از بین بردن کپک روی فرش و موکت در بهترین قالیشویی تهران

چطور کپک روی فرش و موکت را از بین ببریم؟

این سوال برای شما مطرح میشود که چگونه کپک فرش را از بین ببریم ؟

مضرات کپک روی فرش و موکت

تشکیل کپک روی فرش می‌تواند بوی ناخوشایندی در خانه ایجاد کند؛ فرش را خراب کند و باعث ایجاد خس خس سینه در افراد مبتلا به آسم شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، در گام اول باید به طور مرتب زیر مبلمان و جاهای دور از دید را بررسی کنید. اگر قارچ به عمق فرش و موکت نفوذ کرده باشد، پاک کردن آن در خانه کار دشواری است و باید از خدمات قالیشویی استفاده کنید.متخصصان ما یکی از باتجربه‌ترین کارشناسان قالیشویی تهران هستند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ما در کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از شوینده‌های حرفه‌ای می‌توانیم در اسرع وقت مشکل فرش یا موکت شما را رفع کرده و کپک روی آن را از بین ببریم.به غیر از روش‌های شستشوی فرش ، که قالیشویی‌ها از آنها استفاده می‌کنند، چند روش خانگی نیز برای از بین بردن کپک فرش و موکت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. البته این روش‌ها در شرایطی موثر هستند که کپک به عمق فرش نفوذ نکرده باشد و نیاز به شستشوی فرش در قالیشویی نباشد.

 

تمیز کردن کپک روی فرش در قالیشویی

از بین بردن کپک فرش

از بین بردن کپک روی فرش با روش های خانگی

همان طور که اشاره شد چنانچه مدت زمان زیادی از ایجاد کپک روی فرش و موکت نگذشته باشد می توانید با استفاده از روش های خانگی خودتان آن را تمیز کنید تا آسیب بیشتری به فرش وارد نشود. برخی از روش های خانگی برای از بین بردن کپک فرش و موکت عبارتند از:

روش اول تمیز کردن فرش

  • تمام پنجره‌ها و درهای اتاق را باز کنید. جریان هوا رطوبت محرک قارچ را کاهش داده و بوی آن را از بین می‌برد. اگر قصد استفاده از یک ماده شیمیایی تمیزکننده را دارید، گردش هوای ایجاد شده به این روش احتمال میزان تحریک‌شدگی ریه‌ها و چشم‌ها را کاهش می‌دهد. اگر اتاق پنجره ندارد، پنکه روشن کنید.
  • در صورت فرش را در معرض نور خورشید قرار دهید. اجازه دهید فرش بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت جلوی تابش مستقیم نور خورشید باشد. این کار به از بین بردن اسپورهای قارچ کمک کرده و رطوبت موجود در آن را از بین می‌برد. اگر الیاف فرش به صورت عمیق آلوده شده باشد، خشک کردن آن به این روش خیلی بیشتر از اینها طول می‌کشد.
  • در مرحله بعد باید رطوبت را با جوش شیرین از بین ببرید. جوش شیرین رطوبت را جذب کرده و بو را کاهش می‌دهد. روی منطقه کپک زده جوش شیرین بپاشید و بگذارید این ماده یک شب روی فرش بماند. سپس از جاروبرقی استفاده کنید.
  • بعد از خشک شدن فرش می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. اگرچه سرکه قارچ را از بین نمی‌برد، اما گزینه‌ای ارزان و اغلب مؤثر است. کافیست که کمی سرکه را به آرامی روی فرش اسپری کنید و آن را با یک برس سفت پاک کنید. سپس فرش را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

پاک کردن کپک روی فرش در بهترین قالیشویی

روش دوم تمیز کردن فرش

  • می‌توانید از یک شوینده ضدقارچ نیز استفاده کنید. اسپری‌های ضدقارچ در بیشتر سوپر مارکت‌ها یافت می‌شوند. قبل از مصرف، برچسب روی محصول را با دقت بخوانید و آن را طبق دستورالعمل استفاده کنید. محصول خریداری شده باید مخصوص فرش باشد. اسپری‌های ضدقارچ که برای تمیز کردن آشپزخانه یا حمام طراحی شده‌اند ممکن است رنگ فرش را تغییر بدهند.
  • البته به جای محلول‌های تجاری می‌توانید از مخلوطی از سفیدکننده و آب استفاده کنید. نصف فنجان سفیدکننده را در یک گالن آب مخلوط کنید. ابتدا این محلول را روی گوشه‌ای از فرش خود تست کنید تا مطمئن شوید باعث ایجاد تغییر رنگ نمی‌شود. البته این روش را بیشتر برای از بین بردن کپک فرش روی موکت توصیه می‌کنیم. سعی کنید تا جای امکان از سفیدکننده استفاده نکنید.
  • بعد از تمیز کردن کپک، مانند روش اول فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

شستشوی فرش در بهترین قالیشویی تهران

متاسفانه کپک روی فرش و موکت لکه‌ای نیست که به هنگام شستن فرش به راحتی پاک شود. به خصوص اگر کپک قدیمی باشد و شما دیر آن را دیده باشید. در چنین شرایطی چون کپک فرش به بافت فرش نفوذ کرده است توصیه ما این است که به محض مشاهده چنین لکه‌هایی با یک قالیشویی معتبر تماس گرفته و از آنها برای از بین بردن این لکه کمک بگیرید. چنانچه فرش دستبافت و یا فرش ابریشمی دچار چنین مشکلی شود بهترین کار استفاده از خدمات قالیشویی هاست. زیرا این فرش ها قیمت بالایی دارند و اگر از روش های نادرستی برای تمیز کردن و پاک کردن لکه های آن ها استفاده کنید ممکن است به بافت فرش آسیب برسانید.

استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها نه تنها از خراب شدن فرش جلوگیری می‌کند بلکه در کمترین زمان ممکن نیز این مشکل را حل می‌کند. برای دریافت خدمات قالیشویی از جمله شستشوی فرش و مبل شویی می توانید از طریق ثبت سفارش قالیشویی آنلاین اقدام کنید و در اسرع وقت از بهترین خدمات قالیشویی بهره مند شوید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر