شستشوی مبلمان کلاسیک فرانسوی در ارزان ترین قالیشویی تهران

مبلمان کلاسیک فرانسوی محبوب از گذشته تا امروز

وقتی برای خرید مبلمان کلاسیک فرانسوی به بازار مبلمان مراجعه می‌کنید بعضی مبل ها را می‌بینید که فروشنده با عنوان مبلمان کلاسیک فرانسوی از آنها یاد می‌کند. این سبک مبل با الهام از هنر مبلمان‌سازی فرانسه در اواخر قرن هفدهم ساخته می‌شوند و در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارند. در این مقاله از وب سایت فرش شویی عابدینی به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران ، بیشتر با این هنر زیبای فرانسوی‌ها آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های مبلمان کلاسیک فرانسوی

سابقه ساخت مبلمان در فرانسه به قرن هفدهم بازمی‌گردد. لویی چهاردهم و جانشین او لویی پانزدهم تغییرات عمده‌ای در مبلمان فرانسوی ایجاد کردند. مبلمان‌سازی در فرانسه به دو گونه انجام می‌شد. نوعی از مبلمان برای اشراف و سرمایه‌داران ساخته می‌شد و نوع دیگر برای استفاده عموم مردم به بازار ارائه می‌شد.

مبلمان کلاسیک فرانسوی محبوبدر زمان لویی شانزدهم مبل کلاسیک فرانسوی باز هم دستخوش تغییر شد. استفاده از کنده‌کاری با خطوط صاف بیشتر شد و طرح‌ها ساده‌تر شدند. نکته‌ خاصی که در اواخر این دوران دیده می‌شد استفاده از طرح‌های رمی در طراحی مبل کلاسیک فرانسوی بود. در بسیاری از موزه‌های ملی کلکسیونی از مبلمان فرانسوی در معرض نمایش عموم قرار داده شده است. شستشوی مبلمان کلاسیک خود را به خدمات مبل ‌شویی در ارزان ترین قالیشویی تهران بسپارید تا به بهترین شکل ممکن و بدون رسیدن آسیب به آن مانند روز اول تمیز شود.

بیشتر بدانید : ” ویژگی‌های یک مبلمان خوب

نوع طراحی مبلمان کلاسیک فرانسوی

ظرافت و زیبایی این سبک مبلمان مثال‌زدنی است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کنده‌کاری‌های روی دسته، پایه و تاج مبلمان عموما ساده و ظریف است و دکوراسیون شیک و منحصربه‌فردی را در منزل ایجاد می‌کند.

پایه‌های مبل فرانسوی به سمت بیرون انحنا دارد و انتهای پایه به شکل پنجه طراحی شده است. باشکوه‌ترین مبلمان فرانسوی متعلق به دوره لویی پانزدهم است. مبلمان‌ها در آن دوره دارای کنده‌کاری‌های ظریف با طرح‌های پیچیده بودند. طبیعی است که این مبلمان‌ها اندازه بزرگ و وزن سنگینی داشتند.

یکی از طرح‌هایی که در کنده‌کاری‌های صندلی‌های ناهارخوری فرانسوی به چشم می‌خورد، حکاکی گندم است. از آنجا که از زمان‌های گذشته تا امروز، نان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی بوده است گندم به عنوان نمادی از این خوراکی مقدس در طراحی مبل فرانسوی به کار رفته است.

چوب مهم‌ترین ماده‌ای است که در ساخت مبلمان کلاسیک به کار می‌رود. معمولا از چوب راش به دلیل مقاومت و استحکام زیاد در ساخت مبل کلاسیک فرانسوی استفاده می‌شود. این چوب علاوه بر قابلیت کنده‌کاری‌های ظریف و پرنقش به خوبی می‌تواند وزن بالا را تحمل کند. علاوه بر چوب راش، چوب گردو، چوب روسی، آبنوس و افرا گزینه‌های دیگری برای استفاده در مبلمان فرانسوی هستند.

رنگ‌های خنثی، راز اصالت مبل کلاسیک فرانسوی

رنگ در سبک طراحی مبلمان نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. استفاده از رنگ‌های خنثی به‌ویژه رنگ سفید در مبل کلاسیک فرانسوی نمادی از اصالت را یادآوری می‌کند. البته طراحان فرانسوی به جز سفید از رنگ‌های روشن مانند سبز روشن، آبی آسمانی، نقره‌ای و خاکستری هم در طراحی‌های خود استفاده می‌کنند اما کمتر رنگ تند و قوی در مبل کلاسیک فرانسوی دیده می‌شود.

انواع پارچه نظیر کتان، مخمل، ابریشم، ریون و… برای مبل کلاسیک فرانسوی به کار برده می‌شود. هر چقدر کیفیت بدنه مبلمان بهتر باشد از پارچه‌های باارزش‌تری برای آنها استفاده می‌شود، در نتیجه قیمت مبلمان افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی‌های مبلمان کلاسیک فرانسوی

 ظرلفت و کم‌جایی این سبک مبلمان

معمولا مبل‌های کلاسیک به دلیل نوع طراحی فضای زیادی را اشغال می‌کنند و بسیاری از افراد با وجود تمایل به دکوراسیون کلاسیک به دلیل محدودیت جا در منزل از خرید مبلمان کلاسیک صرف‌نظر می‌کنند. اما مبل کلاسیک فرانسوی از این قاعده مستثنی است.

طراحی این مبلمان به گونه‌ای است که در عین زیبایی از ظرافت خاصی برخوردار است و می‌توان آن را در فضاهای کوچک نیز قرار داد. علاوه بر این، مبلمان فرانسوی از رنگ‌های روشن بهره می‌برد که باعث بزرگ به‌نظر رسیدن فضای کوچک می‌شود.

اگر فضای منزل شما کوچک است اما علاقه به استفاده از دکوراسیون کلاسیک در منزل را دارید، انتخاب این سبک مبل را در اولویت قرار دهید.

شستشوی مبلمان کلاسیک در قالیشویی 

اگر دغدغه مبل شویی مبلمان کلاسیک خود را دارید می توانید این کار را با اطمینان کامل به قالیشویی عابدینی بسپارید.

بیشتر بدانید : “ آشنایی با مبلمان کلاسیک ایتالیایی

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر