آموزش اصول شستشوی فرش ابریشمی در بهترین قالیشویی تهران

آموزش اصول شستشوی فرش ابریشمی

قطعا شما هم می دانید که فرش ابریشمی فرشی گران قیمت و ارزشمند است که در بین همه اقشار طرفداران خاص خود را دارد، اما با توجه به قیمت بالایی که دارد پس نحوه نگهداری و شستشوی فرش ابریشمی نیز امری مهم است که باید به آن توجه ویژه ای شود. در این مقاله از وب سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” با ما همراه باشید تا با نکات ضروری و مهم و اصول شستن فرش ابریشم آشنا شوید.

اصول شستشوی فرش ابریشمی

علی رغم اینکه گفتیم فرش ابریشمی گران قیمت است و باید در حفظ و نگهداری آن دقت لازم را داشت اما جالب است بدانید که شستن فرش ابریشم راحت است! با این حال بهترین کار این است که از خدمات شستشوی فرش در قالیشویی های معتبر همچون قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران استفاده کنید و با خیالی راحت فرش های خود را به تکنسین های ما بسپرید.

اما همان طور که گفته شد اگر می خواهید در منزل این کار را انجام دهید مراحلی را باید برای شستن این فرش ها طی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر قصد شستشوی فرش در منزل را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله “آموزش تمیز کردن لکه فرش با سرکه و جوش شیرین از بلاگ قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران را نیز مطالعه کنید.

شستشوی فرش ابریشم در منزل

اگر قصد شستن این فرش ها را در منزل دارید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ آن پس ندهد. اگر رنگ پس داد می توانید از ترکیب ماست ترش بدون چربی و هیدروسولفیت استفاده کنید.

این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند. اما حواستان باشد که میزان ترکیب این محلول باید دقیق باشد تا آسیبی به فرش وارد نشود. محلول را به مدت ۱۰ دقیقه روی لکه فرش بگذارید تا خشک شود. سپس می توانید آن را برداشته و جای آن را با دستمال تمیز کنید و سپس آن قسمت را بشورید.

اصول شستن فرش ابریشمی

مراحل شستشن فرش ابریشمی در منزل

در مرحله اول بهتر است فرش ابریشمی را در سطحی ترجیحا شیب دار پهن کنید و سپس روی سطح آن را کاملا خیس کنید. در مرحله بعد مقداری شامپو را در آب ولرم ترکیب کنید و با استفاده از یک ابر یا اسکاچ نرم شروع به تمیز کردن کنید.

اگر لکه های چربی روی فرش است بهتر است کمی مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنید. مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های چربی مناسب تر است. به این صورت که ابتدا ابر را بر خلاف خواب فرش بکشید و سپس در جهت خواب فرش.

پس از اینکه تمام فرش را با ابر یا اسفنج تمیز کردید نوبت به آبکشی می رسد. پس از آبکشی بهتر است آن را لوله نکنید چون ممکن است رنگ های آن قاطی شود و پس بدهد. بهتر است فرش را روی یک سطح پهن کنید تا خشک شود. حواستان باشد برای شستشوی فرش ابریشم نباید از آب خیلی گرم استفاده کنید.

شستشوی فرش های ابریشمی در قالیشویی

همان طور که گفته شد باتوجه به گران قیمت بودن این نوع فرش ها بهترین کار این است که برای شستشو ریسک نکنید و از خدمات قالیشویی ها استفاده کنید. در قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران برای شستشوی فرش ابریشمی از محلول های مخصوص استفاده می شود تا براقی و شفافیت فرش حفظ شود.

این نوع شستشو از کدر شدن و مات شدن فرش جلوگیری می کند. یکی از مهم ترین نکات در شستن فرش ابریشمی توجه به این مورد است که این فرش ها به ۳ عامل حساس هستند که عبارتند از نور، گرما و شوینده قلیایی و نامناسب. در قالیشویی عابدینی به هنگام شستن فرش ابریشمی همه این موارد به خوبی مورد توجه قرار می گیرند.

شستن فرش در بهترین قالیشویی تهران

اگر قصد دریافت خدماتی از جمله شستشوی فرش ، مبل شویی، رفوگری، ریشه دوزی، سرنخ گیری، لکه برداری فرش، رنگرزی و غیره را دارید می توانید با قالیشویی عابدینی با سال ها سابقه در زمینه خدمات فرش شویی تحت عنوان بهترین قالیشویی تهران و کرج تماس بگیرید.

همچنین ما جهت راحتی شما همراهان عزیز امکان ثبت سفارش قالیشویی آنلاین را نیز برای شما در وب سایت فراهم کرده ایم. پس از ثبت نوبت کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر