پاک کردن موی سگ و گربه از فرش + جمع کردن مو حیوانات خانگی از روی فرش

پاک کردن موی سگ و گربه از فرش + جمع کردن مو حیوانات خانگی از روی فرش

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که حیوانات خانگی مختلفی نگهداری کنند و سگ و گربه از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. هر کدام از انواع حیوانات خانگی می‌توانند مشکلات و چالش‌های متعددی داشته باشند. حیواناتی همچون سگ و گربه دارای مو هستند و موی آن‌ها معمولاً بر روی سطوحی همچون فرش، موکت، مبلمان و … مشاهده می‌شود. موهایی که وارد بافت و الیاف فرش، موکت و … شوند گاهی حتی توسط جاروبرقی نیز تمیز نمی‌شود و حذف کردن آن‌ها سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. موی حیواناتی همچون سگ و گربه علاوه بر ایجاد آلودگی، می‌تواند باعث بروز حساسیت و آلرژی در کودکان، افراد کهن‌سال و … شود. در ادامه مطلب بررسی خواهد شد که باید چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم و از آلودگی محیط جلوگیری نماییم.

بهترین راهکارهای پاک کردن موی سگ و گربه از فرش

بهترین راهکارهای پاک کردن موی سگ و گربه از فرش

نگهداری از بعضی حیوانات در منزل در بسیاری از فرهنگ‌ها نهی شده است اما امروزه بسیاری از افراد از حیوانات خانگی مختلفی برخوردارند. ریزش موی سگ و گربه در فضای داخلی منازل و چسبیدن آن به فرش‌ها، موکت، مبل و سایر لوازم امری طبیعی است اما تمیز کردن این موها می‌تواند چالش‌های متعددی به همراه داشته باشد. از جمله بهترین روش‌های پاک کردن موی سگ و گربه از فرش می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

استفاده از چسب

چسب‌های نواری پهن که کاربردهای متعددی دارند می‌توانند یکی از بهترین ابزارها برای تمیز کردن موهای چسبیده شده به سطح فرش‌ها هستند. البته استفاده بیش از حد از چسب برای تمیز کردن موها ممکن است باعث آسیب دیدن فرش شود و باید در استفاده از آن نهایت دقت و توجه را داشت. در این روش می‌تواند چسب را بر روی سطح فرش چسباند. بعد از آنکه چسب از سطح فرش جدا شود، مشخص می‌شود که موهای اضافه سطح فرش به آن چسبیده و جدا شده است. این روش می‌تواند در حذف گرد و غبار نیز مؤثر باشد.

 جذب مغناطیسی

روشی دیگر که در پاسخ به سوال چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم می‌توان به کار برد ایجاد انرژی مغناطیسی است. در این روش فرد می‌تواند یک دستکش لاتکسی بپوشد و سپس دست خود را بر روی سطح فرش بکشد. اگر دستکش‌ها دارای رطوبت جزئی باشند می‌توانند کارایی بیشتری داشته باشد. در اصل با ایجاد انرژی مغناطیسی در اثر اصطکاک ایجاد شده موهای زائد و اضافی از سطح فرش جمع می‌شود. برای ایجاد انرژی مغناطیسی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. استفاده از بادکنک، جاروهای پلاستیکی و کفی‌های پلاستیکی می‌تواند تأثیر زیادی در جمع کردن موهای حیوانات داشته باشد.

استفاده از اسفنج آشپزخانه

یکی دیگر از لوازم کاربردی و مناسب برای حذف موهای زائد از سطح فرش استفاده از اسفنج است. در جواب این سوال که چگونه موی گربه را از روی فرش جمع کنیم می‌توان یک اسفنج تمیز را برداشت و آن را بر روی سطح فرش کشاند. موها با فرو رفتن با داخل بافت اسفنج از سطح فرش جدا می‌شوند. البته باید توجه داشت که قبل از استفاده از اسفنج حتماً باید سطح فرش را با جاروبرقی تمیز کرد و برای آنکه اسفنج بتواند به خوبی موهای چسبیده به فرش را تمیز کند می‌توان کمی آن را مرطوب کرد.

استفاده از جاروبرقی

استفاده از جاروبرقی

جاروبرقی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین لوازم خانگی می‌توان استفاده‌های متعددی داشته باشد. در این روش و برای حذف موهای حیوانات از سطح فرش می‌توان قدرت مکش جاروبرقی را بالا برده و سپس سری آن را کمی مرطوب کرده و اقدام به جاروکشی سطح فرش نمود. جاروبرقی‌ها می‌توانند سری‌های متفاوتی داشته باشند و هر کدام از آن‌ها کاربردهای متعددی دارد. سری‌های مدرن و جدید جاروبرقی‌های پیشرفته می‌توانند قابلیت بالایی در حذف موها و گرد و غبار داشته باشند.

استفاده از نرم‌کننده لباس

نرم‌کننده‌های لباس از جمله بهترین موادی هستند که می‌توانند در تمیز کردن حذف موهای حیوانات از سطوح مختلف موثر باشند. برای استفاده از نرم‌کننده‌ها لازم است که ابتدا سطح فرش با استفاده از جاروبرقی تمیز شود تا عملیات تمیز کردن کامل فرش راحت‌تر انجام شود. بعد از جاروکشی فرش باید چند قطره از نرم‌کننده لباس را داخل مقداری آب حل کرد و سپس آن را به سطح فرش اسپری کرد. بعد از اسپری کردن مواد گفته شده باید با استفاده از یک برس یا شانه پلاستیکی اقدام به تمیز کردن سطح فرش نمود. این روش علاوه بر حذف موهای حیوانات می‌تواند باعث تمیز شدن سطح فرش، براق شدن و درخشندگی آن شود.

 استفاده از بخارشوی

بخارشو نیز از جمله تجهیزاتی است که کاربردهای متعددی دارد و می‌تواند نقش پررنگی در نظافت منزل داشته باشد. در جواب این سوال که با استفاده از بخارشو چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم باید عنوان کرد که بخارشوها عملکردی مشابه جاروبرقی دارند اما می‌توانند گرد و غبار، لکه‌ها و آلودگی‌های مختلف را از سطح فرش تمیز کنند. برای استفاده از بخار شو حتماً باید از قبل از جاروبرقی استفاده کرد و سطح فرش را تمیز کرد. برای آنکه بخارشو عملکرد بهتری داشته باشد می‌توان از مواد شوینده نیز استفاده کرد و در داخل مخزن آن از مواد تمیزکننده مختلف استفاده کرد.

استفاده از دستمال مرطوب

استفاده از رطوبت می‌تواند یک روش کاربردی و ساده برای تمیز کردن موهای حیوانات از سطح فرش باشد. در این روش فرد می‌تواند دستان خود را خیس کرده و بر روی سطح فرش بکشد. همچنین می‌توان یک دستمال یا حوله مرطوب را به آرامی بر روی سطح فرش کشید. در این حالت موها به شکل توپ در آمده و در کف دست جمع می‌شوند. در حقیقت الکتریسیته ساکن ایجاد شده از مالش پارچه‌ها باعث جمع شدن موها شده و به راحتی تمیز می‌گردد.

استفاده از جوش‌شیرین

استفاده از جوش‌شیرین نیز می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن موهای حیوانات از سطح فرش باشد. در این روش می‌توان مقداری جوش‌شیرین بر روی سطح فرش پاشیده و اجازه داد چند دقیقه بر روی آن باقی بماند و سپس می‌توان با جاروبرقی آن را تمیز کرد. جوش‌شیرین می‌تواند باعث کاهش چسبندگی موی حیوانات شود و حذف آن‌ها با جاروبرقی راحت‌تر خواهد شد.

استفاده از خدمات قالیشویی

هرچند که تمامی روش‌های گفته شده می‌توانند کارایی و تأثیر زیادی برای از بین بردن موی حیوانات داشته باشند اما استفاده از خدمات شرکت‌های قالی شویی می‌تواند بهترین و مطمئن‌ترین روش باشد. این شرکت‌ها با برخورداری از تجهیزات مدرن، نیروهای متخصص و مواد شوینده مخصوص می‌توانند به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ آسیبی، آلودگی‌ها را از سطح فرش تمیز کنند.

مهم‌ترین نکات در پاک کردن موی سگ و گربه از فرش

مهم‌ترین نکات در پاک کردن موی سگ و گربه از فرش

زیبایی و تمیزی فرش می‌تواند تأثیر زیادی در جذابیت دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد به همین دلیل افرادی که حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند باید به نکات و موارد مختلفی دقت داشته باشند. از جمله مهم‌ترین نکات تمیز کردن موی حیوانات از سطح فرش می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • افراد باید حتی‌الامکان موی حیوانات خود را بیرون از فضای داخلی منزل شانه کنند
  • چنانچه هر کدام از روش‌های گفته شده قادر به تمیز کردن کامل موی حیوانات نبود می‌توان از ترکیبی از چند روش استفاده کرد تا نتیجه بهتری دریافت کرد.
  • سطح فرش‌ها باید به صورت مستمر جارو زده شود تا از نفوذ آلودگی‌ها و موها به داخل بافت آن جلوگیری شود.
  • حتی‌الامکان نباید اجازه داد که حیوانات خانگی در تمام بخش‌های منزل رفت‌وآمد داشته باشند.

جمع‌بندی نهایی

نگهداری سگ، گربه و حیوانات خانگی دیگر در منزل می‌تواند چالش‌ها و معضلات متعددی به همراه داشته باشد و موجب آلرژی‌ها، حساسیت‌ها و بیماری‌های مختلف برای افراد شوند. در پاسخ به سوال چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم باید گفت که می‌توان از روش‌ها و راهکارهایی همچون استفاده از چسب، استفاده از جذب مغناطیسی، استفاده از اسفنج آشپزخانه، استفاده از جاروبرقی، استفاده از نرم‌کننده لباس،  استفاده از بخارشوی، استفاده از دستمال مرطوب، استفاده از جوش‌شیرین و … بهره برد اما بهترین و مطمئن‌ترین روش استفاده از خدمات قالیشویی است.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر