تمیز کردن مبل ها برای عید در قالیشویی

تمیز کردن مبل ها برای عید در قالیشویی

اگر هنوز هم برای سپردن کار تمیز کردن مبل ها برای عید و خانه تکانی به مجموعه‌های حرفه‌ای شک دارید؛ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

آیا تا به حال بعد از دراز کشیدن روی مبلمان برای تماشای تلویزیون دچار عطسه‌های پی‌درپی شده‌اید؟ به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ پاسخ این سوال کاملا واضح و شفاف است. ما هر روز بارها و بارها روی مبلمان می‌نشینیم و از آن به عنوان مکانی برای استراحت بعد از فراغت از کار استفاده می‌کنیم. بنابراین طبیعی است که مبلمان‌مان مانند فرش در معرض آلودگی باشد. این آلودگی می‌تواند به شدت برای بدن مضر باشد. به خصوص اگر از مبل برای مقاصد روزانه و به عنوان کاناپه راحتی استفاده شود. بنابراین اگر می‌خواهید دچار آلرژی‌های مختلف ناشی از حضور آلرژن‌های متعدد روی پارچه مبلی نشوید؛ بهترین کار این است که مبل شویی برای عید و خانه تکانی را فراموش نکنید.

کدام شیوه تمیز کردن مبل ها برای عید و خانه تکانی بهتر است؟

حقیقت را بخواهید تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی خانه مانند مبلمان، یکی از آن کارهایی است که هیچکس علاقه‌ای به آن ندارد و ذهن سعی می‌کند انجام آن را تا جای ممکن به تعویق بیاندازد. به همین دلیل، اغلب افراد بعد از چند سال از خرید مبلمان و یا حداکثر یک بار در سال، آن هم نزدیک به سال نو، اقدام به تمیز کردن مبل ها برای خانه تکانی می‌کنند. با این حال، واقعیت این است که بدون داشتن مبلمان و صندلی‌های نهارخوری تمیز نمی‌توانید ادعا کنید که خانه شما مکانی مرتب و بدون آلودگی است. اثاثه و مبلمان تمیز نه تنها ظاهر کلی خانه را زیباتر نشان می‌دهد؛ بلکه برای سلامت جسمی اعضای خانواده نیز ضروری است. به علاوه اینکه تمیز کردن وسایل پارچه‌ای خانه مانند مبل‌ها، موجب افزایش طول عمر آنها می‌شود.

به طور کلی برای خانه تکانی و تمیز کردن اثاثیه مهم خانه مانند مبل‌های پارچه‌ای و چرمی، دو راه وجود دارد. اولین و مطمئن‌ترین راه برای تمیز کردن این وسایل، استفاده از خدمات مبل شویی در محل قالیشویی‌هاست. این سرویس، مانند شستشوی پرده یک خدمات ویژه و کاملا تخصصی است که برای ارائه آن از تجهیزات به روز و پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. دومین روشی که می‌توانید برای خانه تکانی شب عید و تمیز کردن مبل‌ها از آن استفاده کنید، مبل شویی در خانه است. بسیاری از خانواده‌ها، هر ساله همزمان با شستشوی فرش برای خانه تکانی اقدام به مبل‌شویی نیز می‌کنند. حال سوال اصلی این است که کدامیک از این روش‌ها بهتر است؟ استفاده از خدمات حرفه‌ای یک قالیشویی در تهران یا شیوه‌های سنتی؟ در ادامه با ذکر دلیل به شما خواهیم گفت که چرا باید از خدمات حرفه‌ای برای انجام این کار استفاده کنید.

هزینه مبل شویی در قالیشویی در مقابل کیفیت

شاید اولین نکته‌ای که بعد از پرسیدن سوال بالا در ذهن ما نقش ببندد این باشد که تمیز کردن مبل در خانه و به روش‌های سنتی قطعا هزینه کمتری دارد. اما این فقط ظاهر موضوع را نشان می‌دهد. مبل شویی برای خانه تکانی آن هم به روش‌های سنتی نیاز به زمان، حوصله و انرژی زیادی دارد. ضمن آنکه هرگز آن نتیجه‌ای که خدمات حرفه‌ای مبل‌شویی به شما ارائه می‌دهد را در بر ندارد. بنابراین اگر به فکر کیفیت شستشو و تمیزی فوق‌العاده مبلمان منزل خود هستید؛ از خیر روش‌های خانگی بگذرید و به جای آن از سرویس‌های مبل شویی در محل یکی از قالیشویی‌های معتبر شهر خود استفاده کنید.

زمان تمیز کردن مبل ها

وقتی صحبت از صرف زمان برای تمیز کردن اثاثیه‌ای مانند مبلمان می‌شود؛ همیشه حرفه‌ای‌ها برنده هستند. این افراد با تکیه بر تجربه بالا خود و با توجه به در اختیار داشتن ابزارهای کارآمد؛ می‌توانند فرآیند تمیز کردن مبلمان را در کمتر از دو تا سه ساعت به پایان برسانند. بنابراین اگر زمان برای‌تان ارزشمند است؛ به جای تاکید بر روش‌های خانگی، سرویس‌های حرفه‌ای بهترین قالیشویی تهران را انتخاب کنید. از آنجایی که در طول سال قرار نیست بارها خانه تکانی اساسی کنید؛ بنابراین استفاده از خدمات حرفه‌ای ارزشش را دارد و می‌تواند در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی کند.

نتیجه کار در قالیشویی و منزل

مهم نیست که در خانه تکانی از چه روش و چه شوینده‌ای برای تمیز کردن مبل‌ها استفاده می‌کنید. مهم این است که بدانید؛ به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات خاص، هرگز نتیجه روش‌های سنتی قابل مقایسه با خدمات حرفه‌ای نیست. قالیشویی‌ها با در اختیار داشتن یک تیم حرفه‌ای و تجهیزات پیشرفته می‌توانند مبلمان شما را به صورت عمقی‌تر تمیز کرده و آلودگی‌های بیشتری را از بافت پارچه خارج کنند.

لکه‌بری مبل

لکه آفت جان پارچه مبلی است. به خصوص لکه‌هایی که چرب و ماندگار هستند. اکثر مشتریان مراکز قالیشویی نیز یکی از دلایل مراجعه به این مجموعه‌ها را لکه شدن مبلمان خود مطرح می‌کنند. شوینده‌های خانگی غالبا برای از بین بردن این لکه‌ها، به خصوص آنهایی که عمر بیشتری دارند و در عمق پارچه نفوذ کرده‌اند طراحی نشده‌اند. بنابراین گاهی پیش می‌آید که فرد به خیال استفاده چند باره از این شوینده‌ها برای رفع لکه، با آسیب‌دیدگی پارچه مبلی مواجه شده و ضرر مالی را متحمل می‌شود.

این در حالی است که متخصصین فعال در قالیشویی‌ها می‌دانند که از چه شوینده‌ای به چه میزانی باید برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنند. ضمن اینکه تجهیزات در دسترس این افراد، مجهز به سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که پاکیزگی عمقی و ماندگار را به همراه دارند. این تجهیزات دارای سیستم قدرتمند مکش آب گرم، سیستم تمیز کردن با بخار و سیستم استخراج آب گرم از داخل بافت پارچه هستند. بنابراین می‌توانند فرآیند تمیز کردن را با دقت بیشتری انجام دهند.

سخن پایانی

بیشتر افراد تصورات نادرستی در مورد هزینه و کیفیت خدمات حرفه‌ای مانند مبل‌شویی دارند. اما واقعیت این است که استفاده از سرویس‌های حرفه‌ای نظافت این مراکز، نه تنها راحت‌تر است؛ بلکه در دراز مدت مقرون‌به‌صرفه نیز می‌باشد. نظافت حرفه‌ای که این متخصصین به شما عرضه می‌کنند؛ باعث افزایش طول عمر مبلمان نیز خواهد شد.

این در حالی است که تمیز کردن پارچه با روش‌های خانگی ممکن است در نگاه اول ارزان‌تر یا راحت‌تر به نظر برسد؛ اما در بیشتر مواقع از نظر کیفیت نتیجه کار آن چیزی نیست که انتظارش می‌رود. ضمن اینکه به دلیل عدم آشنایی با شوینده‌ها، ممکن است از روش نادرست یا میزان نامناسب از آنها برای شستشو استفاده کنید. در این شرایط احتمال آسیب‌دیدگی‌هایی مانند پوسیدگی پارچه مبلمان به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر