تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای در بهترین قالیشویی و ارزان ترین قالیشویی تهران

چگونه یک مبل پارچه‌ای را تمیز کنید – بخش یک

مبلمان پارچه‌ای جلوه‌ای عالی در منزل شما دارند و می‌توانند یک فضای دنج را به وجود بیاورند به همین دلیل طرفدار زیادی دارند و در اکثر منازل و محیط های کاری از آن ها استفاده می شود.
اما هنگامی که حرف از تمیز کردن آن‌ها و مبل شویی به میان می‌آید، می‌توانند به یک کابوس تبدیل شوند. در هر زمانی ساده ترین لکه‌ها مانند لکه آب می‌توانند ظاهر آنها را بد نشان دهد مگر این که شما از پوشش‌های پلاستیکی و کاور بر روی آنها استفاده کنید. در غیر این صورت شما باید بدانید که چگونه یک مبل پارچه‌ای را تمیز کنید.
شما می توانید جلوه مبلمان خود را با کمک نکاتی موثر و کارآمد در خصوص تمیزکاری آن حفظ کنید. اما قبل از این که تمیزکاری را شروع کنید به خوبی به دستورالعمل‌های مبل‌تان نگاه کنید. زیرا چندین فاکتور ضروری در هنگام تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای با توجه به جنس پارچه آن وجود دارد.اگر لکه‌های روی مبل‌تان زیاد بود و شما نمیتوانید به خوبی آنها را تمیز کنید می‌توانید از خدمات مبل شویی  استفاده کنید.
آموزش تمیز کردن مبل پارچه ای

نکاتی برای تمیزکاری مبل پارچه‌ای

همان طور که گفته شد شستشوی مبل پارچه ای به عوامل مختلفی از جمله جنس پارچه بستگی دارد. برای تمیز کردن لکه های ایجاد شده روی آن ها بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • شما باید در ابتدا و قبل از انجام هر کاری دستورالعمل‌های سازنده مبل خود را بررسی کنید. همیشه قبل از این که لکه‌ها را از روی مبل خود تمیز کنید، دستورالعمل‌های تمیز کاری سازنده آن را مطالعه کنید. عدم انجام این کار می‌تواند منجر به آسیب دیدن مبل شما شده و آن را خراب کند.
  • برچسب‌ها می‌توانند به بسیاری از سوالات شما در خصوص تمیزکاری پاسخ دهند.
    اگر به دستورالعمل‌های سازنده مبلمان خود دسترسی ندارید، نگران نباشید. بر روی صندلی‌های شما معمولا برچسب‌هایی وجود دارند که حقایق مهمی را برای شما فاش می‌کنند، مانند این که آیا رنگ پارچه مبلمان شما محلول در آب است یا خیر.
  • به یاد داشته باشید که یک قسمت از برچسب ممکن است نکاتی در خصوص تمیز کاری پوشش مبلمان شما را ارائه دهد، در حالی که طرف دیگر آن اطلاعاتی در خصوص نحوه شستشوی بالشتک‌هایی که بر روی آنها وجود دارد را ارائه می‌کند.

سایر نکات مهم در تمیز کردن مبل

  • قبل از پاک کردن آنها اطمینان حاصل کنید که برچسب مربوط به مبلمان خود را به درستی مطالعه کرده‌اید.
  • شما هرگز نباید روش‌های تمیز کاری توصیه شده بر روی برچسب‌های مبل پارچه‌ای را نادیده بگیرید. آب ممکن است یک ماده بی ضرر به نظر بیاید، اما اگر شما از آن بر روی مبلمانی استفاده کنید که ترجیحا باید با یک پاک کننده بر پایه حلال تمیز شوند ممکن است با نتایج ناخوشایندی مواجه شوید. باور کنید یا نه، در چنین شرایطی آب می‌تواند لکه‌هایی بر روی مبل شما ایجاد کند. سلامت مبلمان خود را به خطر نیندازید. از برچسب‌ها پیروی کنید. آنها می‌دانند که بهترین گزینه مبل شویی و تمیزکاری برای مبلمان شما چیست.
  • مطالعه برچسب تمیز کاری درست مبل شما می‌تواند بسیاری از زحمت‌های شما را کاهش دهد.
    به طور معمول، شما ممکن است یکی از چهار حروف زیر را بر روی برچسب تمیزکاری مبلمان پارچه ای خود پیدا کنید. در این جا معنی هر یک از آنها لیست شده است.

معانی برچسب های روی مبل ها

  1. W شما می‌توانید این مواد را با استفاده از آب تمیز کنید.
  2. S یعنی تمیزکاری بدون آب. شما باید یک تمیزکننده مبتنی بر حلال خریداری کنید.
  3. WS شما می‌توانید از آب یا یک پاک کننده بر پایه حلال بر روی مبل پارچه‌ای استفاده کنید.
  4. X فقط از فشار هوا (جاروبرقی) باید استفاده کنید.

چگونه یک مبل پارچه‌ای را تمیز کنید

نحوه تمیز کاری مبل پارچه‌ای لکه شده

اگر برچسب مبلمان شما با علامت “X” نشانه گذاری شده باشد، باید فقط از جاروبرقی یا فشار هوا برای تمیزکردن آن استفاده کنید.همان طور که از قبل می‌دانید، مبل‌های دارای برچسب “S” نیاز به پاک کننده‌های مبتنی بر حلال دارند و باید با روش‌هایی که بر روی دستورالعمل آنها ذکر شده است، تمیز شوند.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر