شستن فرش 9متری

قیمت شستن فرش ۹ متری

یکی از فاکتورهایی که توجه به آن باعث می‌شود از فریب خوردن در زمان انتخاب قالیشویی در امان باشید؛ اطلاع از نرخ رسمی خدماتی است که برای چنین مراکزی تعیین شده است. به فرض مثال اگر بدانید که قیمت هر متر مربع شستن فرش ۹ متری چقدر تمام می‌شود؛ می‌توانید مبلغ کل فاکتور را حساب کرده و اگر با محدودیت بودجه مواجه نشدید از خدمات دیگر مانند اعلاشویی نیز استفاده کنید. در ادامه این پست، به صورت اختصاصی در مورد تعرفه خدمات قالیشویی‌ها و عوامل مؤثر در قیمت شستن فرش ۹ متری صحبت می‌کنیم.

نرخ خدمات قالیشویی‌ها بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

در خدمتی مانند شستشوی فرش، نرخ‌های پایه و جدولی که تحت عنوان جدول قیمت شستشوی فرش ۹ متری و ۱۲ متری وجود دارد بر اساس هر متر مربع تعیین می‌شود. وظیفه تعیین این تعرفه‌ها، به عهده اتحادیه رسمی است که تمام قالیشویی‌های سطح شهر باید زیر نظر آن فعالیت کنند. بر این اساس، تعیین و محاسبه هر ساله قیمت قالیشویی یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که اتحادیه قالیشویان تهران انجام داده و آن را از طریق اعلامیه رسمی به اطلاع مشتریان و مراکز قالیشویی می‌رساند. اگر به جدولی که در وب‌سایت اصلی این اتحادیه وجود دارد دقت کرده باشید؛ متوجه شده‌اید که نرخ‌ها بر اساس متر مربع در این جدول ذکر شده و تحت تاثیر نوع شستشو هستند. به همین خاطر، هزینه‌ای که باید برای شستن فرش ۹ متری بپردازید بر اساس نوع شستشو، جنس فرش و شوینده مورد استفاده در قالیشویی متفاوت از قیمت شستن فرش ۱۲ متری است.

نرخ اتحادیه قالیشویی

ردیف

 

نوع خدمات قیمت خدمات
نرخ معمولی نرخ مصوب اعلاشویی
۱ شستشوی انواع موکت‌ها (هر یک مترمربع) ۴۱۰۰ تومان ۶۲۰۰ تومان
۲ شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته (هر مترمربع) ۶۶۰۰ تومان ۸۶۰۰ تومان
۳ شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر مترمربع) ۱۰۶۰۰ تومان ۱۶۵۰۰ تومان
۴ شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن و گل‌ابریشم (هر مترمربع) ۲۲۵۰۰ تومان
۵ شستشوی انواع فرش دستباف معمولی (هر مترمربع) ۱۵۲۰۰ تومان ۲۸۳۰۰ تومان
۶ شستشوی انواع فرش دستباف اعلا (هر مترمربع) ۱۹۰۰۰ تومان ۳۹۶۰۰ تومان
۷ شستشوی انواع فرش گل‌ابریشم (هر مترمربع) ۷۴۶۰۰ تومان
۸ کرایه رفت‌وبرگشت در سراسر تهران برای هرچند تخته فرش ۳۵۰۰۰ تومان
۹ دستمزد شستن فرش‌های کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان

دستمزد شستشوی فرش‌های و ارائه خدمات مختلف رنگ‌برداری، لکه‌برداری و سایر عملیات تعمیر و ترمیم فرش و موکت

توافقی
۱۰ بسته‌بندی و کاور هر مترمربع در صورت درخواست مشتریان ۳۵۰۰ تومان
۱۱ ایاب و ذهاب تا سقف ۴۰ مترمربع برای هر مترمربع ۲۰۰۰ تومان
۱۲ خدمات نانو بر اساس درخواست مشتری توافقی
۱۳ خدمات در محل مانند خشک‌شویی و … توافقی

به طور کلی، همه فرش‌ها بر اساس نوع بافت‌شان به دو دسته فرش‌های ماشینی و دستباف تقسیم می‌شوند. این قالی‌ها، به جهت جنس و حساسیت‌های متفاوتی که دارند؛ باید به شیوه‌های مختلفی شسته شوند. به عنوان مثال اگر فرش شما دستباف قدیمی است و کمی پوسیدگی دارد؛ نمی‌توان آن را با استفاده از دستگاه و شوینده‌های قوی شست. در بیشتر مواقع، فرش‌های دستباف به دلیل واکنش نشان دادن به رطوبت و شوینده‌ها، قابل شستشو به روش‌های صنعتی نیستند و فقط زمانی می‌توان آنها را با استفاده از تجهیزات اتوماتیک شست که مشکلی در بافت و بدنه آنها وجود ندارد. علاوه بر الیاف، گاهی رنگی که برای رنگ‌آمیزی الیاف طبیعی فرش‌های دستباف مورد استفاده قرار گرفته است نیز به رطوبت و شوینده واکنش نشان داده و اصطلاحا فرش رنگ پس می‌دهد. بنابراین، برای تعیین قیمت شستن فرش ۹ متری باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • جنس الیاف فرش
  • نوع بافت فرش
  • جنس و نوع رنگ مورد استفاده در رنگ‌آمیزی الیاف
  • نوع شوینده
  • شیوه شستشو

کارشناسان قالیشویی بعد از تعیین این فاکتورها، نرخ پایه شستشو را به مشتری اعلام کرده و در صورت تمایل، فاکتور نهایی را بر اساس تعرفه اعلامی صادر می‌کنند. به عنوان مثال، اگر نرخ اعلاشویی هر متر مربع فرش دستباف ۴۰ هزار تومان باشد و فرش ۹ متری شما هم از نوع دستباف باشد؛ کل مبلغی که برای استفاده از این خدمات باید بپردازید عددی معادل ۳۶۰ هزار تومان است. البته این مبلغ جدا از هزینه ایاب و ذهاب است.

در قالیشویی‌ها از چه شوینده‌هایی بیشتر استفاده می‌شود؟

در اکثر قالیشویی‌های مجوزدار و مورد تایید اتحادیه، از شوینده‌های صنعتی که اختصاصا برای شستشوی نوع خاصی از الیاف فرموله شده‌اند؛ استفاده می‌شود. انتخاب شوینده بر اساس جنس فرش، نه تنها موجب می‌شود که آلودگی‌ها به صورت عمقی پاک شوند؛ بلکه از آسیب دیدن و خشک شدن بافت قالی به شدت جلوگیری می‌کند. بسیاری از مشتریان به دلیل استفاده از خدمات بی‌کیفیت، با شکایت از خشک و شکننده شدن بافت فرش‌شان به ما مراجعه می‌کنند و به دنبال راه چاره‌ای برای رفع این مشکل هستند. دلیل وقوع این اتفاق، استفاده از شوینده‌های غیراستانداردی است که فقط ظاهر فرش را تمیز می‌کنند و در قبال آن، بافت فرش را به مرز شکنندگی می‌رساند.

ما در قالیشویی عابدینی، از بهترین و به‌روزترین شوینده‌های تخصصی برای تمیز کردن و از بین بردن تمام آلودگی‌ها از روی بافت پارچه مانند فرش استفاده می‌کنیم. در ضمن شستشوی فرش با مواد نانو جزء خدمات گسترده‌ای است که در مجموعه عابدینی به مشتریان عرضه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. این شوینده، علاوه بر این که کاملا فرش را تمیز می‌کند؛ از آلوده شدن سریع آن نیز جلوگیری کرده و فاصله بین دو نوبت شستشو را افزایش می‌دهد. با این وجود می‌توان به جرات گفت که کیفیت و قدرت لکه‌بری و پاک‌کنندگی شوینده‌ها، یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت شستن فرش ۹ متری است.

مزایای استفاده از خدمات قالیشویی چیست؟

شستن فرش ۹ متری با استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها می‌تواند مزایای بیشماری از جمله موارد زیر را به دنبال داشته باشد:

مراقبت از سلامت اعضای خانواده:

مهم نیست که چقدر در طول روز درب و پنجره‌های خانه باز است. هر چقدر هم که خانه شما عایق‌بندی درستی داشته باشد؛ باز هم فرش بعد از مدتی به محلی برای تجمع گرد و خاک و انواع آلودگی‌ها تبدیل می‌شود. حتی قوی‌ترین جاروبرقی‌ها هم حداکثر می‌توانند یک چهارم این آلودگی‌ها را از بدنه فرش بیرون بیاورند. بنابراین، شما مجبور هستید که برای شستن فرش ۹ متری خود هر چند وقت یک بار از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها استفاده کنید.

افزایش طول عمر فرش:

رفت و آمد زیاد روی فرش، نه تنها با فشار مضاعف موجب تغییرات ظاهری می‌شود؛ بلکه طول عمر آن را نیز به جهت وارد کردن گرد و خاک به لایه‌های عمیق، کاهش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید از فرش خانه خود برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید؛ حتما باید به صورت دوره‌ای آن را بشویید و تمیز کنید. میزان استفاده از این خدمات بستگی به میزان استفاده شما از فرش دارد. اما حداقل سالی یک بار باید فرش خانه خود را بشویید.

از بین بردن لکه‌های سرسخت:

برخی از لکه‌ها به جهت جنس‌شان، بعد از گذشته مدتی سرسخت و چسبنده می‌شوند و دیگر به روش‌های خانگی پاسخ نمی‌دهند. برای از بین بردن این لکه‌ها، استفاده از خدمات لکه‌بری قالیشویی بسیار مفید است.

صرفه‌جویی در زمان:

بسیاری از افراد با خیال اینکه می‌توانند فرش‌های منزل خود را با هزینه کمتری نسبت به نرخ قالیشویی‌ها تمیز کنند به سراغ روش‌های خانگی می‌روند. این در حالی است که گاهی استفاده از این روش‌ها نه تنها منتج به تمیز شدن فرش نمی‌شود؛ بلکه به بافت آن نیز آسیب می‌رساند. در اکثر قالیشویی‌های پیشرفته، از تجهیزات کاملا اتوماتیکی برای انجام تمام فرآیندها، از غبارگیری گرفته تا لوله و کاور کردن فرش استفاده می‌شود. ظرافت در طراحی این ماشین‌آلات، هم زمان لازم برای شستشو را کاهش می‌دهد و هم از آسیب دیدن فرش جلوگیری می‌کند.

شستشوی باکیفیت با تاکید بر امکانات و شوینده‌های عالی:

ما در قالیشویی عابدینی فقط از بهترین شوینده‌های صنعتی موجود در بازار برای شستشوی فرش استفاده می‌کنیم. این محصولات نه تنها برای تمیز کردن فرش شما موثر، کارآمد و ایمن هستند؛ بلکه برای حیوانات خانگی، کودکان و محیط زیست نیز خطری ندارند. در کنار این شوینده‌ها، ماشین‌های قدرتمند و پیشرفته مستقر در کارخانه، این تضمین را می‌دهند که فرش شما در عرض چند ساعت تمیز و مثل روز اول می‌شود. ترکیب این دو عامل سبب می‌شود که تمام کثیفی‌ها، لکه‌ها و میکروب‌هایی که در عمق فرش وجود دارند از بین بروند و بعد از پهن کردن فرش در خانه، کیفیت کلی هوای منزل‌تان نیز بهتر شود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر