راهکارهایی برای تمیز کردن مبلمان مخمل در بهترین قالیشویی تهران

راهکارهایی برای تمیز کردن مبلمان مخمل در منزل

از آنجایی که تمیز کردن مبلمان مخمل در منزل نیاز به دقت زیادی دارد، در این مقاله راهکارهایی برای مبل شویی مخمل ارائه کرده ایم.

نحوه تمیز کردن مبلمان مخمل

مبلمان مخمل با توجه به درخشش و زیبایی چشمگیر انتخاب باشکوهی برای دکوراسیون منزل است. پارچه مخمل از زمان‌های قدیم برای روکش مبل و پرده سالن پذیرایی به کار می‌رود و جلوه خاصی را به فضا می‌بخشد.پارچه مخمل بافت ظریف و حساسی دارد. برای تمیز کردن مبلمان مخمل و مبل شویی باید توجه داشت در حین لکه‌زدایی آسیب به بافت پارچه نرسد و مبلمان جلوه اولیه خود را از دست ندهد.
تمیز کردن گردوغبار از روی مبلمان مخمل

تمیز کردن گردوغبار از روی مبلمان مخمل

اگر هفته‌ای یک‌بار گردوغباری که روی مبلمان مخمل نشسته را با جاروبرقی تمیز کنید از کثیف شدن و کهنه شدن لکه‌های ایجادشده روی مبلمان جلوگیری می‌کنید. سری مخصوص گردگیری را به جاروبرقی متصل کنید و همه جای مبلمان و به‌ویژه درزها و گوشه‌ها را کاملا جارو بکشید. اگر تشک مبلمان قابلیت جداشدن دارد آنها را از روی مبلمان بردارید و بدنه را به خوبی با جاروبرقی تمیز کنید.حتما توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید و از فشار آوردن اضافی بپرهیزید تا به پرزهای پارچه مخمل مبلمان آسیبی وارد نشود. اگر لکه‌ای روی مبلمان ایجاد نشده می‌توانید با استفاده از بخارشوی کل سطح مبلمان مخمل را تمیز کنید. با گردگیری مبلمان، لکه‌های ایجادشده روی آن کاملا مشخص می‌شود و در مرحله بعد باید برای پاک کردن لکه‌ها اقدام کرد.

بیشتر بدانید : “ نکاتی برای مراقبت و نگهداری از مبلمان منزل “

تمیز کردن مبلمان مخمل و انواع لکه های روی آن

برای پاک کردن لکه‌های چای، قهوه یا مایعات دیگر از روی مبلمان مخمل می‌توانید از محلول‌های پاک‌کننده خانگی استفاده کنید. مقداری آب‌لیمو و جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید.سپس یک اسفنج نرم یا پارچه تمیزی را به محلول حاضر آغشته کنید و آن را روی لکه بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا به بافت پارچه آسیب نرسد. پس از خشک شدن مبل روی آن را در جهت خواب مبل برس نرم بکشید تا به حالت اولیه خود برگردد.صابون یکی از پا‌ک‌کننده های قوی و کم‌ضرر برای انواع پارچه است. برای تمیز کردن مبلمان مخمل و پاک کردن لکه‌های مختلف از روی آن می‌توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن مبل مخمل با صابون

قطعه‌ای صابون را داخل ظرف آب قرار دهید و آن را مخلوط کنید تا کف حاصل شود. با کمک یک اسفنج نرم کف را روی لکه به آرامی بکشید تا اثر آن از بین برود. سپس با یک دستمال نخی تمیز محل لکه را خشک کنید. اگر ردی از لکه باقی مانده بود مجددا این کار را تکرار کنید.

اگر لکه سرسخت مبلمان مخمل شما با روش‌های گفته‌شده پاک نشد، از شامپو مبل استفاده کنید. شامپویی را برای شستن مبلمان مخمل خود انتخاب کنید که با بافت پارچه آن سازگاری داشته باشد و به آن آسیب نرساند.

مقداری از شامپو را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه نرم روی لکه‌ها بکشید سپس با یک دستمال تمیز محل لکه را خشک کنید.به خاطر داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع شوینده‌ای، ابتدا مقداری از آن را در جایی از مبلمان که در معرض دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به پارچه مبلمان شما آسیبی نمی‌رساند.

نحوه تمیز کردن مبل مخمل با صابون

 

بیشتر بدانید : ” مبل‌ شویی به‌موقع، ضامن افزایش عمر مفید مبلمان

خشک کردن مبلمان مخمل پس از مبل شویی

پس از پاک کردن لکه‌ها باید اجازه دهید مبلمان مخمل در معرض هوای آزاد خشک شود. در این مدت از نشستن روی مبلمان بپرهیزید. اگر برای خشک کردن مبلمان عجله دارید می‌توانید از پنکه یا سشوار استفاده کنید و پارچه مبل را سریع‌تر خشک کنید.

پس از اینکه مبلمان مخمل خشک شد با استفاده از یک برس نرم آن را در جهت خواب مخمل برس بکشید تا به حالت اولیه خود بازگردد.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر