پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش به 3 روش ساده

پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش به ۳ روش ساده

قطره آهن به‌خصوص برای کودکان فواید زیادی دارد، اما کافیست یک مقداری از آن روی فرش با موکت بریزد تا دردسر‌های زیادی را برایتان به‌وجود آورد. البته پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش به‌ واسطه راهکار‌هایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، دردسر‌هایش از بین ‌می‌روند و اثری از لکه‌های حاصل از این ماده روی قالی به جا نمی‌ماند.

شما می‌توانید با مراجعه به مراکز قالی شویی به راحتی آثار به‌وجود امده از این لکه بر روی فرش را از بین ببرید، اما اگر به هر دلیلی تمایلی برای مراجعه به این مراکز ندارید، خوشبختانه راهکاری خانگی زیادی هستند که با استفاده از آنها لکه‌های قطره آهن از بین ‌می‌روند.

اگر الیاف فرش شما حساسیت خاصی ندارد، توصیه می‌کنیم که ابتدا از روش‌های خانگی برای پاک‌کردن لکه‌های به‌وجودآمده روی آنها استفاده کنید. حالا اگر این لکه‌ها بعد از استفاده از روش‌های مذکور پاک نشدند، نوبت مراجعه به مراکز شستشوی فرش است تا آنها با استفاده از مواد و تجهیزات مناسب لکه‌ها را در سریعترین زمان برایتان از بین ببرند.

معرفی انواع روش های پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش

معرفی انواع روش های پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش

در ادمه ۳ روش کاربردی و عالی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید لکه‌های به‌وجودآمده روی فرش را به راحتی از بین ببرید:

  • استفاده از لیموترش

اولین راهکاری که قصد آموزش آن را به شما داریم، استفاده از لیموترش است. شما برای استفاده از این‌روش کافیست مقداری از آب لیموترش را روی لکه‌های قطره آهن بریزید. حالا باید چند دقیقه منتظر بمانید تا ماده تأثیر خود را بگذارد. در اخر کافیست تا ناحیه آلوده فرش را با استفاده از شامپو فرش و یک دستمال خیس بشویید تا آثار لکه‌ها از بین برود.

  • استفاده از ماست

روش دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، استفاده از ماست است. ماست به‌خوبی می‌تواند لکه‌های تازه به‌وجودآمده از قطره آهن را از بین ببرد، برای همین اگر لیموترش در دسترس نداشتید، نگران نباشید و به‌سراغ سطل ماست خود در یخچال بروید.

برای از بین بردن لکه‌ها کافیست تا مقداری ماست روی آنها بریزید و مدتی منتظر بمانید. حالا می‌توانید ناحیه آلوده را بشویید و از تمیزی دوباره قالی خود لذت ببرید. شما حتی امکان استفاده از بخارشو را هم دارید تا لکه‌ها بهتر از بین بروند.

برای جمع‌کردن ماست از روی فرش از قاشق استفاده کنید و تا جای ممکن تمام ماست‌ها را با قاشق بردارید. حالا یک دستمال خیس تهیه کرده و روی ناحیه مورد نظر بکشید.

  • استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین هم ماده‌ای قدرتمند است که می‌تواند جهت پاک کردن لکه‌های به‌وجودآمده روی قالی به‌واسطه قطره آهن کمک کند. برای استفاده از این روش کافیست که مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید. جوش شیرین باید به اندازه‌ای باشد که تمام سطح لکه را بپوشاند.

حالا می‌توانید بعد از چند دقیقه سطح مورد نظر را بشویید تا متوجه شوید که بخش زیادی از لکه‌ها رفته‌اند.

معرفی سایر روش ها برای پاک کردن قطره آهن

معرفی سایر روش ها برای پاک کردن قطره آهن

اگر روش‌هایی که معرفی کردیم، برای پاک‌کردن لکه قطره آهن خیلی کاربردی نبودند، برخی راهکار‌های دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما در پاکیزگی فرش از قطره آهن کمک کنند. این راهکار‌ها عبارتند از:

شوینده های خانگی

صابون مایع، مایع ظرفشویی یا شامپو فرش‌ها به‌دلیل فرمولاسیون شیمیایی خود به راحتی می‌توانند انواع لکه‌های به‌وجودآمده از مواد مختلف روی فرش از جمله قطره آهن را از بین ببرند. اگر می‌خواهید لکه‌ها را از بین ببرید، از این شوینده‌ها استفاده کنید. دستور استفاده هر یک از این مواد بر روی بطری یا بدنه آنها درج شده است، بنابراین مشکلی هم در استفاده نخواهید داشت.

بهترین ماده شوینده‌ای که ما در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم، شامپو فرش است.

مراکز قالیشویی

در مراکز قالیشویی افرادی حرفه‌ای با دانش به روز حضور دارند که با استفاده از بهترین تجهیزات و مواد اولیه اقدام به شستشوی فرش می‌کنند. اگر قالی یا موکت خود را به این مراکز بسپارید، کارشناس‌ها با تکیه بر دانش و مهارت خود از بهترین راهکار‌ها استفاده خواهند کرد تا لکه‌ها را هر چه سریعتر از بین ببرند.

پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش، چالشی با راهکارهای مختلف

پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش چالشی با راهکار‌های مختلف است که ما سعی کردیم بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این راهکار‌ها نه‌تنها قطره آهن بلکه سایر مواد آلوده روی فرش هم تمیز می‌شوند و دیگر اثری از آنها باقی نمی‌ماند.

 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر