لکه برداری فرش

لکه برداری فرش در قالیشویی عابدینی

ریختن قهوه، چای، غذا، خون و حتی مواد شیمیایی مانند لاک ناخن بر روی فرش می‌تواند موجب ایجاد لکه‌های دائم شود. گاهی لکه ایجاد شده ناشی از ریختن ماده خاصی روی فرش نیست و تغییر رنگ الیاف موجب ایجاد آن شده است. بنابراین حتی اگر تمام اقدامات احتیاطی را برای محافظت از فرش خود انجام دهید؛ باز هم ممکن است عاملی که در کنترل شما نیست موجب ایجاد لکه روی فرش شود.

روش‌های زیادی برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده روی فرش وجود دارد. اما استفاده از آنها منوط به دو شرط است. اول اینکه لکه، بلافاصله بعد از ایجاد شدن و زمانی که هنوز تازه و مرطوب است پاک شود و دوم اینکه ماده‌ای که موجب ایجاد لکه شده است خاص نباشد و نیاز به استفاده از تکنیک ویژه‌ای نداشته باشد. با وجود اینکه روش‌های خانگی زیادی در وب‌سایت‌های مختلف برای از بین بردن لکه از روی فرش مطرح شده‌اند؛ اما هنوز هم مطمئن‌ترین روش برای از بین بردن لکه‌ها، مراجعه به قالیشویی‌ ها و استفاده از خدمات حرفه‌ای آنهاست.

تمیز کردن لکه فرش

ما در قالیشویی عابدینی، با چندین سال سابقه، تکنیک‌های آزموده شده زیادی داریم که می‌توانند بدون آسیب رساندن به بافت و الیاف فرش، حتی سخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرند. پس اگر لکه‌ای روی فرش دیدید و نمی‌دانید چه زمانی ایجاد شده و چه نوع ماده‌ای عامل آن است؛ حتما با همکاران ما در بخش پذیرش تماس بگیرید و از آنها درخواست اعزام کارشناس به محل کنید.

کارشناسان قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی در شمال تهران و سایر مناطق تهران و کرج بعد از بررسی لکه، بهترین شیوه برای از بین بردن آن را به شما توصیه خواهند کرد. البته در بیشتر مواقع، لکه‌هایی که دور از چشم هستند و تازه متوجه آنها شده‌اید؛ به سادگی و با استفاده از متدهای خانگی از بین نمی‌روند و حتما باید با مواد شوینده خاصی شسته شوند. در چنین شرایطی می‌توانید از خدمات شستشوی فرش در قالیشویی عابدینی که به بهترین قالیشویی تهران شهره است برای لکه برداری فرش خود استفاده کنید.

تمیز کردن لکه فرش در بهترین قالیشویی تهران

لکه برداری فرش در قالیشویی تهران

البته همانطور که گفتیم؛ این روش فقط برای لکه‌هایی که به تازگی ایجاد شده‌اند و هنوز مرطوب هستند کاربرد دارد. ضمنا ترکیبات ماده‌ای که ایجاد لکه کرده است نیز روی کیفیت لکه‌بری به شدت تاثیر دارد. به عنوان مثال لکه‌ای که به دلیل ریختن جوهر روی فرش ایجاد شده است هرگز به این شیوه پاک نمی‌شود. اما معمولا لکه چای و قهوه به این روش پاسخ می‌دهد.

بر همین اساس اگر لکه سرسخت و قدیمی روی فرش مشاهده کردید؛ قبل از انجام هر کاری، حتما در مورد روش مناسب برای پاک کردن آن با یک فرد متخصص مشورت کنید. اگر به دنبال دریافت یک مشاوره حرفه‌ای در زمینه لکه برداری فرش هستید و فرد متخصصی در اطراف شما نیست؛ می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. متخصصان مستقر در قالیشویی عابدینی، سال‌ها تجربه در زمینه از بین بردن لکه از روی انواع فرش را دارند. بنابراین به تکنسین‌های بهترین قالیشویی تهران اعتماد کرده و خدمات خود را به ما بسپارید. همچنین برای دریافت سایر خدمات قالیشویی از جمله شستشوی فرش ، مبل شویی ، رفوگری فرش و غیره نیز می توانید با قالیشویی آنلاین عابدینی تماس بگیرید.

روش های تمیز کردن فرش

همانطور که گفتیم؛ روش‌های سنتی و صنعتی زیادی برای لکه برداری فرش و تمیز کردن لکه‌های مختلف وجود دارد. انتخاب روش درست بستگی به عمر لکه و عامل ایجاد آن دارد. یکی از روش‌های خانگی بسیار توصیه شده که می‌توانید انواع لکه‌های متداول مانند لکه چای، قهوه، چربی غذا و آبمیوه‌ها را به کمک آن پاک کنید روش زیر است:

  • ابتدا اگر ماده جامدی مانند باقی مانده غذا یا تفاله قهوه روی لکه وجود دارد آن را با استفاده از قاشق و بدون اعمال فشار بردارید.
  • ترکیبی از سرکه سفید، شامپو فرش و آب ولرم تهیه کرده و مقداری از آن را روی لکه اسپری کنید.
  • یک تکه پارچه تمیز، سفید و پنبه‌ای که آن را به الکل سفید آغشته کرده‌اید را روی محل لکه قرار دهید و بگذارید چند ساعتی بماند. هرگز پارچه را روی لکه مالش ندهید.
  • مجددا محلولی از شامپو فرش و آب ولرم تهیه نمایید.
  • بعد از برداشتن پارچه الکلی که چند ساعت پیش آن را روی لکه انداخته‌اید؛ پارچه سفید و تمیزی که آغشته به محلول شامپو فرش و آب ولرم کرده‌اید را بر روی محل لکه قرار دهید.
  • با این پارچه محل لکه را طوری مالش دهید که عامل ایجاد لکه به طور کامل در محلول حل و جذب پارچه شود.
    در نهایت نیز با یک پارچه پنبه‌ای، سفید و خشک دیگر محل لکه را به طور کامل خشک کنید تا اثرات لکه و آب حاوی آن به خوبی پاک شده و جمع گردد.

تمیز کردن لکه فرش برای لکه کفش ها

تمیز کردن لکه فرش در بهترین قالیشویی تهران

اگر قصد لکه زدایی فرش و قالی‌های خود را دارید بهتر است این کار را به تکنسین‌های باتجربه قالیشویی عابدینی بسپارید. چرا که برخی از لکه‌ها، به دلیل ماهیت ترکیباتی که آنها را ایجاد کرده‌اند بسیار سرسخت هستند. به عنوان مثال لکه ناشی از روغن‌های صنعتی، آدامس و مواد شیمیایی مانند لاک ناخن به آسانی پاک نمی‌شوند. این ترکیبات حلال‌های مخصوص به خود را دارند و برای از بین بردن آنها باید از شوینده‌های خاص استفاده کرد. در ضمن، روشی که برای خارج کردن این ترکیبات از بافت فرش استفاده می‌شود با یکدیگر متفاوت است.

این به این معنی است که لکه ناشی از ریختن لاک ناخن روی فرش به روش متفاوتی نسبت به لکه‌های ناشی از چربی پاک می‌شود. فراموش نکنید که در پروسه لکه بری، آنچه که اهمیت دارد؛ محافظت از الیاف حساس فرش است. با این وجود اگر لکه‌ای روی فرش خانه خود دیدید اصلا نگران نباشید. چرا که تکنسین‌های فرش شویی عابدینی با سال‌ها سابقه در زمینه شستشوی فرش، مبل شویی، رفوگری فرش، لکه زدایی فرش و قالی به عنوان کارشناسان بهترین قالیشویی تهران در خدمت شما هستند و در کمترین زمان ممکن خود را به محل رسانده و می‌توانند در زمینه شیوه از بین بردن این لکه‌ها به شما مشاوره تخصصی بدهند.

نظافت و نگهداری از فرش

ما به عنوان متخصص در زمینه شستشو انواع فرش و قالی مهم‌ترین و کلی‌ترین توصیه‌ای که در مورد نگهداری از فرش می‌توانیم به شما بکنیم این است که فرش‌های خانه خود را حداقل سالی یک بار بشویید. حتی اگر هیچ اتفاقی برای فرش شما نیفتاده است و لکه‌ای روی آن ایجاد نشده است. خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

لکه برداری فرش در قالیشویی تهران

اگر تصمیم دارید به جای مراجعه به یک مرکز تخصصی در زمینه شستشوی فرش، خودتان این کار را انجام دهید؛ باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که روش انتخابی، مناسب با جنس و نوع بافت فرش شماست. بر اساس تجربه به ما ثابت شده است که روش شستن فرش‌های ماشینی کاملا متفاوت از روشی است که باید برای شستشوی تابلو فرش‌ها و قالی‌های دستبافت استفاده شود. علاوه بر این، همواره توصیه می‌شود که قبل از شستن فرش، ابتدا گرد و خاک روی آن را با مکش جاروبرقی خارج کنید. بنابراین استفاده از یک جاروبرقی پرقدرت روی کیفیت کار تاثیر زیادی دارد. بعد از شستشو نیز باید به فرش اجازه دهید که بین ۶ تا ۱۲ ساعت خشک شود وگرنه ممکن است در اثر رطوبت بیش از حد دچار پوسیدگی شود.
  • برای تسریع در زمان مورد نیاز برای خشک شدن فرش، از فن یا رطوبت‌گیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر فرش شما بیش از ۲۴ ساعت خیس بماند؛ مستعد رشد کپک و باکتری می‌شود.
  • محلول تمیزکننده‌ای را انتخاب کنید که pH آن ۱۰ یا کمتر باشد و مطمئن شوید که کف حاصل از آن را در مرحله آبکشی کاملا از بافت فرش خارج کرده‌اید.
  • قبل از شستشو یا لکه‌بری، برچسب درج شده پشت فرش را بررسی کنید. فرش‌های مقاوم در برابر لکه باید با محصولاتی که برای آن لکه خاص فرموله شده‌اند تمیز شوند. در غیر این صورت، استفاده از شوینده‌هایی که مخصوص لکه ایجاد شده نیستند ممکن است به فرش آسیب برساند و حتی موجب پخش شدن لکه یا از بین رفتن رنگ الیاف فرش شوند.

برای اطلاع از قیمت قالیشویی در تهران و کرج با کارشناسان قالیشویی عابدینی تماس بگیرید.

سوالات متداول

در هر کجای تهران که باشید، ما در کنار شما هستیم. ما در تمام مناطق تهران شعبه داریم . تنها کافی است بر روی قالیشویی آنلاین کلیک کنید  یا تلفنی درخواست مورد نظر خودتان را مطرح کنید تا همکاران ما به سمت شما اعزام شوند.

این کار فرآیندی تخصصی است و نیازمند صرف وقت و دقت فراوان است. پس فرش‌هایتان را به ما بسپارید. ما آن‌ها را صحیح و سالم به شما تحویل می‌دهیم.

شما نیاز نیست هیچ کاری انجام دهید. تنها با ورود به وبسایت قالیشویی عابدینی ، درخواست خودتان را ثبت می‌کنید و باقی کار را به ما می‌سپارید.
کلیه پیگیری‌ها توسط خود پرسنل قالیشویی عابدینی انجام شده و هماهنگی‌های لازم با شما صورت خواهد گرفت. معمولا بعد از سفارش شما، بلافاصله همکاران ما با شما تماس می‌گیرند و پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

یکی از عواملی که در تحویل فرش شما نقش دارد، زمان و فصل جمع‌آوری فرش‌ها است. معمولا در ۶ ماه اول سال بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت تحویل فرش طول می‌کشد.
در فصل پاییز تحویل فرش‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعته خواهد بود. اما همانطور که می‌دانید، زمستان و نزدیک عید نوروز شلوغ‌ترین زمان برای قالیشویی‌ها است.
معمولا فرش‌های شما در این زمان بین ۷۲ تا ۹۶ ساعت به دست شما خواهند رسید.
همچنین جنس فرش هم در مدت زمان ارسال آن نقش دارد. معمولا فرش‌های ماشینی زودتر از فرش‌های دستباف و ابریشم تحویل داده می‌شوند.

قیمت شستشوی فرش متناسب با جنس فرش، ماشینی و دستباف بودن آن متفاوت است. قالیشویی عابدینی قیمت‌ها را بر اساس نرخ نامه اتحادیه قالیشویی تعیین می‌کند.

معمولا این روش توصیه نمی‌شود. چراکه شستشوی فرش در محل معمولا به صورت سطحی انجام شده و گرد و غبار فرش داخل آن باقی می‌ماند. این گونه، فرش‌های ارزشمند شما به مرور زمان آسیب دیده و ریشه‌های آن از بین می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم از شست و شوی فرش در محل پرهیز کنید، چراکه در این روش رطوبت هم در فرش باقی می‌ماند.
مزیت کارخانه قالیشویی عابدینی ، در این است که شستشو طی چند مرحله انجام شده و قبل از شستشو، انجام عملیات خاک‌گیری موجب تخلیه شدن تمام گرد و غبار فرش می‌شود.

البته! با سال‌ها سابقه جزو بهترین ‌قالیشویی‌ است که کلیه خدمات رفوگری را هم به طور کامل پوشش می‌دهد. 

پاسخ به این سوال به میزان خرابی فرش، جنس آن و میزان خدمات ارائه شده توسط ما بستگی دارد.
حتما در این زمینه ها از ما مشاوره رایگان بگیرید.

سیستم مکانیزه و تخصصی قالیشویی عابدینی ، به عنوان بهترین قالیشویی در تهران، معمولا اجازه بروز همچین مشکلی را نمی‌دهد. اما در صورتی که هر مشکلی برای فرش شما حین انجام عملیات قالیشویی ایجاد شود، مدیریت مجموعه و کارشناسان ما حتما پاسخگو خواهند بود.
در صورت عدم رضایت شما از شست و شوی فرش‌هایتان، قالیشویی نوین ضمن بررسی علت مشکل عملیات شست و شو را تکرار خواهد کرد.
فراموش نکنید، بعضی از فرش‌ها که کهنه، پوک و یا ضعیف شده‌اند، ممکن است بخاطر استفاده از دستگاه‌های شوینده مکانیزه پاره شوند. متخصصان ما حتما پیش از شست و شو وضعیت فرش شما را بررسی کرده و احتمال پارگی را با شما در میان خواهند گذاشت. در این صورت شست و شوی فرش تنها با توافق شما صورت خواهد گرفت.

بستگی به نوع فرش شما دارد. موادی که در شستشوی فرش‌های دستباف به کار می‌رود با متریال شستشوی فرش‌های ماشینی متفاوت است.

جای هیچ نگرانی نیست. طی عملیات شستشوی فرش با قالیشویی عابدینی ، هیچ لکه‌ای باقی نخواهد ماند.با بهره‌گیری از تیم مجرب و متخصص در کنار دستگاه‌های جدید و مواد شوینده باکیفیت جایی برای لکه‌ها باقی نمی‌گذارد.

تیم حرفه‌ای قالیشویی عابدینی فرش‌ها را لول کرده و از منزل شما برده و به صورت لول کرده و در کاور و پوشش مخصوص تمیز و آراسته به شما بازمی‌گرداند.

سفارش آنلاین

برای قالیشویی آنلاین میتوایند از این فرم استفاده نمایید. در صورت ارسال فرم زیر در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهد شد!

تاریخ جمع آوری

کارخانه قالیشوی عابدینی

خدمات قالیشوی عابدینی

شعب قالیشویی عابدینی در تهران و کرج