندهد.

تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه

حالا نوبت به تمیز کردن لکه‌ها رسیده است. برای تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه بهتر است کمی از مواد شوینده مخصوص مبلمان را در مقداری آب مخلوط کنید و سپس با یک اسفنج یا پارچه مقداری از محلول را روی لکه بمالید تا از بین برود.

اگر لکه ایجادشده لکه قهوه یا چای باشد می‌توان از مخلوط سرکه سفید و آب هم برای تمیز کردن آنها استفاده کرد. اگر اثر لکه هنوز بر روی پارچه باقی مانده کمی ماست روی آن بریزید و بگذارید مدتی در این حال بماند، سپس آن را تمیز کرده و با محلول پاک‌کننده مجددا محل لکه را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه چربی از میز و صندلی ناهار خوری

  • لکه چربی لکه سمجی است که معمولا هنگام صرف غذا در اثر ریختن غذا یا دست‌های چرب کودکان روی صندلی میزناهارخوری ایجاد می‌شود.
  • برای از بین بردن لکه‌های چربی می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب رقیق کنید و کف حاصل از آن را با یک اسفنج یا پارچه روی لکه قرار دهید و آن را پاک کنید.
  • اما اگر خواستید از مواد طبیعی برای پاک کردن لکه‌های چربی استفاده کنید مخلوط نمک و الکل سفید را امتحان کنید.
  • مقداری نمک را در الکل مخلوط کنید و آن را با اسفنج روی لکه مورد نظر بمالید تا کاملا تمیز شود. اگر رد الکل روی پارچه باقی ماند با یک پارچه تمیز مرطوب آن را مجددا پاک کنید.
  • سرسخت‌ترین لکه‌های روغن را می‌توان با استفاده از نوشابه و پودر ماشین لباس‌شویی از بین برد. برای این کار ابتدا با تکه‌ای پارچه که به مقداری نوشابه آغشته شده روی لکه چند ضربه بزنید تا لکه با نوشابه خیس شود.
  • سپس کمی پودر ماشین‌لباس‌شویی را در آب ریخته و با کف حاصل از آن لکه را تمیز کنید. در این مرحله با یک دستمال تمیز مرطوب کف روی پارچه را نیز تمیز کنید. دیگر اثری از لکه باقی نمانده است.

بیشتر بدانید : ” نحوه تمیز کردن مبلمان پارچه ای در ۴ مرحله

تمیز کردن صندلی چوبی و چوب میز نهار خوری

در تمیز کردن صندلی چوبی و میز ناهارخوری اغلب صندلی‌ها بیشتر کثیف می‌شوند اما ممکن است لکه‌های خاصی نیز روی میز ایجاد شود. همان طور که در بالا اشاره شد برای پاک کردن لکه از صندلی پارچه ای روش های مختلفی وجود دارد. در صورت لزوم می توانید از این روش ها استفاده کنید.

چنانچه با این روش ها نتیجه مطلوبی نگرفتید بهترین کار استفاده از خدمات قالیشویی هاست. زیرا پارچه صندلی حساسیت های خاص خود را دارد و اگر به درستی اقدام به تمیز کردن آن نشود ممکن است دچار آسیب شود و یا لکه روی آن ماندگار شود.

آموزش تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری

برای تمیز کردن سطح میز چوبی و قاب چوبی صندلی‌ها از پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر چوب میز یا صندلی‌ها طرح‌دار است از یک مسواک کمک بگیرید و گردوخاک درون درزها را به وسیله آن تمیز کنید. اگر لکه‌های چربی روی چوب ایجاد شده می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنید و به وسیله آن لکه‌ها را پاک کنید. سپس محل لکه را حتما با دستمال فورا خشک کنید زیرا رطوبت به چوب آسیب می‌زند. سوالات خود را در رابطه با نحوه شستشوی فرش یا قیمت ارائه خدمات در ارزان ترین قالیشویی تهران با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر