دکوراسیون منزل با فرش مینیمال

 دکوراسیون منزل با فرش مینیمال

استفاده از فرش مینیمال باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. پس اگر خانه کوچکی دارید و می‌خواهید فضای آن را بازتر نشان دهید؛ فرشی را انتخاب کنید که طبق اصول سبک مینیمالیسم تولید شده است.

مینیمالیسم یک سبک طراحی داخلی ساده است که به عنوان یک روش عملی برای تزئین فضای خانه از آن استفاده می‌شود. چیدمان به این سبک سبب خواهد شد که فضای خانه شما بازتر، مرتب‌تر و دلنشین‌تر جلوه کند. در این مقاله بیشتر در مورد این سبک و فرش‌های مناسب برای استفاده در چنین فضاهایی یا همان فرش مینیمال از دیدگاه متخصصان بهترین قالیشویی تهران صحبت می‌کنیم.

قبل از شروع بحث به صورت تخصصی، ابتدا باید با این سبک طراحی داخلی کاملا آشنا شوید. در متون علمی، مینیمالیسم را یک سبک طراحی داخلی معرفی کرده‌اند که بر سادگی بسیار، تمرکز بر خطوط صاف، استفاده از حداقل تنوع رنگی و به کار بردن المان‌هایی دارای اشکال ساده تاکید دارد. این سبک طراحی کلاسیک به جای پنهان کردن مشخصات اساسی فضا با دکور، ویژگی‌های معماری ساختمان را برجسته می‌کند و هدف آن برجسته کردن ماهیت واقعی فضا است.

 ۳ نکته مهم برای انتخاب فرش مینیمال

اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی منزل خود را ساده کنید؛ باید این چند نکته که در ادامه ذکر کرده‌ایم را در زمان خرید فرش در نظر بگیرید. این نکات باعث می‌شود که سبک چیدمان فضا تا جای ممکن به سبک مینیمال نزدیک شود.

  • فرش را هدفمند بخرید. در اصول مینیمالیسم، تمام المان‌های مورد استفاده در دکوراسیون باید عملکردی در جهت تحقق هدف اصلی داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید دیزاین خانه شما به این سبک چیدمان نزدیک شود؛ باید تا جای ممکن طرح فرش ساده باشد. به این ترتیب نظر بیننده در بدو ورود بیش از حد به کفپوش اتاق جلب نمی‌شود.
  • از فرش‌هایی استفاده کنید که به جای رنگ، از بافت در آن استفاده شده است. برای افزودن جذابیت بصری به فضای داخلی خانه خود، از فرش‌هایی استفاده کنید که به جای چند رنگ بودن، بافت برجسته دارند. بافت‌های مختلف می‌توانند بدون ایجاد هرج و مرج بیش از حد، وزن بصری زیادی را به دیگر عناصر اضافه کنند. بنابراین بافت یک فرش مینیمال بیشتر از تنوع رنگ‌ها در آن از اهمیت برخوردار است.
  • فرشی را انتخاب کنید که رنگ خنثی دارد. برای همه المان‌هایی که در منزل به عنوان بخشی از طراحی داخلی استفاده می‌کنید؛ باید از رنگ‌ها و سایه‌های خنثی به عنوان پالت اصلی استفاده کنید. برای اینکه اتاق‌هایتان تا جای ممکن به این سبک نزدیک شود؛ نباید رنگ فرش با رنگ پرده و پارچه مبلمان، خیلی تضاد داشته و باید تا جای ممکن از یک تم رنگی که خنثی است برخوردار باشد. بنابراین بهتر است در پالت رنگ، بین رنگ‌های خنثی مانند طوسی، کرم و… یکی را انتخاب کرده و نه تنها در خرید فرش، بلکه در انتخاب پرده و دیگر منسوجات به کار رفته در اتاق از آن به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید.

 اصلی‌ترین ویژگی‌های یک فرش مینیمال چیست؟

به غیر از مواد ذکر شده در بالا، چند جزء اصلی دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب فرش مینیمال آنها را در نظر بگیرید. اندازه و ابعاد، جنس و ارتفاع پرزهای فرش این نکات مهم هستند. توجه به هر یک از این ملاحظات به شما این اطمینان را می‌دهد که یک فرش مینیمال عالی برای منزل خود انتخاب کرده‌اید.

 

چرا فرش مینیمال برای منزل کوچک مناسب است

ابعاد و اندازه فرش

قبل از اینکه فرآیند خرید را نهایی کنید؛ چند سوال مهم وجود دارد که باید از خود بپرسید. این سوالات عبارت هستند از اینکه، برای فضای مورد نظر خود فرشی با چه ابعادی نیاز دارید؟ چه مقدار از کفپوش را می‌خواهید با استفاده از فرش بپوشانید؟ ابعاد مبلمانی که قرار است روی این فرش قرار بگیرد چقدر است؟ آیا می‌خواهید اتاق را کاملا فرش کنید یا قسمت کوچکی از کف آن نیاز به پوشیده شدن با فرش دارد؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند که فرشی با ابعاد مناسب برای خانه خود تهیه کنید.

جنس فرش

جنس فرش یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید هنگام انتخاب فرش مینیمال در نظر گرفته شود. فرش‌هایی که تحت این عنوان در بازار فروخته می‌شوند هم از نظر نرمی و لطافت و هم از نظر دوام، بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. اگر قرار است فرش را جایی از خانه پهن کنید که تردد در آن زیاد است؛ بهتر است فرشی را انتخاب کنید که از الیاف مصنوعی مقاوم بافته شده است. پشم و ابریشم نرم‌ترین الیافی هستند که می‌توان از آنها برای تولید فرش استفاده کرد. پشم به دلیل وجود لانولین در خود، خاصیت ضد میکروبی طبیعی دارد. از طرفی الیاف بازیافتی مانند ابریشم مصنوعی، یک گزینه فوق‌العاده برای افرادی است که به محیط زیست اهمیت می‌دهند. علاوه بر این نکات، هنگام انتخاب جنس، به شستشوی فرش مینیمال نیز فکر کنید. معمولا الیاف مصنوعی زودتر تمیز می‌شوند اما اگر از مواد مرغوب در تولید آنها استفاده نشده باشد؛ ظاهر اولیه خود را در اولین شستشو از دست می‌دهند. بنابراین دوام فرش در برابر مواد شوینده و رطوبت نیز بسیار حائز اهمیت است.

ارتفاع پرز فرش

ارتفاع پرزهای فرش نباید در زمان خرید نادیده گرفته شود. ارتفاع پرز عاملی است که باعث می‌شود شما احساس نرمی بیشتری زیر پای خود کنید. بنابراین این عامل یکی از مهم‌ترین عواملی است که بهتر است در فرآیند تصمیم‌گیری شما لحاظ شود. منظور از ارتفاع پرز، ضخامت فرش است. فرش‌های مینیمالی که پرزهای بلند دارند برای خانواده‌هایی که سالمند و کودک نوپا در خانه ندارند مناسب هستند. اما اگر عضوی از خانواده شما کودک یا فرد سالمندی است؛ بهتر است برای تسهیل در رفت و آمد آنها، فرشی را انتخاب کنید که پرزهای کوتاه‌تری دارد.
با رعایت این چند نکته ساده، می‌توانید یک فرش مینیمال خوب و استاندارد را برای خانه خود انتخاب کرده که سادگی را برای فضا به همراه دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب در رابطه با مزایا و ویژگی‌های فرش مینیمال برای دکوراسیون منزل صحبت کردیم. این نوع دکوراسیون بیشتر برای آن‌دسته از منازلی مناسب است که کوچک هستند و برای تخصیص فضای مناسب برای آن، استفاده از المان‌های مینمال مناسب است. در صورتی که سوال یا ابهامی داشتید نظرات خود را در زیر همین پست با ما در میان بگذارید.

با سفارش قالیشویی آنلاین در لحظه تخفیف دریافت کنید

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر