بهترین پودر تمیز کننده فرش و موکت در بهترین قالیشویی تهران

بهترین پودر تمیز کننده فرش و موکت

پودر تمیز کننده فرش و موکت یک محصول بسیار مفید، برای از بین بردن لکه‌های سطحی و بوی بد از روی فرش و موکت است. در ادامه این مقاله از وب سایت بهترین قالیشویی تهران بیشتر با کاربردهای این محصول آشنا می‌شوید.

اهمیت استفاده از پودر تمیز کننده فرش و موکت مناسب

وجود فرش در خانه، حس گرمی به فضا می‌بخشد. اما آنچه که این گرمی را حفظ می‌کند؛ تمیز کردن فرش و مراقبت صحیح از این کفپوش ارزشمند است. جارو کشیدن به صورت منظم، فقط می‌تواند مقداری از گرد و غباری که به صورت سطحی روی فرش نشسته را از بین ببرد.

اکثر متخصصان برای پاکیزگی عمیق‌تر، شستشوی فرش را توصیه می‌کنند. اما آنچه که در پروسه شستشوی فرش در قالیشویی یا پاک کردن قالی‌ها از آلودگی در خانه اهمیت دارد؛ استفاده اصولی و به اندازه از مواد تمیز کننده فرش است.

در این مقاله از بهترین قالیشویی تهران قصد داریم بیشتر در مورد پودر تمیز کننده فرش و موکت که برخی از آن به عنوان بهترین تمیزکننده فرش یاد می‌کنند صحبت کنیم.

پودر تمیز کننده فرش چیست؟

پودر تمیز کننده فرش و مبل در واقع همان ماده‌ای است که برای پاک کردن آلودگی‌ها به صورت خشک و بدون استفاده از آب، به عنوان ماده پاک کننده لکه فرش یا تمیز کننده فرش خانگی از آن یاد می‌شود. این پودر توسط شرکت‌های تولیدی متعددی تولید می‌شود که هر کدام نیز از فرمولاسیون ویژه‌ای استفاده می‌کنند.

ترکیبات شیمیایی و طبیعی گوناگون به کار برده شده در این محصولات می‌توانند علاوه بر تعیین نتیجه حاصل از تمیزی، بر روی سلامت فرش و حتی بدن افرادی که در خانه زندگی می‌کنند نیز تاثیر بگذارد.

محصولات پودری که به عنوان پودر تمیز کننده فرش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروخته می‌شوند؛ ممکن است حاوی انواع مواد شیمیایی یا عطری بوده و برای گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر خانواده مضر باشند.

پودر تمیزکننده فرش در قالیشویی تهران

این ترکیبات خطرناک، گاهی منجر به ایجاد آلرژی و بیماری‌های مزمن تنفسی می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید فرش‌های‌تان را در خانه تمیز کنید؛ حتما محصولی را به عنوان پاک کننده فرش انتخاب کنید که دارای برچسب “طبیعی” یا “ایمن برای محیط زیست” باشد. اما اگر از خدمات بهترین قالیشویی برای این کار استفاده می‌کنید؛ تا حدود زیادی خیال‌تان راحت باشد. چرا که اکثر قالیشویی‌های مجاز از محصولات بی‌خطر و ایمن برای تمیز کردن و شستشوی فرش‌ها استفاده می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب پودر شستشوی فرش

پودر تمیز کننده فرش می‌تواند بو و آلودگی‌های به دام افتاده ناشی از عواملی مانند دود سیگار، آشپزی و مو و کرک بدن حیوانات خانگی در فرش را از بین ببرد. استفاده از پودرهای خانگی بسیار ساده است. کافیست کمی از آن را روی فرش بپاشید و مدت زمان مشخصی صبر کنید.

سپس فرش را با استفاده از جاروبرقی تمیز کرده و تجربه بی‌نظیری را به دست آورید. برخی از محصولاتی که در بازار وجود دارند؛ معطر هستند و رایحه بسیار خوبی از خود به جای می‌گذارند و برخی از آنها نیز مخصوص پاک کردن لکه می‌باشند. بنابراین اولین نکته‌ای که در زمان انتخاب پودر شستشوی فرش باید به آن توجه کنید؛ عملکردی است که از محصول انتظار دارید.

درست است که پودر تمیز کننده فرش در مقایسه به محصولاتی مانند اسپری تمیز کننده فرش دارای مزایایی زیادی است و بدون استفاده از آب می‌تواند تمیزی عمیقی ایجاد کند؛ اما نباید از جنبه‌های منفی این محصول غافل شوید. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این محصولات، به جا ماندن اثر پودر روی فرش است.

این پودر از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند. بنابراین ممکن است جاروبرقی نتواند تمام این ذرات را از روی فرش پاک کند. علاوه بر این، برای تمیز کردن لکه‌های بزرگ استفاده از این محصول به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سایر فاکتورهای مهم در انتخاب پاک کننده فرش و موکت

فاکتور بعدی که در زمان خرید پودر پاک کننده فرش باید به آن توجه کنید رایحه محصول است. همانطور که گفتیم پودر تمیز کننده فرش حاوی رایحه قوی است. پس محصولی را انتخاب کنید که از رایحه آن لذت می‌برید. در غیر این صورت باید تا زمانی که فرش را به قالیشویی نسپرده‌اید؛ رایحه مزاحم آن را تحمل کنید.

ترکیبات مورد استفاده در کارخانه نیز اهمیت زیادی دارد و از فاکتورهای مهمی است که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه کنید. جوش شیرین یک ماده پایه‌ای عالی برای جذب بو است و اکثر کارخانه‌های تولیدی از آن در محصول خود استفاده می‌کنند. برخی از پودرها، علاوه بر جوش شیرین حاوی مواد گیاهی مانند اسانس‌ها و روغن‌های خوشبویی هستند که قدرت جذب آلودگی دارند.

سیلیس نیز گاهی اوقات در فرمولاسیون این پودرها گنجانده می‌شود. این ماده برای از بین بردن انواع آلودگی به خصوص مو حیوانات خانگی بسیار عالی است. ماده اولیه دیگری که وجود آن می‌تواند کارایی محصول را افزایش دهد؛ سولفات سدیم است.

این ماده قابلیت بالایی در جذب رطوبت دارد و آلودگی‌های مرطوب را به خوبی از بین می‌برد. در بیشتر پودرهای ضد لک، از ترکیب سولفات سدیم استفاده می‌شود.

 

راهنمای استفاده از پودر شسشتوی فرش

بسته به نوع پودر، عملکردها و نحوه استفاده از محصول کمی متفاوت می‌شود. همانطور که گفتیم؛ برخی از پودرها خاصیت ضد لک دارند و برخی نیز برای از بین بردن بوی بد فرش به کار برده می‌شوند.(از بین بردن بوی بد فرش)

محصولاتی که فقط مخصوص از بین بردن بو هستند؛ معمولا ارزان‌تر از محصولاتی هستند که خاصیت ضد لک دارند.

علاوه بر کارایی، نحوه استفاده از این دو محصول نیز گاها متفاوت است. بنابراین مهم‌ترین توصیه برای استفاده صحیح از پودر تمیز کننده فرش و موکت، بررسی برچسب درج شده بر روی محصول است.

اما به طور کلی شیوه استفاده از پودر تمیز کننده فرش و موکت به شرح زیر است:

  • مقدار مناسبی از پودر را به صورت یکنواخت روی کفپوش مورد نظر بریزید. سعی کنید توزیع پودر روی فرش و موکت کاملا یکنواخت باشد.
  • معمولا مدت زمان مورد نیاز برای اثرگذاری محصول روی بسته‌بندی آن درج شده است. این مدت می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد.
  • بعد از گذشت مدت زمان نوشته شده روی محصول، با استفاده از جاروبرقی، بقایای پودر را از روی فرش پاک کنید.

 

پودر مناسب به عنوان تمیز کننده موکت

برخی از محصولاتی که به عنوان پودر تمیزکننده فرش فروخته می‌شوند؛ برای تمیز کردن موکت نیز مناسب هستند و می‌توانند لکه‌ها و بوی بد موکت را نیز از بین ببرند.

بنابراین هنگام انتخاب محصول حتما اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی را مطالعه کنید تا مطمئن شوید پودر مناسب را انتخاب کرده‌اید. و یا این کار را به بهترین قالیشویی تهران بسپارید.

درست است که شستشو و نگهداری از فرش با استفاده از پودر تمیزکننده فرش کار بسیار ساده‌ای است؛ اما این محصول قابلیت از بین بردن تمام آلودگی‌ها و لکه‌ها را ندارد. از آنجا که فرش کالای بسیار ارزشمندی است؛ توصیه ما این است که کار از بین بردن لکه‌های قدیمی و تمیزی عمیق فرش و موکت را به دست متخصصین سپرده و از خدمات بهترین قالیشویی ‌های معتبر استفاده کنید. اگر قصد دریافت خدمات قالیشویی آنلاین را دارید از طریق صفحه سفارش آنلاین در وب سایت قالیشویی عابدینی می توانید سفارش خود را ثبت کنید و در اسرع وقت بهترین خدمات را دریافت کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر