3 روش تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش در ارزان ترین قالیشویی تهران

۳ روش ساده برای تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش

نوشابه نوشیدنی شیرینی است و مانند چای فقط ظاهر فرش را زشت نمی‌کند بلکه ریختن آن روی قالی ممکن است موجب جمع شدن حشرات در خانه شود لذا تمیز کردن لکه نوشابه و از بین بردن لک نوشابه روی فرش دغدغه افراد بسیاری است.

در این مطلب از وب سایت قالیشویی عابدینی به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران به معرفی ۳ روش برای پاک کردن نوشابه از روی فرش پرداخته ایم.

تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش و مبل

این روزها به هر مهمانی که می‌روید نوشیدنی محبوبی به نام نوشابه را روی سفره مشاهده خواهید کرد. از طرفی برای همه ما پیش آمده است که دست‌مان به لیوان نوشابه خورده و محتویات آن را روی فرش ریخته باشیم. لکه نوشابه یک لکه خاص است که علاوه بر تاثیری که روی ظاهر فرش می‌گذارد، به دلیل اسیدی بودن می‌تواند الیاف آن را نیز تخریب کند. بنابراین اگر نوشابه روی فرش‌تان ریخته، حتما در اولین فرصت آن را تمیز کنید. اگر هم خیلی دیر دست به کار شده‌اید نگران نباشید.

تماس با متخصصین قالیشویی عابدینی، ارزان ترین قالیشویی تهران بهترین کاری است که در این شرایط می‌توانید انجام دهید. اما اگر به سرعت وارد عمل شوید، این لکه نیز مانند سایر لکه‌ها متداول از بین می‌رود.
تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش

بیشتر بدانید : “آموزش تمیز کردن لکه فرش با سرکه و جوش شیرین

روش های تمیز کردن لکه نوشابه

همان طور که اشاره شد پاک کردن لکه نوشابه روی فرش و مبل یکی از دغدغه های افراد است. برای تمیز کردن این نوع لکه روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش متخصصین قالیشویی عابدینی ارزانترین قالیشویی تهران ۳ روش را معرفی کرده اند. امیدواریم در مواقع ضروری این روش ها برای شما کارآمد باشند.

همواره حواستان باشد اگر به محض اینکه نوشابه روی فرش یا مبل ریخت سریعا اقدام به تمیز کردن آن کنید راحتتر می توانید آن را تمیز کنید. اگر زمان بگذرد ممکن است به بافت فرش نفوذ کند و خودتان نتوانید آن را تمیز کنید. در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از خدمات شستشوی فرش در قالیشویی تهران و کرج است.

روش اول پاک کردن لکه نوشابه

در این روش که ساده‌ترین روش تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش است، سرعت عمل حرف اول را می‌زند. بنابراین در لحظات اولیه وقوع این حادثه سعی کنید با یک پارچه حوله‌ای که جاذب رطوبت است بدون فشار و مالش اضافه، نوشابه را تمیز کنید.

بعد از تمیز کردن نوشابه، یک بطری اسپری را با آب سرد پر کرده و آن را روی لکه اسپری کنید. بعد از خیس شدن مجدد الیاف فرش، دوباره از پارچه حوله‌ای برای جذب رطوبت استفاده کنید. این مرحله را آنقدر تکرار کنید که لکه از بین برود. با استفاده از آب، حالت چسبناکی الیاف نیز از بین می‌رود.

بیشتر بدانید : “ چگونه لکه انار را از روی فرش یا مبل پاک کنیم؟

روش دوم تمیز کردن نوشابه روی فرش

نمک ماده بسیار خوبی برای پاک کردن هر گونه لکه از روی فرش و مبل است. در ضمن این ماده طبیعی است و به الیاف فرش نیز آسیب نمی‌رساند. البته از این روش هم زمانی بهترین نتیجه را می‌گیرید که در دقایق اولیه ریختن نوشابه روی فرش از آن استفاده کنید.

برای تمیز کردن این لکه به روش نمک‌پاشی به یک اسفنج تمیز خیس، آب گرم و پارچه حوله‌ای سفید نیاز دارید. ابتدا لکه را با یک پارچه تمیز خشک کرده و روی آن را نمک بپاشید. بعد از چند دقیقه با اسفنج تمیز و مرطوب روی لکه را مالش دهید. سپس در انتها با آب گرم و پارچه حوله‌ای نمک و نوشابه را از روی فرش پاک کنید.
تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش در قالیشویی

روش سوم پاک کردن نوشابه از روی فرش

گاهی پیش می‌آید که صاحب‌خانه تمیز کردن لکه نوشابه را به بعد از رفتن مهمان‌ها موکول کند. در این حالت لکه تقریبا قدیمی می‎ شود و تمیز کردن آن با مواد طبیعی و آب ساده امکان‌پذیر نیست. در این شرایط باید از یک شوینده شیمیایی به نام مایع ظرفشویی استفاده کنید. ترکیب یک قاشق مایع ظرفشویی با یک لیوان آب گرم محلولی به شما می‌دهد که پاک کردن لکه نوشابه را ساده‌تر می‌کند.

این ترکیب را در قوطی اسپری ریخته و آن را روی لکه بپاشید. سپس با یک دستمال حوله‌ای سفید فرش را تمیز کنید. طبیعی است که بعد از استفاده از مایع ظرفشویی، الیاف فرش کفی شود. بنابراین پس از تمیز شدن لکه، با یک پارچه سفید آن را خشک کنید.

در آخر این نکته را یادآور می‌شویم که وقتی لکه نوشابه هنوز مرطوب است و خشک نشده هرگز آن را با پارچه حوله‌ای و اسفنج مالش ندهید. فشار بیش از حد به این لکه موجب می‌شود نوشابه به لایه‌های عمیق فرش نفوذ کرده و به آن آسیب برساند.

برای پاک کردن لکه قدیمی نوشابه از فرش نیز توصیه اکید ما برای شستشوی فرش استفاده از خدمات یک قالیشویی همچون قالیشویی عابدینی است. زیرا فرش دستبافت و یا فرش های ابریشمی گران قیمت هستند و چنانچه از روش های غلط برای تمیز کردن و پاک کردن لکه ها استفاده کنید ممکن به بافت فرش آسیب بزنید. جهت ثبت سفارش قالیشویی آنلاین می توانید از طریق صفحه سفارش آنلاین در وب سایت، درخواست خود را برای ما ارسال کنید و نوبت دریافت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر