از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین

همه چیز در مورد تمیز کردن مبل با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از کاربردی‌ترین مواد برای پاک‌کردن انواع لکه‌ها از روی مبل‌ها است. اگر به هر دلیلی تصمیم ندارید که از خدمات مبل شویی استفاده کنید، جوش شیرین به‌عنوان یک از بهترین مواد می‌تواند به شما در پاک‌کردن لکه‌های سرسخت مبلمان کمک کند از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین نیازمند رعایت چند نکته ساده است.

با در نظر گرفتن همین نکته‌ها حتی سرسخت ترین لکه‌ها هم بعد از مدتی از بین ‌می‌روند و تمیزی مبل‌ها تضمین می‌شود. اگر به هر دلیلی امکان استفاده از این ماده یا ترفند‌های خانگی را نداشتید، مراکز قالیشویی معتبر هم خدمات شستشوی مبل انجام می‌دهند که می‌توانید شستشوی مبل‌ها را بر عهده این مراکز بگذارید.

ما در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد تمیز‌کردن مبل با جوش شیرین را بگوییم که بتوانید به‌صورت خانگی‌ها لکه‌های مبلمان خود را از بین ببرید.

مزیت های از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین

مزیت های از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین

از جمله مهمترین مزیت‌های پاک‌کردن لکه مبل با جوش شیرین عبارتند از:

  • تمیزکاری عمیق: جوش شیرین می‌تواند به عمق لکه‌ها نفوذ کند و حتی سرسخترین‌ها را هم از بین ببرد. با استفاده از این تکنیک می‌توانید بازدهی بالاتری نسبت به سایر روش‌های تمیزکاری داشته باشید.
  • از بین بردن بوی نامطبوع: آیا به‌واسطه لکه‌های به‌وجود امده روی مبلمان بوی نامطبوعی به مشام شما می‌رسد؟ جوش شیرین می‌تواند به عمق این لکه‌ها نفوذ کند و بوی نامطبوع آنها را از بین ببرد.
  • خاصیت ضدعفونی‌کننده: با استفاده از جوش شیرین می‌توانید انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها را به‌همراه میکروارگانیسم‌ها از بین ببرید. وجود این آلودگی‌ها نه‌تنها باعث کثیفی مبلمان می‌شود، بلکه خطر انتقال بیماری‌های مختلف را هم افزایش می‌دهد.

آموزش تمیز کردن انواع مبل با جوش شیرین

شما می‌توانید انواع مبل‌ها از جنس‌های مختلف را با جوش شیرین تمیز کاری کنید. برخی از روش‌های تمیزکاری انواع این مبلمان عبارتند از:

روش تمیزکردن مبل پارچه ای

برای تمیزکردن مبل پارچه‌ای به ترکیب جوش شیرین و سرکه نیاز دارید. شما باید طبق این فرمول پیش بروید:

  1. ابتدا سرکه و جوش شیرین را داخل یک بطری اسپری بریزید و به‌خوبی ترکیب کنید.
  2. قبل از استفاده مقداری از این محلول را در قسمت ناپیدایی از مبل اسپری کنید و منتظر بمانید. اگر هیچ لک و نشانه‌ای به‌وجود نیامد، یعنی الیاف مبل حساسیتی به محلول ندارد و به راحتی امکان استفاده از آن را دارید.
  3. مقداری از محلول را روی لکه‌ها بپاشید و با استفاده یک دستمال نرم و تمیز روی آنها بکشید. کشیدن دستمال نباید به‌قدری محکم باشد که به الیاف مبل آسیب برساند.
  4. حالا می‌توانید برای تمیزی بیشتر دستمالی را به این محلول آغشته کرده و روی لکه‌های سختتر بکشید.
  5. بعد از شستشوی کامل مبل را در محیطی خشک و تهویه‌دار بگذارید. در این مدت از آن استفاده‌ای نکنید تا خشک شود.

روش تمیز کردن مبل مخمل

مبل‌های مخمل نسبتاً حساس هستند، بنابراین باید از مواد و روش‌های مناسبی برای تمیزکاری آنها استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌دهیم که تمیزکاری این مبلمان را بر عهده مراکز مبل شویی و قالیشویی بگذارید. قیمت قالیشویی در تهران برای تمیزکاری مبل‌ها مقطوع است، بنابراین نیازی به نگرانی از بابت آسیب‌دیدگی مبل هم نیست.

اگر همچنان تمایل به استفاده از جوش شیرین برای تمیزکاری مبل مخمل دارید، ابتدا باید مقداری از آن را داخل آب جوش بجوشانید. شما باید دمای آب را به اندازه‌ای برسانید که مطمئن هستید مبل مخمل شما در برخورد با آن دچار آسیب نمی‌شود. حالا با آغشته‌کردن یک دستمال نرم و تمیز به این محلول و کشاندن آن روی مبل می‌توانید لکه‌ها را از بین ببرید.

روش تمیز کردن مبل چرمی

برای تمیز کردن مبل چرمی با جوش شیرین طبق این مراحل پیش بروید:

  1. ابتدا باید با استفاده از مواد نرم‌کننده الیاف چرم سطح مبل خود را تمیزکاری کنید تا چرم آن انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کند.
  2. حالا جوش شیرین و یک قاشق چای خوری صابون مایع را با یکدیگر در آب گرم ترکیب کنید.
  3. یک پارچه تمیز و نرم بردارید و به محلول آغشته کنید و سپس آن را روی لکه‌ها بکشید.
  4. یک پارچه تمیز و خشک بردارید و رطوبت اضافه روی مبلمان را بگیرید.
  5. بعد از استفاده از جوش شیرین پیشنهاد می‌دهیم که از یک نرم‌کننده مناسب برای مبل‌های چرمی استفاده کنید تا مبل بتواند همچنان کیفیت خود را حفظ کند.

نحوه تمیز کردن مبل با جوش شیرین و مواد مختلف

نحوه تمیز کردن مبل با جوش شیرین و مواد مختلف

شما امکان ترکیب جوش شیرین با انواع مختلف را هم برای تمیزکاری مبل‌ها دارید. در اینجا روش ترکیب این ماده با مواد دیگر و استفاده از آنها برای تمیزکاری مبلمان را می‌گوییم:

جوش شیرین و بی کربنات سودا

یکی از بهترین روش‌ها برای پاک‌کردن آلودگی‌های سطوح مبل‌ها استفاده از ترکیب جوش شیرین و بی کربنات سودا است. برای استفاده این ترکیب کافیست طبق این مراحل پیش بروید:

  1. ابتدا یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری بی کربنات سودا را در یک لیوان آب ترکیب کنید.
  2. حالا یک پارچه نرم و تمیز بردارید و به محلول آغشته کنید و آن را به‌صورت دورانی روی لکه‌ها بکشید. البته قبل از انجام این کار مقداری از مواد را روی قسمت ناپیدایی از مبل بریزید تا مطمئن شوید الیاف مبل شما حساسیتی نسبت به این مواد ندارد.
  3. یک پارچه نرم و خشک بردارید و رطوبت اضافه روی مبل‌ها را بگیرید.

جوش شیرین و صابون مایع

جوش شیرین و صابون مایع ترکیب قدرتمندی برای تمیزکاری مبلمان هستند. برای استفاده از این ترکیب کافیست تا ابتدا محلولی از آب و صابون مایع درست کنید و طبق این مراحل پیش بروید:

  1. مقداری از این محلول را روی لکه‌های موردنظر بپاشید و حالا یک دستمال نرم و تمیز بردارید و با خیس‌کردن آن به این محلول آن را به‌صورت دایره‌ای روی لکه‌ها بکشید. صابون مایع باید با مبلمان سازگاری داشته باشد.
  2. مقداری آب را جوش برسانید و به آن جوش شیرین اضافه کنید. دمای آب باید به دمای محیط برسد.
  3. یک پارچه تمیز دیگر بردارید و آن را به محلول آب و جوش شیرین آغشته کنید. حالا این دستمال را روی لکه‌ها بکشید تا کاملاً تمیز شوند.

جوش شیرین و آب

ترکیب جوش شیرین و آب برای از بین بردن انواع لکه روغن، رب و … از روی مبل‌ها مؤثر است. برای استفاده از این ترکیب مراحل زیر را طی نمایید:

  1. ابتدا با یک کاغذ سفید یا دستمال بدون پرز لکه‌ها را تمیز کاری کنید تا بیشتر لکه‌های روغن یا مواد دیگر جذب شوند.
  2. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید.
  3. یک دستمال نرم و تمیز را به محلول آغشته کرده و سپس آن را روی لکه‌ها فشار دهید تا مواد به بافت لکه‌ها نفوذ پیدا کنند.
  4. حالا دستمال دیگری را روی لکه‌ها فشار دهید تا رطوبت اضافه گرفته شود.
  5. ترکیب جوش شیرین و آبلیمو هم می‌تواند برای از بین بردن لکه‌ها مفید باشد؛ کافیست تا به جای استفاده از آب در این دستور از آبلیمو استفاده کنید.

از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین، راهکاری ساده و کاربردی

از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین، راهکاری ساده و کاربردی

از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین راهکاری ساده و کاربردی است که در اغلب موارد شما را از مراجعه به مراکز مبل شویی بی‌نیاز می‌کند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به این مراکز مراجعه کنید، استفاده از جوش شیرین راه‌حل مناسبی است تا بتوانید بیشتر لکه‌ها را از بین ببرید. در این زمینه می‌توانید از ترکیبات دیگر هم در کنار جوش شیرین بهره ببرید تا قدرت تمیز کنندگی آن بالا برود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

چگونه فرش شکسته را درست کنیم

چگونه فرش شکسته را درست کنیم

فرش یکی از مهمترین المان‌ها در دکوراسیون خانه تمام ما ایرانی‌ها است. اغلب ما از فرش به‌عنوان کفپوش خانه‌ها استفاده

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر