پاک کردن لکه خون از فرش در قالیشویی

پاک کردن لکه خون از فرش در منزل و قالیشویی

روش ساده و عملی پاک کردن لکه خون از فرش مطابق با آنچه که متخصصان لکه‌بری در قالیشویی‌ ها آن را توصیه می‌کنند موضوعی است که در این مقاله از سایت بهترین قالیشویی تهران به آن پرداخته‌ایم.

پاک کردن لکه خون خشک شده از روی فرش یکی از دشوارترین کارهاست و نیاز به مهارت و دانش در زمینه تمیز کردن لکه خون دارد. یکی از بهترین و موثرترین روش‌هایی که می‌تواند به پاک کردن لکه خون روی مبل و پاک کردن لکه خون از فرش کمک کند؛ استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی ‌هاست.

شستشوی فرش در قالیشویی طبق یک اصولی انجام می‌شود که حاوی مراحل مختلف است. یکی از اصلی‌ترین مراحل شستشوی فرش در چنین مراکزی، لکه‌بری از روی فرش است که در آن انواع لکه‌های سرسخت به خصوص لکه به جا مانده از خون از روی بافت فرش و مبل پاک می‌شود.

تمیز کردن لکه خون از فرش در قالیشویی

اگر به دنبال خدمات حرفه‌ای برای پاک کردن لکه خون از فرش هستید؛ منطقی‌ترین کار استفاده از سرویس‌های ویژه بهترین قالیشویی در اطراف محل زندگی‌تان است. اگر نمی‌دانید بهترین قالیشویی محله‌تان کجاست؛ کافیست با همکاران ما در مجموعه قالیشویی عابدینی تماس بگیرید. این مجموعه کاملا حرفه‌ای ارائه‌دهنده انواع خدمات قالیشویی در غرب تهران است و علاوه بر این در شرق، جنوب و شمال تهران و کرج نیز شعبات فعالی دارد.

یکی از سرویس‌های پرطرفدار قالیشویی عابدینی که می‌تواند به جلوگیری از اتلاف وقت شما کمک کند؛ سرویس قالیشویی آنلاین است. با استفاده از این سرویس می‌توانید سفارش خود را در تمام ساعات شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل، به صورت کاملا آنلاین ثبت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به خدمات ارزشمندی مانند شستشوی فرش، مبل شویی، اصلاح و ترمیم فرش، لکه برداری فرش، رفوگری، رنگرزی، ریشه دوزی، دارکشی، سرنخ گیری، شیرازه دوزی و پرداخت و موگیری فرش دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از قیمت قالیشویی نیز می توانید با کارشناسان بهترین قالیشویی تهران تماس بگیرید.

پاک کردن لکه خون از فرش

چگونگی پاک کردن لکه خون از فرش

گاهی به دلایل مختلف، سپردن کار لکه‌بری از روی فرش به قالیشویی‌ها کار منطقی به نظر نمی‌رسد. به عنوان مثال برخی از مشتریان چند روز بعد از دریافت قالی‌های خود از قالیشویی با چنین مشکلی مواجه می‌شوند. در این شرایط بهترین کار رجوع به روش‌های خانگی است. البته به شرطی که این روش‌ها به شکل اصولی و استاندارد استفاده شوند تا از آسیب‌دیدگی بافت پارچه مبل یا الیاف قالی جلوگیری شود. در ادامه بیشتر در مورد این روش‌ها توضیح خواهیم داد.

مشابه لکه‌های ایجاد شده بر اثر ریختن غذاهای چرب و قهوه روی فرش یا مبلمان، پاک کردن لکه خون از فرش (فرقی نمی‌کند لکه مرطوب باشد یا خشک) می‌تواند کار سختی برای افراد غیر متخصص باشد.

به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم که چند روش آزمایش شده و استاندارد را به شما آموزش دهیم که بسته به مواد شوینده در دسترس خود بتوانید از یکی از آنها برای پاک کردن لکه خون از فرش استفاده کنید.

بنابراین دفعه بعد که با یک لکه خونی روی فرش مواجه شدید؛ یکی از این روش‌های آزمایش شده را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که همه این روش‌ها، حتی در مقابله با لکه خون خشک شده، به یک اندازه موثر هستند.

روش اول، محلول شوینده

  • اگر لکه خشک شده است؛ به آرامی با یک برس نرم روی آن را خراش دهید تا رسوب باقی مانده از خون خشک شده از بین برود.
  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بدون بو را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید و با استفاده از یک پارچه سفید تمیز، لکه را با محلول شوینده بشویید.
  • تا زمانی که مایع جذب بافت فرش شود؛ مالیدن پارچه روی فرش را ادامه دهید.
  • سپس محل را با یک اسفنج خیس شده در آب سرد آبکشی کرده و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

روش دوم، پراکسید هیدروژن

اگر لکه به قدری قدیمی و قوی است که با روش اول پاک نمی‌شود؛ به‌جای تکیه بر پاک‌کننده‌هایی مانند سرکه و جوش شیرین به سراغ پراکسید هیدروژن بروید و به شیوه زیر از آن استفاده کنید:

  • ابتدا مقداری از پراکسید هیدروژن را روی قسمتی از فرش که زیاد در معرض دید نیست تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ فرش را تغییر نمی‌دهد.
  • اگر بعد از چند دقیقه متوجه تغییر رنگ نشدید؛ یک عدد گوش پاک کن را به پراکسید هیدروژن آغشته کنید و آن را با احتیاط روی لکه بمالید.
  • بعد از پاک کردن لکه خون از فرش الیاف آن را با پارچه مرطوب شده با آب سرد بشویید و اجازه دهید فرش در مجاورت هوا خشک شود.
  • در استفاده از این روش بسیار محتاط باشید. چرا که پراکسید هیدروژن یک ماده شیمیایی بسیار قوی است.

بیشتر بدانید : ” چطور لکه خون را از روی مبل پاک کنیم؟

روش سوم، لکه‌برهای خانگی

روش مطمئن دیگری که می‌توانید از آن برای پاک کردن لکه خون از فرش و موکت و حتی مبل استفاده کنید؛ محلول‌های لکه‌بر خانگی است که در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای یافت می‌شوند. این محلول‌ها دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی هستند و برای تهیه آنها از فرمولاسیون‌ گوناگونی استفاده می‌شود. بنابراین یک روش واحد برای استفاده اصولی از آنها وجود ندارد. توصیه می‌شود برای جلوگیری از تخریب بافت فرش و مبل، حتما از این شوینده‌های بعضا قوی طبق دستورالعمل درج شده روی محصول استفاده کنید.

تمیز کردن لکه خون از فرش

چند نکته مهم برای پاک کردن لکه خون از فرش

اگر اقدامات اولیه و روش‌های ذکر شده در این پست نتوانست لکه خون را از روی فرش شما پاک کند؛ به روش زیر عمل کنید:

با یک تکه پارچه پنبه‌ای آغشته به محلول آب سرد و نمک (۲ قاشق غذاخوری نمک به ازای هر لیتر آب) روی لکه را بمالید. تا زمانی که خون از الیاف فرش جدا شود به مالش دادن ادامه دهید. مطمئن شوید که تا حد امکان از آب و محلول نمک کمتری استفاده می‌کنید.

گاهی استفاده از این روش‌ها موجب می‌شود که اثر خون همچنان روی فرش باقی بماند. این موضوع ممکن است نشان‌دهنده این باشد که فرش به طور کلی کثیف شده و نیاز به تمیز کردن حرفه‌ای و اساسی دارد. اگر لکه بعد از خشک شدن دوباره ظاهر شد؛ معمولا دلیل آن این است که هنوز مقداری از ماده پاک‌کننده حاوی بقایای لکه در فرش باقی مانده است. در این صورت، ناحیه مورد نظر باید مجددا طبق دستورالعمل‌های شرح داده شده شسته شود.

اولین باری که قرار است از یک ماده پاک‌کننده جدید یا لکه‌بر روی فرش استفاده کنید؛ باید تست اولیه انجام دهید. تا مطمئن شوید که شوینده مورد نظر به فرش آسیب نمی‌رساند. تغییر رنگ، در هم آمیختن رنگ‌ها و پوسیدگی تار و پود فرش از جمله عمده‌ترین آسیب‌های ناشی از استفاده از شوینده‌های شیمیایی، غیر استاندارد و نامناسب برای پاک کردن لکه خون از فرش هستند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها، هم ماده پاک‌کننده و هم لکه‌بر را روی ناحیه‌ای از فرش که به اندازه یک تمبر پستی است آزمایش کنید. استفاده از مقدار مناسبی از شوینده نیز برای جلوگیری از این آسیب‌ها ضروری است.

بیشتر بدانید : ” روش های پاک کردن لکه قهوه از فرش

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر