محبوب ترین برند فرش تزیئنی

محبوب ترین برند های فرش تزیینی در بازار چه برند هایی هستند؟

فرش‌ها هم مانند سایر عناصر کاربردی و تزئینی، در طول عمر خود دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده‌اند. امروزه در کنار طرح‌های سنتی و کلاسیک فرش ایرانی، مدل‌های مختلفی از انواع فرش‌های تزیینی در بازار وجود دارد؛ که به شکل تکه‌دوزی شده و کلاژ و… سبک‌های جدیدی را برای طراحی فرش ارائه داده‌اند. فرش‌های تزیینی معمولا ظاهری مدرن‌تر داشته و با حال‌وهوای خانه‌های امروزی هماهنگی بیشتر دارند. اگر شما هم علاقه‌مند شده‌اید که فرش جدید خانه خود را از میان فرش‌های تزیینی خریداری کنید؛ در این نوشته شما را با محبوب‌ترین و بهترین برند های فرش تزیینی در بازار ایران آشنا می‌کنیم.

آشنایی با فرش تزیینی

فرش‌های تزیینی را با نام فرش فانتزی نیز می‌شناسند. به‌طور کلی این مدل فرش‌ها را باید در انواع فرش ماشینی جستجو کنید. همچنین از نظر جنس نیز در اغلب موارد این فرش‌ها تفاوتی با مدل‌های کلاسیک ندارند. بنابراین استفاده از الیافی مانند پنبه، پشم، پلی استر، ابریشم و… در آنها معمول است. برخی از فرش‌های تزیینی از نظر نوع بافت شباهت زیادی به فرش ماشینی دارند. در نتیجه در آنها هم می‌توانی مدل‌های ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه را یافت. در واقع در این مدل‌ها استفاده از طرح‌های مدرن، موجب ایجاد تفاوت شده است. به عنوان مثال فرش‌های تزیینی بلژیکی که با نام شنل نیز شناخته می‌شوند؛ از جمله این موارد هستند. این فرش‌ها معمولا دارای الیاف ویسکوز بوده و جنس زیره آن لاتکس است. این مدل‌ها اغلب بسیار ظریف و زیبا هستند؛ و معمولا از نظر طراحی تنوع بالایی دارند. البته همین ظرافت کار قالیشویی این فرش‌ها را تا حدودی مشکل می‌کند.

در مقابل برخی از فرش‌های تزیینی به‌طور کلی از نظر نوع بافت نیز دارای تفاوت‌های اساسی با فرش‌های کلاسیک هستند. به عنوان مثال فرش‌هایی مانند شکگ و فریز را می‌توان از این دسته دانست. فرش‌های شگی دارای پرزهای بلند و نرم هستند. با دیدن این فرش‌ها به یاد پشم بدن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه می‌افتید. این مدل‌ها مناسب سبک مدرن طراحی شده و اغلب طرح‌های ساده، تک‌رنگ و ابعادی کوچک دارند. از طرفی فرش‌های تزیینی فریز ظاهری شبیه به گلیم دارند. با این تفاوت که بافت آنها درشت‌تر بوده و از نظر شانه بسیار محدودتر هستند.

در نهایت امروزه تولید طرح‌هایی مانند کلاژ و وینتیج نیز در بازار به شکل دستباف و ماشینی موجود است. فرش‌های کلاژ از ترکیب و دوخت تکه‌های مختلف یک یا چند فرش بریده شده تولید می‌شود. مدل‌های وینتیج نیز از نظر رنگی، ظاهری کهنه و پاخورده دارند؛ که به جذابیت یک خانه کلاسیک می‌افزایند.

نگاهی به بهترین برند های فرش تزیینی

حالا که با مفهوم فرش تزیینی آشنا شدید؛ بهتر است با برند های پرفروش بازار نیز آشنا شوید. در ادامه بهترین و پرفروش‌ترین برند های فرش تزیینی را به‌طور مختصر به شما معرفی کرده‌ایم.

 فرش برنتین (کشمیر)

برنتین و کشمیر دو برند جداگانه هستند که با هم‌کاری هم نیز اقدام به تولید فرش‌های گوناگون می‌کنند. این برندهای همکار در زمینه طراحی و تولید انواع فرش‌ها، به‌خصوص انواع فرش تزیینی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. برند کشمیر بیش از ۳۰ سال است که در حوزه تولید فرش مشغول فعالیت است. تجربه حاصل شده از این فعالیت‌ها باعث شده تا بتواند ترکیبی عالی از کیفیت، خلاقیت و نوآوری را در محصولات خود نشان دهد. برند کشمیر با تکیه بر این تجارب توانسته است در طی این سه دهه به رشد کیفی خود در عرصه صنعت فرش ادامه دهد. در حال حاضر تولید و عرضه فرش ماشینی بر اساس طرح‌های کلاسیک و اصیل ایرانی مسیری است که این شرکت با جدیت دنبال می‌کند. استفاده از طراحان برجسته فرش دستباف، محصولات کشمیر را به دلیل قرابت فرمی با نمونه‌های اصیل و دستباف، هم از نظر زیبایی هنری و هم از نظر الزامات فنی و اجرایی، به یکی از محصولات پرطرفدار در این زمینه تبدیل کرده است.

فرش الماس کویر

فرش الماس کویر یکی دیگر از برند های فرش تزیینی کلاسیک محبوب در ایران است. این کارخانه که از زمان تاسیس آن ۱۵ سال می‌گذرد؛ با الهام گرفتن از طرح‌های سنتی فرش کرمان، خیلی زود توانست جایگاهی مناسب در دل مشتریان پیدا کرده و بازاری خوب برای محصولات خود ایجاد کند. طی دهه گذشته روند رشد و توسعه فرش الماس کویر ادامه داشته و با تکمیل تجهیزات و مدرن‌سازی آنها، توانسته نه‌تنها سطح کیفی محصولات خود را بالا ببرد؛ بلکه از نظر تنوع نیز، پا را فراتر از فرش‌های کلاسیک ماشینی بگذارد. به همین دلیل است که امروزه در مجموعه‌های ارائه شده توسط این برند، طرح‌های بسیار متنوعی از انواع فرش‌های فانتزی، مدرن و تزیینی را پیدا می‌کنید. مجموعه‌های الگانت و تیانا در فرش الماس کویر، از جمله این نمونه‌ها هستند؛ که به کمک هنر کهنه‌کاری، طرح‌هایی مدرن و زیبا را خلق کرده‌اند. فراموش نکنید که یکی از نشانه‌های کیفیت بالای الیاف یک فرش، عدم نیاز به پرداخت یا موگیری فرش در طول زمان است.

ساوین

برند ساوین از قدیمی‌های حوضه تولید فرش ماشینی در ایران است. به همین دلیل نیز همیشه نامی معتبر و قابل اعتماد نزد مشتریان بوده است. فرش‌های ساوین از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار بوده و از نظر طرح نیز می‌توان این برند را از متنوع‌ترین برندهای بازار دانست. مجموعه‌هایی مانند ساوین مد، ویژن، آویژه، صدف، سیلور و ماهور را می‌توان از جمله محبوب‌ترین مدل‌های فرش‌های فانتزی ساوین دانست.

در نهایت تولیدات ساوین از نظر کیفیت در رده بسیار بالایی قرار داشته و نشانه کیفیت آن را می‌توانید در صادرات محصولات این برند به کشورهایی از ۵ قاره مختلف جهان جستجو کنید. اگر در مورد کیفیت ساوین شک دارید؛ تنها کافیست نام و نشان آن را از یک قالیشویی آنلاین معتبر بپرسید.

فرش ماهور

شرکت نیما بافت با نام تجاری فرش ماهور، چهارمین پیشنهاد ما در میان بهترین برند های فرش تزیینی در بازار ایران است. این برند نیز با عمری حدود ۲۵ سال، از تولیدکنندگان قدیمی فرش ماشینی محسوب می‌شود. همچنین صادرات فرش ماهور به کشورهای مختلف جهان و داشتن ۱۸ نمایندگی در کشورهای خارجی، به این فرش اعتباری بین‌المللی داده است. همین فعالیت بین‌المللی نیز باعث شده تا فرش ماهور در زمینه تولید انواع فرش تزیینی، فانتزی و مدرن فعالیت خود را گسترش دهد.

در حال حاضر فرش ماهور با مجموعه‌های وینتیج و سه بعدی خود، گزینه‌های جذابی را برای فرش کردن جای جای خانه به شما پیشنهاد می‌دهد.

فرش شاهکار درین

فرش شاهکار درین آخرین پیشنهاد ما به عنوان برند های فرش تزیینی محبوب در ایران است. این برند البته در سطح جهان نیز نام و نشان خوبی داشته و با صادرات محصولات خود به ۳۶ کشور جهان، به عنوان محصولی بین‌المللی شناخته می‌شود. فرش شاهکار درین کاشان با ۱۵ سال فعالیت از جمله برندهای جوان این حوزه شناخته می‌شود؛ اما به لطف ماشین‌آلات مدرن و طرح‌های بدیع، توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. در حال حاضر مجموعه مدرن (وینتیج) این برند، گزینه‌ای عالی برای انتخاب طرح‌هایی خاص برای خانه‌هایی خاص است.

در نهایت امیدواریم با خرید فرش‌های تزیینی بتوانید دکوراسیون خانه خود را رنگ تازه‌ای ببخشید. فراموش نکنید که این فرش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارا بوده و هنگام شستشوی فرش تزیینی باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر