بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی در بهترین قالیشویی

چرا زمستان بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی است؟

در این مطلب  با ما همراه باشید تا با این موضوع آشنا شوید که چرا زمستان بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی است؟

بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی

هم کریسمس و هم عید نوروز در زمستان واقع شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که اکثر مردم جهان مجبور باشند در زمستان خانه تکانی کنند. ولی متاسفانه یک باور غلط در جوامع وجود دارد و آن این است که زمستان فصل خوبی برای مبل شویی و شستشوی فرش نیست.
این در حالی است که زمستان در حقیقت یکی از بهترین اوقات سال برای تمیز کردن فرش است. اما چرا بیشتر متخصصان این فصل سال را برای انجام کارهای خانه و به خصوص تمیز کردن مبل و فرش مناسب می‌دانند؟ با ما همراه شوید تا از دلایل آنها مطلع شوید.

مهمترین فواید شستشوی فرش و مبل شویی در زمستان

همان طور که اشاره شد برخلاف باور عموم زمستان بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی است، برای این ادعا دلایلی وجود دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم:

جلوگیری از آسیب‌دیدن بافت فرش

در بیشتر شهرهای سردسیر جهان، از نمک برای جلوگیری از سر خوردن افراد و ماشین‌ها در معابر استفاده می‌شود. بنابراین طبیعی است که در طول ماه‌های سرد، این نمک وارد خانه ما شده و روی فرش‌ها جا خشک کند.

قرار گرفتن در معرض منیزیم و کلرید کلسیم می‌تواند فرش را خراب کند. از طرفی نمکی که روی معابر و در جاده‌ها می‌ریزند، اثر قلیایی زیادی دارد و تاثیر عمیقی روی فرش می‌گذارد.

بنابراین برای خلاص شدن از شر نمک، علاوه بر جارو کشیدن باید مبل‌ها و فرش‌ها را هر چند هفته یک بار با محلول سرکه و آب بشویید.

صرف زمان بیشتر در خانه

بیشتر روزهای زمستان به دلیل سرما و بسته شدن راه‌ها، اعضای خانواده در کنار هم هستند. بنابراین شما به عنوان خانم خانه باید مکان باکیفیتی را برای اعضا فراهم کنید.

از طرفی در این فصل بیشتر مایعاتی مانند قهوه، چای و سوپ استفاده می‌شود. پس احتمال کثیف شدن فرش‌ها نیز بالا می‌رود. ماندن در خانه موجب می‌شود که شما زیاد از مبلمان و فرش‌ها استفاده کرده و نیاز به تمیز کردن را بیشتر احساس کنید.

خشک شدن سریع‌تر فرش‌ها

همه از تمیز کردن و شستشوی فرش در زمستان امتناع می‌کنند. چرا که تصور دارند فرش در زمستان نسبت به سایر فصول دیرتر خشک می‌شود. بر خلاف تصور عموم، فرش در زمستان زودتر خشک می‌شود. پس می توان گفت زمستان بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی است.

اگر برای شستشوی فرش با قالیشویی تماس گرفته‌اید که اصلا نگران نباشید. چرا که بهترین قالیشویی‌  دارای گرمخانه می‌باشند و حتی ممکن است زودتر از فصول گرم، فرش شما را خشک تحویل دهند.اما اگر در خانه روی مبلمان و فرش‌ها شامپو فرش کشیده باشید، باز هم نباید نگران خشک شدن آنها باشید. چرا که در زمستان، هوای داخل خانه بسیار گرمتر از فصل تابستان است. بنابراین فرش زودتر خشک می‌شود. گرمای داخل خانه به جذب سریع‌تر رطوبت کمک خواهد کرد و اثاثیه شسته شده را خشک‌تر از همیشه می‌کند.

ورود خاک به خانه

در زمستان به غیر از نمک جاده، خاک بیشتری نیز با کفش‌ها وارد خانه می‌شود. بنابراین بهتر است که در روزهای آخر زمستان، حتی اگر برای شستشوی اساسی، از خدمات و قالیشویی استفاده نمی‌کنید؛ خودتان در خانه با شامپو فرش یا محلول سرکه و آب، فرش‌ها و مبلمان را تمیز کنید.اگر خاک تا بهار روی اثاثیه خانه بماند، عمیقا به آن نفوذ کرده و کار شستشو را سخت‌تر می‌کند.

از بین بردن آلرژن‌هایی که در سرما پرورش می‌یابند

مهمترین مزیت تمیز کردن فرش در زمستان، رهایی از آلرژن‌های مضری است که تمایل به پرورش در هوای سرد دارند. درجه حرارت پایین باعث رشد میکروب‌ها می‌شود. بنابراین، بیشتر آلرژن‌ها در سرما زنده می‌مانند و به سرعت پخش می‌شوند.علاوه بر این، زمستان زمانی است که بیشتر افراد در داخل خانه و در مجاورت یکدیگر زندگی می‌کنند. این شیوه زندگی به گسترش آلرژن‌ها کمک می‌کند. از طرفی شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا در این فصل بیشتر است.ضمنا گفته شده است که فرش‌ها یک کانون گرم برای رشد آلرژن‌ها هستند. با این وجود اگر می‌خواهید خودتان و اعضای خانواده‌تان از بیماری دور باشید؛ حتما اثاثیه منزل به خصوص مبلمان و فرش‌ها را چند بار در طول زمستان به صورت اساسی تمیز کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر