ضدعفونی کردن تشک و شستن تشک در بهترین قالیشویی تهران

نحوه گندزدایی و ضدعفونی کردن تشک

ما حدود یک سوم عمر خود را روی تشک می‌گذرانیم. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل استفاده مکرر یا ریختن مایعات رنگی، تشک‌مان کثیف و لکه می‌شود. در این شرایط برای ضدعفونی کردن تشک و لکه‌بری از روی آن به روش اصولی و بهداشتی، توصیه ما استفاده از خدمات بهترین قالیشویی ها است. به جز استفاده از خدمات قالیشویی تهران و سایر شهرهای ایران، برای تمیز کردن تشک می‌توانید از تکنیکی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم نیز استفاده کنید.

ضدعفونی کردن تشک

توصیه متخصصان بهداشتی این است که حداقل دو بار در سال تشک خود را ضدعفونی کنید تا از شر بیماری‌های مختلف در امان باشید.حتی اگر تشک‌تان تمیز به نظر می‌رسد و لکه مشهودی ندارد، باز هم لازم است که هر شش ماه یک بار آن را تمیز کنید. تمیز کردن تشک و شستن تشک به روش اصولی باعث می‌شود عمر آن نیز بیشتر شود.

نحوه گندزدایی و ضدعفونی کردن تشک

 

ملافه‌ها و محافظ تشک را جدا کرده و بشویید

باید حداقل هفته‌ای یک بار ملحفه‌های روی تشک را عوض کنید تا تشک تمیز و بهداشتی بماند. علاوه بر تعویض منظم ملحفه‌ها، برای ضدعفونی کردن تشک باید تمام رو متکایی‌ها را نیز تمیز کنید.

ملحفه چربی بدن و گرد و غبار محیط را به خود جذب می‌کند. بنابراین تمیز کردن منظم آن باعث می‌شود که محل خواب‌تان همیشه تمیز و بهداشتی باشد.پس تمام ملحفه‌های تخت، از جمله محافظ تشک، را در ماشین لباسشویی بشویید. گرد و غبار، باکتری‌ها و احتمالا کنه‌هایی که روی ملحفه‌ها زندگی می‌کنند، نمی‌توانند گرمای ماشین لباسشویی را تحمل کنند.بنابراین اگر می‌خواهید تشک تمیزی داشته باشید؛ قب از شستن تشک در گام اول باید ملحفه‌های تخت را به صورت منظم بشویید. حتماً برای شستشوی روتختی و محافظ تشک از آب گرم و مواد شوینده مخصوص لباسشویی استفاده کنید. برای گرما دادن بیشتر، از خشک‌کن نیز استفاده کنید.

تمیز کردن تشک با جاروبرقی

اگر ملحفه را برداشتید و هیچ گونه آلودگی و لکه‌ای روی تشک پیدا نکردید، لازم نیست که حتما عمیقا تشک را تمیز کنید. در این شرایط فقط کافی است که با سری تمیز جارو برقی، رو تشک را جارو بکشید تا گرد و غبارهای سطحی از روی آن پاک شود. نیازی به پاک‌کننده‌های مایع و مواد بوگیر ندارید. اگر برای‌تان امکان‌پذیر بود، بعد از جارو کشیدن، از بخارشوی نیز استفاده کنید.در صورت امکان، تشک را از اتاق بیرون بیاورید و زیر نور آفتاب آن را تمیز و ضدعفونی کنید. نور آفتاب یک ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده است. اگر حیاط دارید، کف حیاط را ملحفه انداخته و تشک را زیر نور مستقیم خورشید جارو بکشید. جارو کشیدن در این شرایط گرد و غبار، خاک، سلول‌های مرده پوست و مواد حساسیت‌زا را از بین می‌برد.لبه‌ها، درزها و شکاف‌ها را فراموش نکنید. بیشتر موجودات میکروسکوپی که موجب حساسیت و مشکلات پوستی می‌شوند در این مکان‌ها خود را مخفی می‌کنند. بعد از تمیز کردن بگذارید تشک چند ساعتی زیر نور آفتاب بماند تا کاملا گرم شود.

 

تمیز کردن تشک با جاروبرقی

چطور لکه‌های تشک را از بین ببریم؟

اگر جاروبرقی و بخارشوی آلودگی‌ها یا لکه‌های تشک را از بین نبرد، لازم است روش تمیز کردن عمیق را امتحان کنید. این روش بیشتر طول می‌کشد اما نتیجه بهتری نیز دارد. اگر تشک‌تان فومی است، بیشتر مراقب باشید.

درست است که این دستورالعمل برای از بین بردن لکه‌ها و بوی بد تشک مفید است، اما مراقب باشید که مایع مورد استفاده، فوم تشک را خیس نکند. خیس شدن فوم باعث ایجاد کپک و قارچ می‌شود.

بیشتر بدانید : ” شستشوی تشک خوشخواب

ضدعفونی کردن تشک با ضدعفونی کننده ها

طبیعیتا توصیه اول ما به شما این است که آلودگی‌های تشک را با سرکه تمیز کنید. اگر لکه‌ها به این روش از بین نمی روند؛ حتما کار را به کاردان بسپارید و به کارشناسان بهترین قالیشویی تهران اعتماد کنید. برای گندزدایی و ضدعفونی کردن تشک به کمک سرکه، به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ فنجان سرکه
  • ۱۵ قطره اسانس گیاهی خوشبو
  • ۱ عدد قوطی اسپری

مراحل تمیز کردن تشک با سرکه

بطری را با سرکه پر کنید و اسانس را به آن بیفزایید. سپس این ترکیب را روی تشک اسپری کنید. به طوری که سطح آن با مخلوط سرکه کاملا خیس شود.بگذارید تشک زیر نور آفتاب خشک شود. تا زمانی که آلودگی‌ها و لکه‌ها پاک نشده‌اند، این روش را تکرار کنید. پس از از بین رفتن آلودگی‌ها، از اسپری ضدعفونی‌کننده یا ضدباکتریایی استفاده کنید.البته استفاده از این روش‌ها فقط در شرایطی توصیه می‌شود که لکه‌ها عمیق و کهنه نیستند. اگر تشک تخت‌تان آنقدر کثیف شده است که دیگر با این روش‌ها تمیز نمی‌شود؛ برای شستن تشک باید حتما از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر