شستشوی فرش با مواد نانو در بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی

شستن فرش با مواد نانو در قالیشویی

امروزه مواد شوینده بسیاری برای شستشوی فرش و مبل شویی وجود دارد که هرکدام ویژگی ها و خصوصیات خود را دارند در این مطلب به بررسی نحوه شستشوی فرش با مواد نانو پرداخته ایم.

اصول فرش شویی با مواد نانو

فرش و قالی از جمله محبوب ترین وسایل خانگی هستند که نقش بسیار زیادی در دکوراسیون منزل خصوصا منزل ایرانیان دارند. اولین چیزی که به محض ورود به خانه در ایران به چشم می آید فرش است و زمانی که فرش به اندازه کافی تمیز و پاکیزه نباشد کل دکوراسیون منزل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.اگرچه در سال های گذشته دیدگاه اشتباهی در مورد کیفیت کار کارخانه های قالیشویی بود اما امروزه اکثر افراد شستشوی فرش های خود را به قالیشویی ها می سپارند. برای شستن فرش ، قالی، موکت، مبل شویی و … مواد شوینده مختلفی وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و کاربردهای متعددی دارند. شستن فرش با مواد نانو باعث می شود که فرش ها به صورت کامل تمیز شده و هرگونه آلودگی از آنها زدوده شود.با رشد شهرنشینی و بروز بیماری ها و حساسیت های چشمی، پوستی و تنفسی و همچنین نقش مهم فرش ها در شیوع برخی از این عارضه ها (در اثر تماس با نخ خاب فرش و پرز)، میزان نظافت و تمیزی فرش ها و تاثیر آن بر سطح سلامتی خانواده ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

شستشوی فرش با مواد نانو در بهترین قالیشویی تهران

 

 

مواد نانو برای شستن فرش به چه موادی گفته می شوند؟

همانطور که گفته شد از گذشته تاکنون برای شستن فرش ها از مواد مختلفی استفاده می شده است که هرکدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی می باشند. صابون ها، شامپوها، اسپری ها، لکه برها، ژل ها و … از جمله رایج ترین موادی هستند که در شستن و تمیز کردن فرش ها به کار می روند.

مواد نانو در حقیقت به موادی گفته می شود که از واحدهای کوچک بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر حداقل در یک بعد تشکیل شده باشند. این مواد امروزه در صنایع مختلفی مانند شستشوی فرش و مبل شویی کاربرد دارند.

نحوه فرش شویی با مواد نانو

همانطور که گفته شد مواد نانو واحدهای کوچک بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر هستند و فقط کارخانه های قالیشویی مجهز و پیشرفته همچون بهترین قالیشویی تهران از این مواد برای شستشوی قالی و فرش استفاده می کنند و نمی توان انتظار داشت که قالیشویی های سنتی نیز این روش شستن فرش را ارائه کنند.استفاده از مواد نانو و نانوشویی برای فرش های می تواند تا حد امکان از کثیف شدن و لکه شدن مجدد فرش ها جلوگیری کند. به صورت کلی استفاده از مواد شوینده نانو و شستتن فرش با مواد نانو باعث می شود که رشد انواع قارچ ها و میکروب ها تا ۹۹ درصد کاهش پیدا کند.به صورت کلی مواد نانو می تواند انواع لکه های قدیمی که با استفاده از مواد شوینده معمولی از بین نمی روند را به خوبی از بین ببرد. البته مواد نانو از قیمت بالاتری نسبت به شوینده های معمولی برخوردار هستند و ممکن است که هزینه های نهایی قالیشویی را تحت تاثیر قرار بدهند.از این رو معمولا از این مواد برای شستن فرش های گران قیمت و دستبافت استفاده می شود. در حقیقت روش شستن فرش با مواد نانو به این شکل است که بعد از اعلاشویی کامل فرش از این مواد استفاده می شود. این مواد باعث می شوند که فرش ها کاملا تمیز و براق شوند و هیچگونه بوی بدی نداشته باشند.

بهترین مواد

امروزه مواد و شوینده های متعددی برای شستشوی انواع لوازم خانگی در دسترس مصرف کننده ها قرار دارند که هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود هستند. به صورت کلی می توان گفت در حالت حاضر بهترین مواد شوینده برای انواع فرش ها مواد نانو هستند.شستن فرش با مواد نانو باعث می شود تمامی لکه های قدیمی و کثیف از بین برود فرش ظاهر زیباتر و براق تری داشته باشد. همانطور که گفته شد این مواد از قیمت بالایی برخوردار هستند و بسیاری از کارخانه های قالیشویی بر اساس درخواست مشتریان و برای فرش های خاص از آن استفاده می کنند.

مزایای مواد نانو برای قالیشویی

همانطور که گفته شد مواد شوینده نانو مانند هر نوع شوینده دیگری دارای مزیت ها و معایب خاص خود هستند از جمله مهم ترین مزیت های این مواد به شرح زیر هستند:

  • این مواد به قارچ ها اجازه رشد نمی دهد.
  • فرش ها هیچگونه بوی بدی نخواهند داشت.
  • مواد نانو به نرم شدن فرش ها کمک زیادی می کنند.
  •  تمامی لکه ها و کثیفی های قدیمی فرش از بین خواهد رفت.
  • این مواد باعث ایجاد خاصیت آنتی باکتریالی در فرش ها می شود.
  • به میزان قابل توجهی میزان کثیف شدن دوباره فرش ها کاهش پیدا می کند.
  • این مواد باعث افزایش ماندگاری الیاف فرش شده و طول عمر آن را افزایش می دهد.
  • با ایجاد یک لایه ضد بو و ضد حساسیت باعث ضدعفونی شدن سطح فرش خواهند شد.

معایب مواد نانو برای قالیشویی

در کنار تمامی مزایایی که مواد نانو شوینده برای شستشوی فرش  دارند می توان گفت معایبی نیز دارند که البته در مقایسه با تعداد مزیت ها قابل چشم پوشی می باشنداین مواد از قیمت بالایی برخوردار هستند و معمولا هزینه شستشوی فرش در قالیشویی با مواد نانو بیشتر از مواد شوینده معمولی است.اگرچه ادعا می شود شستن فرش با مواد نانو باعث می شود که دیگر فرش ها به هیچ عنوان کثیف نشوند اما این فقط یک ادعا است و چنانچه به خوبی از فرش مراقبت نشود بعد از شستن با مواد نانو نیز ممکن است کثیف شود.

اهمیت استفاده از مواد نانو در فرش شویی

از آنجایی که فرش ها مستعدترین محل برای آلودگی و انتقال آن می باشند ممکن است آلودگی های بسیار زیادی در آن وجود داشته باشد که با چشم قابل رویت نباشد و در نهایت منجر به ایجاد عارضه، بیماری و حساسیت در افراد شود.در حقیقت تاثیر مواد نانو بر فرش به عنوان بهترین مواد شوینده از بین بردن کامل این آلودگی ها و ضدعفونی کردن فرش است. همچنین فرش ها دیگر به سختی کثیف شده و زیبایی و براقیت بالایی دارند. همچنین استفاده از این مواد باعث می شود که احتمال رشد قارچ و میکروب در فرش ها به زیر ۵ درصد برسد و از بوی بد فرش جلوگیری شود و در نهایت ماندگاری و طول عمر فرش افزایش پیدا کند.تمیزی و پاکیزگی فرش ها اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که مستقیم با سلامتی افراد در ارتباط است و حتی می تواند دکوراسیون منازل را تحت تاثیر قرار بدهد. مواد شوینده مختلفی در روش های سنتی و مکانیزه جدید برای شستن فرش ها استفاده می شود که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر