معرفی انواع الیاف فرش ماشینی در وب سایت ارزان ترین قالیشویی تهران

آشنایی با انواع الیاف فرش ماشینی و ویژگی‌های آن

در این نوشته از وب‌سایت قالیشویی عابدینی، به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران شما را با انواع الیاف فرش ماشینی آشنا می‌کنیم که به هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

تاثیر الیاف فرش ماشینی در کیفیت آن

الیاف فرش ماشینی اصلی‌ترین ویژگی فرش ماشینی است که با توجه به کیفیت آن، کیفیت و ارزش فرش مشخص می‌شود. هرچه الیاف به‌کار رفته در تولید فرش بهتر، بادوام‌تر و زیباتر باشد؛ فرش بافته شده نیز کیفیت بهتری خواهد داشت. به‌طور کلی فرش‌های ماشینی با چند نوع خاص الیاف بافته می‌شوند.
قالیشویی عابدینی به ارائه انواع خدمات قالیشویی تهران و کرج و حومه می‌پردازد. در صورت تمایل به دریافت این خدمات می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند. اگر قصد شستشوی فرش و یا شستشوی مبل های خود را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا زمستان بهترین زمان شستشوی فرش و مبل شویی است؟” از بلاگ قالیشویی عابدینی، ارزان ترین قالیشویی تهران را نیز مطالعه کنید.

انواع نخ‌های مورد استفاده در الیاف فرش ماشینی

در یک دسته‌بندی ساده، نخ‌ها یا الیاف مورد استفاده در فرش‌ها (ماشینی و دستی) شامل سه نخ تار، پود و پرز می‌شود. نخ‌های تار همان نخی است که روی دار قالی در ابتدا و پیش از بافت فرش سوار می‌شود.

پود نخی است که پس از بافت هر رج فرش، برای پیوسته نگه داشتن آن، به کمک ابزاری به نام شانه روی رج بافته شده کوبیده می‌شود. در نهایت پرز فرش، قسمت مشخص و سطح فرش است که شکل‌دهنده نقش و طرح آن خواهد بود.

انواع نخ‌های مورد استفاده در تار فرش ماشینی

هرچه کیفیت الیاف فرش ماشینی مصرف شده در تار فرش بیشتر باشد و با روش و کیفیت بالاتری ریسیده شده باشد؛ فرش یک‌پارچگی، استحکام و دوام بیشتری خواهد داشت.

در فرش ماشینی با پرز اکریلیک، از تارهایی با ترکیب مخلوط پنبه و پلی استر، استفاده می‌شود. در فرش‌های ماشینی با پرز BCF و پروپلین، نخ به‌کار رفته برای تار، همان نخ به‌کار رفته برای پرز است؛ و معمولا از نخ BCF استفاده می‌شود. همین ویژگی موجب ارزان‌تر بودن فرش‌های ماشینی پروپلین در مقایسه با فرش‌های ماشینی اکریلیک است.

انواع نخ‌های مورد استفاده در پود فرش ماشینی

به‌طور معمول این نخ در همه فرش‌های ماشینی از جنس پنبه است. نقش جنس الیاف پود مورد استفاده در فرش در ظرافت، زیبایی نقش و استحکام فرش بسیار مهم است؛ اما فراتر از آن، نوع کوبیدن پود و نصب آن، در این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انواع نخ‌های مورد استفاده در پرز فرش ماشینی

پرزها مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت فرش ماشینی هستند. هرچه کیفیت پرزها بالاتر باشد؛ طبیعتا فرش انتخابی زیباتر، ظریف‌تر و البته گران‌تر خواهد بود.

در میان الیاف فرش ماشینی به کار رفته برای پرز، اکریلیک اولین و بهترین انتخاب است. بنا بر همین ویژگی نیز فرش‌های ماشینی به فرش‌های ۱۰۰ درصد اکریلیک، فرش‌هایی با ترکیب درصد مشخصی اکریلیک و BCF یا پلی‌استر و فرش‌های ۱۰۰ درصد BCF یا پلی‌استر تقسیم‌بندی می‌شوند.

در این تقسیم‌بندی فرش‌های کاملا اکریلیک در صدر کیفیت و فرش‌های ترکیبی با درجه اکریلیک بیشتر در رتبه دوم هستند.

نخ های اکریلیک در فرش‌های پلی استر

نخ‌های اکریلیک تقریبا از هر نظر بهتر از سایر الیاف هستند. این نخ‌ها از ظرافت بالاتری برخوردارند. در نتیجه می‌توان طرح‌های ظریف و خاص را که پیش از این در فرش‌های ابریشمی دستبافت امکان تولید داشت؛

به صورت ماشینی نیز تولید کرد. در واقع نخ اکریلیک اجازه می‌دهد فرش‌هایی حتی تا ۱۵۰۰ شانه تولید نمود.

یک ویژگی دیگر پرزهای اکریلیک، دوام آن است. این پرزها با پا خوردن و شستشوی فرش تغییر رنگ و ماهیت نمی‌دهند و ظرافت و زیبایی خود را حفظ می‌کنند. در حالی که فرش‌های BCF و پلی‌استر، پس از چند بار شستشو ممکن است کیفیت اولیه را نداشته یا حتی آب بروند.

شستشوی فرش ماشینی در ارزان ترین قالیشویی تهران

ویژگی‌های گفته شده به معنای بد بودن فرش‌های پلی استر نیست. فرش پلی‌استر نیز در جای خود دارای مزایایی است که حتی بعضی مواقع خرید آن را به‌صرفه می‌کند. به عنوان مثال قیمت ارزان‌تر و مقاومت در برابر جذب رطوبت و پوسیدگی، از جمله ویژگی‌هایی است که این فرش را برای مناطق مرطوب تبدیل به انتخاب بهتری کرده است.

اگر قصد شستشوی فرش ماشینی و یا شستن فرش دستبافت و تعمیرات فرش خود را دارید بهترین کار اعتماد به یک قالیشویی حرفه ای ای و معتبر است. به این منظور قالیشویی عابدینی با جدیدترین و مدرن ترین دستگاه ها به عنوان بهترین قالیشویی و ارزان ترین قالیشویی تهران در خدمت شماست. از طریق صفحه سفارش آنلاین نیز می توانید درخواست قالیشویی آنلاین خود را برای ما ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر