رومیزی میز ناهارخوری

رومیزی مناسب برای میز ناهارخوری

رومیزی میز ناهارخوری یک پوشش پارچه‌ای یا پلاستیکی است که نه تنها جنبه زیبایی دارد و رنگ و لعاب خانه را بهبود می‌دهد؛ بلکه از صفحه روی میز نیز محافظت کرده و از آسیب‌دیدگی آن جلوگیری می‌کند.

برای درک بهتر اینکه مراقبت از میز ناهارخوری تا چه حد مهم است؛ بهتر است یک دقیقه به این موضوع فکر کنید که روزی چند بار از میز ناهاخوری استفاده می‌کنید و این مبلمان چقدر در خانه شما کاربرد دارد؟ استفاده مکرر از میز برای صرف غذا و حتی آماده کردن مواد غذایی جهت طبخ، به ما این نکته را یادآور می‌شود که میز ناهارخوری، بیش از سایر مبلمان منزل در معرض آسیب‌دیدگی است و باید بیشتر از آن مراقبت کنیم. شما با انتخاب یک رو میزی مناسب، نه تنها می‌توانید ظاهر میز ناهارخوری خود را زیباتر کنید؛ بلکه فضای خانه را نیز دلنشین‌تر خواهید کرد. استفاده از رو میزی میز ناهارخوری این اطمینان را ایجاد می‌کند که صفحه روی میز، کمتر در معرض هر نوع لکه یا آسیب‌دیدگی ناشی از حرارت متساعد شده از ظروف پذیرایی است. بنابراین از روی میزی نه فقط می‌توانید با هدف تزیین میز ناهار خوری استفاده کنید؛ بلکه این روکش مراقبت بیشتری از میز کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال که بهتر است روی میز ناهارخوری را با چه جنس رومیزی پوشش دهیم را دریافت کنید.برای درک بهتر اینکه مراقبت از میز ناهارخوری تا چه حد مهم است؛ بهتر است یک دقیقه به این موضوع فکر کنید که روزی چند بار از میز ناهاخوری استفاده می‌کنید و این مبلمان چقدر در خانه شما کاربرد دارد؟ استفاده مکرر از میز برای صرف غذا و حتی آماده کردن مواد غذایی جهت طبخ، به ما این نکته را یادآور می‌شود که میز ناهارخوری، بیش از سایر مبلمان منزل در معرض آسیب‌دیدگی است و باید بیشتر از آن مراقبت کنیم. شما با انتخاب یک رو میزی مناسب، نه تنها می‌توانید ظاهر میز ناهارخوری خود را زیباتر کنید؛ بلکه فضای خانه را نیز دلنشین‌تر خواهید کرد.

استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها نه تنها از خراب شدن فرش جلوگیری می‌کند بلکه در کمترین زمان ممکن نیز این مشکل را حل می‌کند. برای دریافت خدمات قالیشویی از جمله شستشوی فرش و مبل شویی می توانید از طریق ثبت سفارش قالیشویی آنلاین اقدام کنید و در اسرع وقت از بهترین خدمات قالیشویی بهره مند شوید.

مزایای استفاده از رومیزی ناهارخوری

استفاده از رو میزی میز ناهارخوری این اطمینان را ایجاد می‌کند که صفحه روی میز، کمتر در معرض هر نوع لکه یا آسیب‌دیدگی ناشی از حرارت متساعد شده از ظروف پذیرایی است. بنابراین از روی میزی نه فقط می‌توانید با هدف تزیین میز ناهار خوری استفاده کنید؛ بلکه این روکش مراقبت بیشتری از میز کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال که بهتر است روی میز ناهارخوری را با چه جنس رومیزی پوشش دهیم را دریافت کنید.برای درک بهتر اینکه مراقبت از میز ناهارخوری تا چه حد مهم است؛ بهتر است یک دقیقه به این موضوع فکر کنید که روزی چند بار از میز ناهاخوری استفاده می‌کنید و این مبلمان چقدر در خانه شما کاربرد دارد؟ استفاده مکرر از میز برای صرف غذا و حتی آماده کردن مواد غذایی جهت طبخ، به ما این نکته را یادآور می‌شود که میز ناهارخوری، بیش از سایر مبلمان منزل در معرض آسیب‌دیدگی است و باید بیشتر از آن مراقبت کنیم. شما با انتخاب یک رو میزی مناسب، نه تنها می‌توانید ظاهر میز ناهارخوری خود را زیباتر کنید؛ بلکه فضای خانه را نیز دلنشین‌تر خواهید کرد. استفاده از رو میزی میز ناهارخوری این اطمینان را ایجاد می‌کند که صفحه روی میز، کمتر در معرض هر نوع لکه یا آسیب‌دیدگی ناشی از حرارت متساعد شده از ظروف پذیرایی است. بنابراین از روی میزی نه فقط می‌توانید با هدف تزیین میز ناهار خوری استفاده کنید؛ بلکه این روکش مراقبت بیشتری از میز کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال که بهتر است روی میز ناهارخوری را با چه جنس رومیزی پوشش دهیم را دریافت کنید.

نگه‌داری از رانر میز نهاهارخوری

میز ناهارخوری محل مناسبی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده یا تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ غذا و درست کردن سالاد است. اما متاسفانه اکثر افراد در مراقبت از این میز و حتی صندلی‌های آن کم کاری می‌کنند و اصلا متوجه این موضوع نیستند که استفاده مکرر از آن، چه آسیب‌هایی را به دنبال دارد. معمولا میز ناهارخوری را از متریالی می‌سازند که دوام زیادی دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند. اما با این وجود اگر در مراقبت از این میز غفلت کنید؛ حتی اگر از مقاوم‌ترین مواد اولیه برای ساخت آن استفاده شده باشد باز هم در معرض آسیب است. اینجاست که نقش استفاده از انواع روکش یا رانر رومیزی مشخص می‌شود. بنابراین میز ناهارخوری شما از هر جنسی که هست؛ بهتر است برای مراقبت بیشتر، روی آن رو میزی بیاندازید.

چه جنس رو میزی مناسب میز ناهارخوری است؟

پارچه و پلاستیک دو متریال اصلی هستند که انواع مختلفی از رو میزی از آنها ساخته می‌شود. در ادامه بیشتر در مورد انواع رو میزی و میزان محافظت آنها از صفحه روی میز صحبت می‌کنیم.

رو میزی پارچه‌ای

پارچه از هر جنسی که باشد؛ پوشش خوبی برای محافظت از صفحه چوبی، شیشه‌ای و حتی فلزی میز است. البته میزان مقاومت پارچه در برابر عواملی مانند تماس با اجسام تیز و حرارت، تعیین‌کننده قدرت محافظت‌کنندگی آن است. اگر پارچه روی میزی از جنس پلاستیک باشد؛ طبیعتا در برابر حرارت مقاومت کمتری دارد. بنابراین اگر زیاد اجسام داغ روی میز می‌گذارید؛ از رومیزی‌های پارچه‌ای تهیه شده از پلاستیک و پلی‌استر استفاده نکنید. در این صورت بهتر است پارچه‌ای را برای دوخت یا تهیه رو میزی انتخاب کنید که نخی یا از جنس کتان و پنبه باشد. این رو میزی‌ها، دیرتر داغ می‌شوند و در برابر تماس با چاقو و چنگال نیز مقاوم‌تر هستند. البته انتخاب نوع رو میزی بستگی به چیدمان میز ناهار خوری نیز دارد.
در این دسته از رو میزی‌ها، یک نوع رو میزی دیگر نیز وجود دارد که بیشتر در گذشته از آن استفاده می‌شد. رو میزی‌های توری که جنس‌شان پارچه‌ای است و درصد پلاستیک به کار رفته در آنها بالاست؛ گزینه خوبی برای میزهایی که در آشپزخانه قرار دارند و ممکن است در معرض تماس با ظروف داغ باشند نیستند. این موضوع در مورد رانرهایی که از جنس پلاستیک هستند نیز صدق می‌کند. بنابراین اگر میز ناهاخوری شما داخل آشپزخانه نیست و بیشتر از آن برای سرو غذاهای سرد و نیمه گرم استفاده می‌کنید؛ می‌توانید این رو میزی‌ها را روی آن بیاندازید. اما اگر میز ناهارخوری شما داخل آشپزخانه است و زیاد اجسام داغ و سنگین مانند قابلمه روی آن می‌گذارید؛ حتما رو میزی را انتخاب کنید که از جنس پارچه کتان یا پنبه درست شده باشد.

رو میزی پلاستیکی

سفره و روکش پلاستیکی شفاف و ضخیم دو مدل رو میزی هستند که در این دسته جای می‌گیرند. این رو میزی‌ها مقاومت کمی در برابر حرارت دارند. بنابراین بیشتر مناسب میزهایی هستند که خارج از محیط آشپزخانه قرار دارند. یکی از اصلی‌ترین مزایای رومیزی‌های پلاستیکی در برابر رو میزی‌های پارچه‌ای این است که امکان تمیز کردن آنها با دستمال مرطوب بعد از هر وعده سرو غذا وجود دارد. به این ترتیب، اگر غذایی روی میز پوشیده شده از روکش پلاستیکی مانند سفره بریزد؛ با یک دستمال مرطوب به راحتی پاک می‌شود. این در حالی است که وقوع این اتفاق برای رو میزی‌های پارچه‌ای، شما را مجبور به شستشوی رومیزی می‌کند. پس اگر کودک خردسالی دارید که تازه به غذا خوردن افتاده یا زیاد از میز برای طبخ، آماده‌سازی و حتی کشیدن غذا در ظروف سرو استفاده می‌کنید؛ متخصصان قالیشویی و نظافت لوازم منزل معتقدند که رو میزی پلاستیکی گزینه بهتری برای شماست.

سخن پایانی

رانر به رو میزی‌هایی گفته می‌شود که بسیار باریک هستند و فقط بخش مرکزی میز را به صورت طولی پوشش می‌دهند. این مدل رو میزی‌ها برای محافظت طراحی نشده و بیشتر جنبه تزیینی دارند. اگر تمایل دارید که میزتان شکیل و زیبا شود؛ می‌توانید زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید رانر رویش پهن کنید و وقتی قصد خوردن غذا پشت میز را دارید؛ روی آن یک سفره پلاستیکی پهن کنید تا مجبور به شستشوی رانر بعد از هر بار غذا خوردن نشوید. اگر بعد از خواندن این مطلب سوالی داشتید با کارشناسان قالیشویی عابدینی در میان بگذارید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر