هزینه مبل شویی در منزل

هزینه مبل شویی در منزل

یکی از سوالات پرتکرار مشتریان از ما این است که هزینه مبل شویی در منزل چطور محاسبه می‌شود؟ در این مقاله به پاسخ این سوال پرداخته‌ایم.

طی چند دهه گذشته مبلمان به یکی از وسایل کاربردی خانه تبدیل شده است. به طوری که در هر خانه حداقل یک دست مبل وجود دارد. نشستن روی مبل، نسبت به نشستن روی زمین راحتی بیشتری دارد. به همین خاطر بیشتر افراد مبل را به زمین ترجیح می‌دهند. با وجود تمام مزایایی که استفاده از مبلمان دارد؛ کثیف شدن زود به زود روکش آن باعث می‌شود که برخی از افراد به فکر روش‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق باشند. به همین خاطر امروزه روکش کردن مبل با انواع روکش‌های پارچه‌ای و پلاستیکی متداول شده است. اما افرادی که از این روکش‌ها استفاده می‌کنند عموما با مشکلات آنها آشنا هستند.

ثابت نشدن روکش‌های پارچه‌ای روی مبل و تعریق زیاد ناشی از نشستن روی روکش‌های پلاستیکی تنها دو مورد از مشکلاتی هستند که این روش‌های جلوگیری از کثیف شدن مبل به همراه دارند. ما به عنوان متخصص در زمینه شستشوی مبل و فرش به شما استفاده از خدمات مبل‌شویی را توصیه می‌کنیم. اگر نگران کثیف شدن پارچه روی مبلی خود هستید و از طرفی اطلاعی از هزینه مبل شویی در منزل ندارید؛ توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

هزینه مبل شویی در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟

تعرفه‌ای که در قالیشویی‌های معتبر تهران به عنوان هزینه مبل شویی در منزل از مشتریان دریافت می‌شود؛ بستگی به عوامل متعددی دارد. تعداد صندلی‌ها، جنس پارچه و نوع مبل از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی این قیمت‌گذاری هستند. به طور کلی هزینه شستشوی یک دست مبل معمولی در منزل، هر ساله توسط اتحادیه رسمی قالیشویان تهران معین می‌شود. اما اگر تعداد صندلی‌های مبلمان مشتری بیشتر از یک دست مبل عادی باشد یا پارچه آن از جنس خاصی باشد که دقت بیشتری در زمان شستشو نیاز داشته باشد؛ این تعرفه دچار تغییراتی می‌شود.

علاوه بر این، شوینده‌ای که برای شستشوی مبل استفاده می‌شود نیز در تعیین این نرخ اثرگذار است. معمولا تعرفه رسمی بر اساس شستشو با شوینده‌های معمولی تعیین می‌شود. ولی اگر مشتری بخواهد خدمات بیشتری روی سرویس مبل‌شویی دریافت کند یا تمایل داشته باشد از شوینده‌های بهتری مانند نانو استفاده شود؛ هزینه مبل شویی در منزل کمی تغییر می‌کند.

هزینه مبل شویی در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟

پروسه مبل‌ شویی در منزل چقدر زمان می‌برد؟

طبیعتا با استفاده از تجهیزات مخصوصی که در اختیار قالیشویی‌هاست؛ روند شستشوی مبل بسیار کوتاه‌تر از زمانی می‌شود که خودتان به صورت خانگی اقدام به شستن مبلمان می‌کنید. اگر بخواهید خودتان و با استفاده از روش‌های سنتی اقدام به شستن مبلمان کنید؛ باید یک روز زمان صرف کنید. این اتلاف وقت جدا از مشکلاتی است که ممکن است در این مسیر برای شما ایجاد شود.

اما وقتی از سرویس‌های حرفه‌ای قالیشویی استفاده می‌کنید؛ نه تنها می‌توانید در عرض ۱ الی ۲ ساعت این کار را تمام کنید؛ بلکه شانس آسیب‌دیدگی الیاف پارچه نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند. تجهیزاتی که برای شستشوی مبل در این مراکز استفاده می‌شود؛ از نفوذ عمقی رطوبت به داخل مبل جلوگیری کرده و باعث می‌شوند که مبلمان زودتر خشک و آماده استفاده شود.

آیا استفاده از خدمات مبل‌ شویی به‌صرفه است؟

از هر جهت که به این موضوع نگاه کنید؛ استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها به جای روش‌های سنتی برای شستن مبلمان به‌صرفه است. تجهیزات خاصی که در این مراکز استفاده می‌شود؛ علاوه بر مصرف آب کمتر، باعث جلوگیری از پوسیدگی پارچه نیز خواهد شد. بنابراین در دراز مدت استفاده از این روش کاملا به‌صرفه و اقتصادی است.

آیا در طی شستشوی مبل، لکه‌ها نیز از بین می‌روند؟

هر چقدر بیشتر در طول روز از مبلمان استفاده کنید؛ شانس لکه شدن آن بیشتر می‌شود. از طرفی جلوگیری از ایجاد لکه، با وجود کاربرد فراوانی که مبلمان در زندگی روزمره ما دارد غیرممکن است. یکی از مزایایی که استفاده از خدمات مبل‌شویی دارد؛ امکان لکه‌بری از روی پارچه مبلمان است. البته بهتر است اگر لکه‌ای قدیمی یا سرسخت روی مبلمان خود دارید که با روش‌های خانگی پاک نشده است؛ این موضوع را در زمان ثبت سفارش به اوپراتور اطلاع دهید. چرا که برخی از لکه‌ها نیاز به حلال و شوینده خاص خود دارند. بنابراین در این شرایط ممکن است هزینه مبل شویی در منزل کمی بیشتر شود.

چند نکته مهم در مورد شستشوی مبل به روش خانگی

اگر به هر دلیلی قادر نیستید که از خدمات حرفه‌ای مراکز معتبر مانند قالیشویی عابدینی برای شستشوی مبلمان خانه یا محل کار خود استفاده کنید و تمایل دارید خودتان راسا اقدام به انجام این کار کنید؛ حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتما بعد از شستشوی مبل اجازه دهید که الیاف پارچه خشک شده و سپس از آن استفاده کنید. ضمن اینکه اگر بعد از شستشو مبلمان در معرض هوای آزاد قرار نگیرد و بلافاصله از آن استفاده شود؛ علاوه بر اینکه زودتر لک می‌شود ممکن است به دلیل وجود رطوبت به دام افتاده، پارچه و چوب مبل آسیب ببیند.
  • برای از بین بردن لکه‌ها، از شوینده مناسب استفاده کنید. منظور از شوینده مناسب، مواد قوی مانند وایتکس نیست. بلکه منظور شوینده‌های تخصصی است که برای از بین بردن لکه طراحی شده‌اند. اگر از لکه‌بر مناسب استفاده نکنید؛ ممکن است لکه ماندگار شده و هزینه مبل شویی در منزل در دفعات بعدی را افزایش دهد.
  • متساعد شدن بوی بد از مبل، یکی از مشکلاتی است که بعد از شستشوی غیراصولی ممکن است ایجاد شود. وقتی در منزل و با استفاده از برس و اسکاچ معمولی مبلمان را می‌شویید؛ رطوبت به لایه‌های عمیق آن نفوذ می‌کند. بنابراین در این روش نسبت به روش‌های صنعتی، زمان و گرمای بیشتری برای خشک شدن مبل مورد نیاز است. توصیه می‌شود که بعد از شستشو به روش‌های خانگی، مبل‌ها را چند ساعتی در معرض هوای تازه یا زیر نور آفتاب قرار دهید.
  • جدیدا دستگاه‌های خانگی به بازار عرضه شده‌اند که مخصوص شستشوی مبل در منزل هستند. این دستگاه‌ها دارای برس‌های مختلفی هستند که هر کدام مخصوص یک نوع پارچه است. بنابراین اگر قصد دارید از این تجهیزات خانگی استفاده کنید؛ حتما قبل از خرید در مورد برس مناسب برای پارچه مبلمان‌تان از فروشنده سوال کنید.

شستشوی مبل به روش خانگی

چرا شستشوی مبل با دستگاه بهتر از روش‌های خانگی است؟

از آنجایی که شستن مبل با دستگاه مضرات کمتری برای الیاف آن دارد و از آسیب‌هایی که روش‌های سنتی به همراه دارند جلوگیری می‌کند؛ توصیه فنی و تخصصی این است که کار شستشوی مبل را به مراکز تخصصی بسپارید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر