قالیشویی خوب کدام است

کدام قالیشویی خوب است

انتخاب شرکت مناسب برای سپردن کار تمیز کردن فرش‌های خانه به پرسنل آن می‌تواند کمی مشکل باشد. به طور کلی هنگام جستجوی جهت پیدا کردن یک قالیشویی عالی باید به عوامل زیادی توجه کرد. قیمت، تنوع خدمات و حرفه‌ای بودن پرسنل شرکت همگی از جمله این عوامل هستند. در بخش‌های مختلف این پست به چند نکته مهمی که در هنگام انتخاب قالیشویی باید به خاطر بسپارید اشاره شده است.

قیمت‌گذاری مناسب روی خدمات قالیشویی

بسیاری از شما این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید که می‌گویند هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می‌خوری. این عبارت در مورد بسیاری از جنبه‌های دنیای تجارت صدق می‌کند؛ اما ممکن است در مورد انتخاب یک شرکت نظافتی برای دریافت خدمات شستشوی فرش‌ها درست نباشد. تعرفه این شرکت‌ها توسط اتحادیه مشخص می‌شود و هیچ کدام از قالیشویی‌های مجوزدار نمی‌توانند از مشتری خود هزینه اضافه دریافت کنند. بنابراین اگر یک شرکت ادعا می‌کند که ارزان ترین قالیشویی شهر است و این ادعا در اعلام نرخ‌هایش به وضوح مشخص است؛ باید به رسمی بودن فعالیتش شک کنید.

نوع شستشو

بسیاری از قالیشویی‌ها روش بسیار خاصی برای تمیز کردن فرش‌ها دارند. برخی از آنها برای شستشو از روش‌های قدیمی و دستی استفاده می‌کنند و برخی نیز کارخانه خود را مجهز به ماشین‌آلات تمام اتوماتیکی کرده‌اند که می‌توانند فرش‌ها را با ریسک کمتر و در زمان کوتاه‌تری بشویند. این عامل می‌تواند روی تعرفه خدمات شرکت‌های قالیشویی تاثیرگذار باشد. به غیر از نوع شستشو، تعداد دفعاتی که فرش به وسیله شوینده شسته می‌شود نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال فرش‌هایی که به صورت معمولی شسته می‌شوند فقط یک بار زیر دستگاه رفته و برای تمیز کردن آنها از محلول‌های معمولی و ایرانی استفاده خواهد شد. به غیر از این شیوه، یک روش شستشوی دیگر نیز وجود دارد که به اعلاشویی معروف است. در این شیوه، فرش‌ها دو بار و هر بار به کمک شوینده خارجی شسته می‌شوند. نتیجه این دو روش شستشو و تعرفه آنها نسبت به یکدیگر متفاوت است. البته شستشو با بخار نیز دیگر روشی است که گاهی مشتریان برای تمیزی فرش‌ها خود انتخاب می‌کنند. در این شیوه شستشو، فرش‌ها به کمک دستگاه بخارشوی و مواد شیمیایی پاک‌کننده در محل تمیز می‌شوند. بخارشویی فقط در شرایطی توصیه می‌شود که فرش‌ها را زود به زود نظافت کرده و اجازه نمی‌دهید آلودگی عمقی شود. روش شستشو با بخار هم به زمان بیشتری نسبت به شستشو با دستگاه نیاز دارد و هم بعد از انجام آن باید حداقل ۲۴ ساعت بگذرد تا فرش‌ها آماده استفاده شوند.

بررسی فرش‌ها

وقتی نوبت به قالیشویی در ایام عید می‌رسد؛ بررسی فرش‌ها از نزدیک و تعیین روش شستشوی مناسب برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. اطلاع از نوع الیاف و بافت فرش، نوع لکه‌های موجود روی آن و قدمت فرش، می‌تواند به کارشناسان مجموعه کمک کند تا بهترین روش را برای نظافت به مشتری پیشنهاد کند. با بررسی فرش از نزدیک، پرسنلی که جهت حمل به محل مراجعه کرده‌اند متوجه می‌شوند که باید از چه نوع شوینده‌ای استفاده کنند که کمترین خطر را داشته باشد. ضمن اینکه اگر حیوان خانگی یا کودکی در خانه دارید و یا خودتان مبتلا به آلرژی هستید؛ باید طی مراحل بازرسی این موضوع را به کارشناس مربوطه اطلاع دهید. تمام این نکات به ظاهر ساده می‌توانند روی نتیجه کار اثر داشته باشند و ریسک خرابی الیاف و از رنگ و رو رفتن فرش‌ها را کاهش دهند.

مجوز رسمی فعالیت و ارائه ضمانت‌نامه

طبق قانون، هر شرکتی که تحت عنوان قالیشویی آنلاین یا کارخانه قالیشویی در حال ارائه خدمات به مشتریان خود است باید مجوز رسمی فعالیت داشته باشد و تحت نظر اتحادیه مربوطه کار کند. در غیر این صورت اگر مشکلی برای فرش‌های مشتری پیش بیاید؛ هیچ مرجعی برای مراجعه و ثبت شکایت وجود ندارد. از طرفی بهتر است فرش‌های نفیس و ارزشمند قبل از حمل بیمه شده تا خیال مشتری از این بابت نیز راحت شود. این کاغذبازی‌های به ظاهر اضافه، به این معنی است که کارکنان شرکت سابقه کافی در ارائه این خدمات را دارند و اگر برای فرش‌های شما اتفاقی بیفتد؛ شرکت آمادگی این را دارد که خسارات وارده را پوشش دهد.

قالیشویی خوب-عابدینی

انتخاب نوع شوینده

با وجود اینکه برخی از مواد شیمیایی موجود در محلول‌های تمیزکننده می‌توانند روی بدن حیوانات خانگی و کودکان تاثیر منفی داشته و به آنها آسیب برسانند؛ بسیار مهم است که مشتری بداند قرار است از چه نوع مایع پاک‌کننده‌ای برای نظافت فرش‌های خانه او استفاده شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که همیشه مرکزی را برای قالیشویی از فرش‌های خود انتخاب کنید که از شوینده‌های طبیعی استفاده می‌کنند. این محلول‌های پاک‌کننده تقریبا هیچ ضرری برای محیط زیست و بدن انسان ندارند. علاوه بر این یک نوع شوینده تخصصی دیگر نیز در بازار وجود دارد که به شوینده نانو معروف است. شستن فرش با این شوینده‌ها باعث می‌شود که الیاف آن دیرتر کثیف شود. برخی از پاک‌کننده‌های رایجی که در کارخانه‌های قالیشویی استفاده می‌شوند ارزان قیمت هستند ولی ممکن است برای بدن مضر باشند. بنابراین اگر به دنبال خدمات ارزان قیمت و ارزان ترین قالیشویی هستید و آلرژی ندارید؛ می‌توانید با هدف کاهش هزینه‌ها، خدمات شستشوی فرش‌های خود با این شوینده‌ها را انتخاب کنید.

ظاهر شرکت

«هرگز کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید» این عبارت یک ضرب‌المثل قدیمی است که هنگام انتخاب شرکت‌های نظافتی باید دقیقا عکس آن را به خاطر بسپارید. یعنی باید توجه کنید که روی بدنه وسایل نقلیه شرکت‌های معتبر نام و برند شرکت چاپ شده و شماره تلفن مجموعه نیز روی قسمتی از بدنه خودرو وجود داشته باشد. بنابراین اگر با یک قالیشویی تماس گرفته‌اید و روی بدنه ماشین حمل آن هیچ نشانی وجود ندارد؛ باید نسبت به کیفیت خدماتش مشکوک شوید. متاسفانه به دلیل افزایش تقاضا برای دریافت سرویس دهی قالیشویی در بهمن و اسفند گاهی برخی از شرکت‌های بدون مجوز اقدام به ثبت سفارش می‌کنند و از خودروهای متفرقه برای جمع‌آوری فرش‌ها استفاده می‌کنند تا هیچ رد و نشانی از خود به جا نگذارند که مشتری بعدها بتواند تلفن و آدرس محل کارخانه را پیدا کرده و شکایت خود را پیگیری کند. البته ماشین حمل تنها فاکتوری نیست که باید به آن توجه کرد. شرکت‌های حرفه‌ای عموما از یک لباس فرم برای پرسنل خود استفاده می‌کنند. در کل ظاهر کارشناسانی که برای بررسی و حمل فرش به محل مراجعه می‌کنند باید به اندازه کیفیت خدمات‌شان تمیز و مرتب باشند.

قالیشویی خوب

میزان تجربه

پیدا کردن یک کارخانه قالیشویی معتبر و شناخته شده که بتوانید فرش‌های خود را با خیال راحت به آنها بسپارید نیاز به تحقیقات زیادی دارد. یک نکته مهم که باید به خاطر بسپارید این است که تجربه پرسنل شرکت می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در این بین داشته باشد. اگر شرکتی که انتخاب می‌کنید مدت طولانی است که در این زمینه فعالیت دارد؛ به احتمال زیاد شما هم مانند دیگر مشتریان‌شان بعدها از انتخاب خود رضایت خواهید داشت. اگر نام شرکتی که انتخاب کرده‌اید برای‌تان جدید و ناشناخته است؛ حتما سابقه آن را بررسی کنید و به منابع مختلفی که خدمات آنها را نقد و بررسی کرده‌اند مراجعه کنید. اگر تعداد رضایت ثبت شده از شرکت در پلتفرم‌های مختلف مانند انجمن‌های گفتگو آنقدر زیاد نیست که راضی‌تان کند؛ به سراغ استفاده از خدمات شرکت‌هایی بروید که بیشتر شناخته شده هستند.

خواندن نظرات و توصیه‌ها

بررسی میزان رضایت از شرکت‌های قالیشویی هنگام انتخاب بسیار مفید است. اکثر نظراتی که در پلتفرم‌های مختلف در مورد خدمات شرکت‌ها وجود دارد؛ نظرات واقعی مشتریانی است که قبلا از این سرویس‌ها استفاده کرده‌اند. نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که نظرات مثبت و منفی را همزمان با هم بررسی کنید. اگر نظرات منفی در مورد شرکتی بیشتر از نظرات مثبت ثبت شده است؛ به احتمال زیاد نباید به خدمات آن اعتماد کرد.

از طرفی تبلیغات دهان به دهان بهترین راه برای یافتن یک شرکت خوب جهت استفاده از خدمات قالیشویی است. دوستان و دیگر اعضای خانواده منابع خوبی هستند که می‌توانند در مورد تجربیات قبلی خود به شما توصیه‌های مفیدی کنند. علاوه بر تبلیغات دهان به دهان، رسانه‌های اجتماعی نیز مکان خوبی برای پیدا کردن یک قالیشویی معتبر و خوب هستند.

ممکن است با وجود این همه نکته‌ای که در این مقاله به آنها اشاره شد تصور کنید که پیدا کردن بهترین و برترین قالیشویی برای سپردن کار شستشو فرش‌ها و قالی‌ها به آنها کار دشواری باشد؛ اما مطمئن باشید که این همه صرف زمان ارزشش را دارد. بعد از شستشو، فرش‌ها جلوه‌ای عالی به خود گرفته و خانه را مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی می‌کنند. فقط کافیست که آشنایی با دستگاه های قالیشویی با فناوری روز را در کنار موارد ذکر شده در این پست لحاظ کرده تا این انتخاب تبدیل به بهترین تجربه‌تان شود.

 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر