از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش

چگونگی از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش و موکت

پاک‌کردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش برای بسیاری از افراد یک دغدغه بزرگ است. مولتی ویتامین‌ها هر چند فواید زیادی برای بدن دارند، اما متاسفانه اگر ذره‌ای از آنها روی قالی بریزد، لکه‌های سختی روی آن به‌وجود می‌آید که شاید تا مدت‌ها ماندگار باشند.

خوشبختانه شما با استفاده از برخی راهکار‌ها می‌توانید تمام لکه‌های به‌وجودآمده از مولتی ویتامین‌ها را از روی قالی‌ها پاک کنید. البته که بهترین راهکار مراجعه به مراکز قالیشویی است، اما اگر این کار را نمی‌خواهید انجام دهید، چند ترفند خانگی برای پاک‌کردن این لکه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

با شستشوی فرش در خانه یا راهکار‌های مناسب دیگر می‌توانید اقدام به از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش یا موکت کنید. هر چه طول عمر لکه‌ها پایین‌تر باشد، پاک‌کردن آنها هم راحت‌تر انجام می‌شود.

معرفی راهکارهای از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش

معرفی راهکارهای از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش

بهترین راهکار‌های از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش عبارتند از:

ماست

ماست به‌خوبی می‌تواند ذرات مولتی ویتامین‌ها را به خود جذب کند، برای همین گزینه‌ای مناسب برای پاک‌کردن لکه‌های آنها از روی قالی‌ها است. البته شما باید از ماست برای لکه‌های تازه استفاده کنید، چون برای لکه‌های قدیمی تأثیر زیادی ندارد و آثار به‌وجودآمده از آنها را از روی فرش از بین نمی‌برند.

برای از بین بردن آثار مولتی ویتامین‌ها کافیست تا مقداری ماست روی آنها بریزید و بین ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. حالا یک قاشق برداشته و مواد را از روی قالی بردارید. یک دستمال خشک هم روی فرش بکشید تا خشک شود. با چند بار قاشق و دستمال کشیدن متوجه می‌شوید که بسیاری از لکه‌ها از بین رفته‌اند.

جوش شیرین

شما با استفاده از جوش شیرین می‌توانید به‌خوبی انواع لکه‌ها را از بین ببرید و محل مورد نظر خود را ضدعفونی کنید. برای استفاده از این روش کافیست مقداری آب با جوش شیرین ترکیب کرده و آنها را روی محل مورد نظر با بطری‌های اسپری بپاشید. حالا کافیست یک دستمال سفید هم بردارید و با کشیدن آن بر روی قالی تمام آثار به‌وجودآمده از جوش شیرین را از بین ببرید.

با استفاده از جوش شیرین می‌توان علاوه‌بر لکه‌های به‌وجودآمده از مولتی ویتامین، آثار مواد دیگری مثل شربت، قطره آهن، خون، روغن و چربی را هم از بین برد.

سرکه سفید

برای استفاده از سرکه سفید به‌منظور پاک‌کردن لکه‌های مولتی ویتامین کافیست تا چند قطره از این ماده را روی لکه موردنظر بریزید. حالا باید منتظر بمانید تا سرکه به بافت لکه نفوذ کند؛ این فرآیند معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از نفوذ سرکه به داخل لکه یک دستمال تمیز بردارید و روی لکه بکشید تا خشک شود. اگر همچان لکه‌ها باقی مانده باشند، به‌سراغ راهکار‌های بعدی بروید.

جوهر نمک

یکی از حرفه‌ای‌ترین مواد پاک‌کننده دیگر جوهر نمک است که می‌تواند هر نوع لکه سختی را به‌خوبی از بین ببرد. قبل از اینکه بخواهید از جوهر نمک استفاده کنید، مطمئن شوید که هیچگونه تغییر رنگ یا بافتی در فرش به‌وجود نمی‌آورد. برای این کار مقداری از این ماده را در قسمت ناپیدایی از قالی بریزید و مدتی منتظر بمانید. حالا اگر فرش تغییر رنگ داد، یعنی اینکه الیاف آن به جوهر نمک واکنش نشان می‌دهند و نباید از این ماده استفاده کرد.

برای استفاده از این روش کافیست مقداری جوهر نمک را با آب رقیق و محلول را روی لکه به‌وجود امده اسپری کنید. شما امکان استفاده از دستمال برای آغشته‌کردن محل مورد نظر به محلول را هم دارید.

بعد از اینکه چند لحظه از گذاشتن محلول روی لکه گذشت، یک دستمال تمیز برداشته و شروع به کشیدن روی آن کنید. برای اینکه از این‌روش نتیجه بهتری بگیرید، پیشنهاد می‌دهیم که بعد از اینکه از جوهر نمک استفاده کردید، محل مورد نظر خود را با صابون شستشو دهید. بعد از خشک‌کردن محل متوجه می‌شوید که اغلب آثار به جا مانده از مولتی ویتامین‌ها از بین رفته‌اند و دیگر اثری از آنها باقی نمانده است.

از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش و موکت، کاری ساده و نتیجه بخش

از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش و موکت، کاری ساده و نتیجه بخش

از بین بردن لکه مولتی ویتامین از روی فرش و موکت کاری ساده و نتیجه بخش است که به راحتی در خانه و با مواد در دسترس انجام می‌شود. اگر از یکی از ترفند‌ها نتیجه‌ای نگرفتید، پیشنهاد می‌دهیم که از ترفند‌های دیگر استفاده کنید تا بالاخره تمام لکه‌ها را از بین ببرید. در این زمینه می‌توانید از کارشناس‌های مشاور قالیشویی هم کمک بگیرید تا شما را به‌صورت کامل در این زمینه راهنمایی کنند.

 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر