تمیز کاری فرش و پاک کردن لکه فرش در بهترین قالیشویی تهران

۱۰ راز تمیزکاری فرش و مزایای آنها – بخش یک

در این مقاله از بلاگ قالیشویی عابدینی با ما همراه باشید تا با چندین راز تمیز کاری فرش و پاک کردن لکه فرش آشنا شوید. در مقاله بعدی نیز به سایر روش ها و رازهای تمیزکاری فرش از جمله تمیز کردن فضولات حیوانات خانگی، پاک کردن موم از فرش و غیره اشاره خواهیم کرد.

تمیز کاری فرش و حفظ ظاهر آن

با وجود تمام تلاش‌های شما در زمینه پاکیزگی و تمیز کردن فرش، فرش شما در نهایت دچار آلودگی‌های ناشی از قطره‌ها، ریزش مواد، حوادث و موادی که در زیر کفش شما قرار دارند خواهد شد.

آشنایی با نکاتی که متخصصان برای حل مشکلات مربوط به فرش استفاده می‌کنند باعث می‌شود تا جلوه آن را جدید نگه دارند، کارشناسان قالیشویی نکاتی را برای تمیز کردن و شستشوی فرش استفاده می‌کنند که آنها را برای شما در زیر خواهیم گفت.

۱: لکه‌های تیره، آنها را نسابید

برای شستشوی فرش و پاک کردن لکه‌ های فرش را با یک محلول شوینده و یک پارچه تمیز، دستمال کاغذی یا اسفنج تمیز کنید. جذب و مکش نکته کلیدی است. این کار مقدار کمی از فشار را روی لکه قرار می‌دهد تا آن را تحت مکش قرار دهد.

سابیدن باعث می‌شود که ذرات به درون الیاف فرش نفوذ کنند و این می‌تواند منجر به تجزیه زودرس این الیاف شود همیشه از سمت خارجی لکه‌ها به سمت داخل این کار را انجام دهید، زیرا برعکس این فرآیند می‌توانند باعث پخش شدن لکه‌ها شود.

۲: فرآیند کلاب سودا

ممکن است تا به حال شنیده باشید که روش کلاب سودا برای از بین بردن لکه‌های ناشی از نوشیدنی‌های رنگی بسیار موثر است. این درست است، اما اگر از آن به درستی استفاده کنید.
منطقه را با یک پارچه آغشته به نوشابه گازدار خیس کنید.

اگر کارساز نبود، یک واحد سرکه سفید را با یک واحد آب مخلوط کنید و آن را درون یک آبپاش دستی بریزید. محلول را بر روی لکه اسپری کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی آن باقی بماند. سپس اسفنج تمیز را بر روی محل قرار دهید تا محلول و لکه را به خود جذب کند. ممکن است مجبور شوید این روند را تکرار کنید تا لکه‌ها به طور کامل پاک شوند.

هنگامی که لکه به طور کامل از بین رفت، منطقه را با آب گرم بشویید. با دست خود الیاف‌های های فرش را در جهت طبیعی خود برس کنید. در نهایت، دستمال‌های کاغذی سفید را روی ناحیه قرار دهید و با استفاده از یک جسم سنگین مانند یک دفترچه تلفن بر روی آن فشار دهید. حوله را تا زمانی که فرش به طور کامل خشک شود بر روی محل نگه دارید که معمولا حدود یک روز خواهد بود.

۳: استفاده از خمیر اصلاح ریش برای تمیز کاری فرش

بهترین پاک کننده فرش برای لکه‌های عمومی کرم اصلاح ریش است. این ماده قادر است تقریبا هر نوع لکه‌ای را پاک کند. کرم اصلاح ریش را مستقیما بر روی لکه‌ها بگذارید و حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

استفاده از خمیر اصلاح ریش برای تمیز کاری فرش

هنگامی که کرم اصلاح ریش در محل لکه فرش قرار داده شد، آن را با یک پارچه سفید خشک کنید. کار را با اسپری کردن در ناحیه لکه با استفاده از یک واحد سرکه مخلوط شده با یک واحد آب تمام کنید و سپس محلول را با یک تکه پارچه پاک کنید.

۴:  آدامس یخ زده

شما آدامس را به راحتی در خیابان به روی زمین می‌اندازید، اما تا زمانی که از چسبندگی آن بر روی فرش خود عذاب نکشید، متوجه نخواهید شد تا چه میزان می‌تواند آزاردهنده باشد.

تمیز کردن آدامس از فرش

برای پاک کردن آن، از فریزر چند تکه یخ بردارید. برای مدت ۳۰ ثانیه آدامس را با یخ فریز کنید. هنگامی که آدامس به طور کامل یخ زد، از یک قاشق برای بلند کردن آن استفاده کنید و رشته‌های فرش را تا آنجا که ممکن است نزدیک به آدامس برش دهید. اگر فقط یک مقدار کوچک از فرش را برش دهید، ناحیه نباید خیلی قابل توجه باشد.

۵. مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای لکه‌های روغنی

بهترین روش برای پاک کردن لکه‌های روغنی چسبنده چند قطره ماده شوینده ماشین ظرفشویی، در یک فنجان آب است. این ماده می‌تواند روغن موجود بر روی فرش را همانند روغن موجود بر روی ظروف پاک کند.

محلول را در یک بطری اسپری قرار داده و آن را بر روی لکه فرش اسپری کنید. سپس آن را خشک کنید. مجددا، ممکن است مجبور شوید چندین بار برای لکه‌های بزرگتر این کار را تکرار کنید.

قالیشویی عابدینی به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران با سال ها سابقه و تجربه در زمینه تمیز کاری فرش و  شستشوی فرش، شستشوی گلیم، مبل شویی، رفوگری در خدمت مشتریان خود است. جهت ثبت سفارش قالیشویی آنلاین می توانید از طریق صفحه مربوط به ثبت سفارش قالیشویی آنلاین اقدام کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر