از بین بردن زردی فرش پس از شستشو فرش در بهترین قالیشویی تهران

از بین بردن زردی فرش پس از شستشو

از بین بردن زردی فرش پس از شستشوی فرش یکی از دغدغه های اصلی افراد است، لذا در این مطلب از وب سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” برآن شدیم تا به آموزش روش های از بردن زردی فرش بپردازیم.

از بین بردن زردی فرش و ریشه فرش پس از شستشو

زرد شدن فرش بعد از شستن آن یک مساله ناراحت کننده است زیرا جلوه بدی به فرش می دهد و اینگونه به نظر می رسد که فرش شسته نشده است. معمولا فرش و ریشه آن پس از شستشو در منزل به دلایلی نظیر ماندن آب چرک و آلوده در ریشه‌ها یا استفاده از شوینده‌های نامناسب زرد می‌شود. اما جای نگرانی ندارد زیرا روش های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد. که اگر به درستی رعایت شود نتیجه رضایت بخشی در پی خواهد داشت.

یکی از راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل، سپردن شستشوی فرش به خدمات قالیشویی است اما راه‌های خانگی برای از بین بردن زردی فرش پس از شستشو نیز وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

از بین بردن زردی فرش پس از شستشو در قالیشویی

شستشوی نادرست و خشک نشدن کامل آن باعث زردی، بوی نامطبوع و حتی شکستگی فرش می‌شود. زردی فرش معمولا در مرحله پایانی شستشو اتفاق می‌افتد. اگر پس از پایان شستشوی فرش آب و آلودگی‌ها به طور کامل به وسیله تی یا پارو از داخل فرش تخلیه نشود، لکه‌های زرد روی فرش و ریشه‌ها ایجاد می‌کند.

یکی از مزیت‌های شستشوی فرش در قالیشویی مرحله خشک کردن آن است که به وسیله خشک‌کن‌های صنعتی انجام می‌شود. در این خشک‌کن‌ها که با سرعت و دور بالا می‌چرخند، آب و رطوبت فرش کاملا گرفته شده و مانع از زرد شدن فرش می‌شود.

بیشتر بدانید : ” ۴ روش براق کردن فرش در منزل ” 

راه‌های پیشگیری از زرد شدن فرش پس از شستشوی فرش

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از شستشوی فرش حتما آن را به خوبی جاروبرقی بکشید تا گردوغبار نشسته روی بافت فرش از بین برود. وجود گردوغبار باعث می‌شود فرش پس از شستشو زرد شود. زیرا پس از خیس شدن به تار و پود فرش نفوذ می کند و شفافیت آن را می گیرد.

برای جلوگیری از زرد شدن فرش پس از شستن فرش، باید در زمان آبکشی چند بار تمام سطح فرش را پارو بکشید تا مطمئن شوید تمام آب کثیف از تاروپود فرش خارج شده است. به ریشه‌ها نیز دقت کنید زیرا تمام آب آلوده به سمت ریشه‌های فرش رفته و در آن جذب می‌شود.

فرش را روی سطحی که کمی شیب‌ دارد بشویید که آب به راحتی از فرش خارج شود. از سمتی که فرش را آبکشی می‌کنید آن را رول کنید و آن را به صورت ایستاده به مدت دو تا سه ساعت قرار دهید تا آب اضافی خارج شود سپس آن را در معرض جریان هوا پهن کنید تا کاملا خشک شود.

هیچگاه از شوینده‌های قوی و اسیدی برای شستشوی فرش استفاده نکنید. این شوینده ضمن آسیب به بافت فرش و از بین بردن جلوه آن باعث زرد شدن فرش می‌شوند.

فرش باید پس از شستشو به خوبی خشک شود. فرش را در جایی قرار دهید که کاملا در معرض هوا باشد. ماندن نم و رطوبت در فرش باعث زرد شدن آن می‌شود.

راه‌های از بین بردن زردی فرش پس از شستشو

در این بخش ۲ روش موثر برای حل این مشکل را معرفی می کنیم. یکی استفاده از تمیزکننده های طبیعی و دیگری استفاده از تمیزکننده های شیمیایی است.

پاک کردن فرش با محلول طبیعی

با استفاده از محلول آب، نمک و سرکه به راحتی لکه‎‌های زرد روی فرش را از بین ببرید. پارچه نخی تمیز یا اسفنجی را به این محلول آغشته کنید و آن را روی لکه‌های زرد بکشید. بهتر است از یک پارچه سفید رنگ استفاده کنید زیرا پارچه های رنگی ممکن است به فرش رنگ پس بدهند. توجه داشته باشید که پارچه فقط باید نمناک باشد و به هیچ وجه خیس نباشد.

برای درست کردن این محلول کافی ست ۲ قاشق نمک و ۲ قاشق سرکه سفید را با نیم لیتر آب مخلوط کنید. محلول آب، سرکه و جوش شیرین نیز ترکیب قوی و موثری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به وسیله آن لکه‌های زرد فرش را از بین ببرید.

پارچه یا اسفنج را در این محلول خیس کنید اما حواستان باشید به خوبی آب آن را بگیرید تا از آن چکه نکند. سپس پارچه را روی بخش های زرد شده فرش بکشید. این حرکت را به آرامی انجام دهید.

بعد از این مرحله یک پارچه تمیز یا حوله را در آب فرو کرده و روی بخش خیس شده بکشید تا محلول به خوبی از آن شسته شود. سپس نیاز به خشک کردن این بخش است.

بیشتر بدانید : ” آموزش تمیز کردن لکه فرش با سرکه و جوش شیرین

پاک کردن فرش با محلول شیمیایی

در روشی دیگر که در آن از محلول های شیمیایی استفاده می شود، استفاده از شامپو فرش است. در این روش مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج یا پارچه نخی مقداری از این محلول را روی لکه‌های زرد بکشید تا لکه‌ها از بین برود. شاید لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید.

پس از تمیز شدن لکه ها دستمالی را در آب خیس کنید و روی آن ناحیه بکشید تا محلول شیمیایی از آن شسته شود. پس از آن فرش را خشک کنید تا خیسی روی آن باقی نماند.

بیشتر بدانید : “تمیز کردن فرش با شامپو فرش در منزل” 

استفاده از صابون برای رفع زردی فرش

استفاده از صابون نیز ممکن است نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. صابون را با کمی آب مخلوط کنید. کف حاصل از آن را با یک پارچه تمیز یا یک اسفنج روی لکه زرد بکشید تا تمیز شود.

اگر ریشه فرش زرد شده می‌توانید آن را خیس کرده و صابون را روی آن بکشید و به آرامی آبکشی کنید تا تمیز شود. سپس ریشه‌ها را حتما با حوله خشک کنید.

در نهایت اگر زردی فرش و ریشه‌هایش زیاد است چاره‌ای ندارید جز اینکه فرش را مجددا بشویید. ولی این بار بهتر است شستشو را به خدمات فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران بسپارید تا کاملا از شر لکه‎‌های زرد خلاص شوید. برای ثبت سفارش قالیشویی آنلاین در تهران و کرج می توانید از طریق صفحه سفارش آنلاین با کارشناسان بهترین قالیشویی تهران ، قالیشویی عابدینی، در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر