آموزش استفاده از اسپری لکه بر فرش در بهترین قالیشویی

اسپری لکه بر فرش و مبل چه کاربردی دارد؟

اسپری لکه بر فرش یک ماده شوینده خانگی است که برای از بین بردن لکه‌های جدید ایجاد شده بر روی الیاف فرش یا پارچه مبل کاربرد دارد. در این مطلب از وب سایت قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران با ما همراه باشید تا با کاربردهای اسپری فرش و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

موارد استفاده از اسپری لکه بر فرش

لکه‌های به جا مانده روی فرش‌ها که عمدتا ناشی از تماس دست آلوده یا ریختن غذا و انواع نوشیدنی‌ها روی قالی هستند؛ نه تنها می‌توانند موجب آلودگی سایر بخش‌های فرش شوند؛ بلکه به مرور زمان ممکن است خشک شده و از بین بردنشان سخت شود. به همین خاطر کارشناسان توصیه می‌کنند که به محض ایجاد لکه روی فرش، حتما آن را به شیوه مناسب و اصولی پاک کنید.

یکی از روش‌های ساده‌ای که می‌توانید به کمک آن انواع لکه‌ها را از بین ببرید؛ استفاده از ماده‌ای به نام لکه بر است. در این مقاله از سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” به سوالاتی از جمله از اسپری لکه بر فرش در چه مواقعی می توان استفاده کرد؟، مراحل استفاده از اسپری فرش و مبلمان چیست؟ و شسشتوی فرش بهتر است یا استفاده از اسپری لکه بر پاسخ داده‌ایم.

کاربرد اسپری لکه بر فرش و مبل

لکه بری فرش یکی از خدماتی است که در قالیشویی‌های معتبر به مشتریان عرضه می‌شود. این سرویس در واقع یک خدمت کاملا تخصصی است که در آن ابتدا کارشناس فرش بعد از بررسی لکه و تعیین نوع ماده‌ای که آن را ایجاد کرده؛ ماده مناسب برای شستشو را توصیه می‌کند. سپس با استفاده از آن ماده پاک‌کننده کاملا حرفه‌ای، لکه به طور کامل از بین می‌رود.

اسپری لکه بر فرش و مبل چه کاربردی دارد؟

بنابراین اگر قالی و فرش شما ارزشمند است و لکه ایجاد شده روی آن قدیمی است؛ توصیه ما به عنوان یک متخصص، شستشوی فرش در قالیشویی است. برای این کار حتما از خدمات بهترین قالیشویی استفاده کنید.

اما اگر متوجه لکه جدیدی روی فرش خانه خود شده‌اید؛ استفاده از اسپری لکه بر گزینه معقولی به نظر می‌رسد. این محصول یک نوع ماده پاک‌کننده فوری است که قادر است بدون نیاز به آب و شوینده دیگری، انواع لکه‌ها را از روی فرش و مبل پاک کند. کافی است مقداری از آن را روی بافت آلوده شده اسپری کنید تا بعد از مدتی شاهد پاک شدن لکه از روی فرش، موکت یا مبل خانه خود شوید. در ادامه در مورد شیوه استفاده از اسپری لکه‌بر نیز راهنمایی هایی را ارائه کرده‌ایم.


چنانچه قصد شستشوی فرش در منزل را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین پودر تمیز کننده فرش و موکت” از وب سایت قالیشویی عابدینی، بهترین قالیشویی تهران را نیز مطالعه کنید.

از اسپری لکه بر فرش در چه مواقعی می توان استفاده کرد؟

لکه شدن فرش اتفاقی کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. به خصوص برای افرادی که فرزند خردسال دارند. اما آنچه که در مورد از بین بردن این لکه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است زمان و کیفیت لکه‌بری است. هرچه زودتر لکه ایجاد شده را از بین ببرید و از مواد شوینده بهتری استفاده کنید؛ نتیجه کار رضایت‌بخش‌تر خواهد شد.

همانطور که گفتیم؛ اسپری‌های لکه‌بر مواد شوینده مناسبی برای از بین بردن لکه از روی وسایلی هستند که با الیاف پارچه پوشانده شده‌اند. اما این به این معنی نیست که تمام لکه‌ها با این اسپری قابل پاک شدن هستند. معمولا لکه‌های جدید و لکه‌هایی که بر اثر ریختن موادی مانند انواع نوشیدنی، سس‌ها و غذاها روی فرش ایجاد شده‌اند با این اسپری قابل تمیز شدن هستند.

بنابراین بهترین زمان برای استفاده از اسپری لکه بر فرش از چند ساعت تا چند روز بعد از ایجاد لکه است. در غیر این صورت، لکه بعد از مدتی خشک شده و تمیز کردن آن نیاز به استفاده از شوینده‌های تخصصی دارد که فقط در اختیار قالیشویی‌ هاست. فراموش نکنید که استفاده از شوینده‌های قوی، بدون اطلاع از اثرات آنها بر روی فرش ممکن است به الیاف آن آسیب رسانده و حتی موجب پخش شدن رنگ قالی شود.

پس اگر لکه روی فرش شما قدیمی است؛ حتما برای از بین بردن آن با یک قالیشویی معتبر تماس گرفته و از خدمات لکه‌بری آنها استفاده کنید تا ضمن کسب نتیجه دلخواه، از الیاف فرش خود نیز محافظت کنید.

مراحل استفاده از اسپری تمیز کننده فرش و مبلمان

استفاده از این ماده شوینده خانگی کار بسیار ساده‌ای است فقط کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اگر لکه تازه و مرطوب است؛ با یک دستمال تمیز و سفید، رطوبت اضافه آن را بدون اعمال فشار بیش از حد بگیرید.
  • محصول لکه‌بر را روی محل لکه اسپری کنید و با یک پارچه پنبه‌ای کاملا تمیز و خشک روی لکه را به آرامی بکشید.
  • اجازه دهید تا شوینده ۵ دقیقه روی لکه بماند و الیاف فرش اصطلاحا خیس بخورد.
  • سپس با استفاده از یک پارچه تمیز دیگر، رطوبت اضافه فرش را بگیرید.
  • اگر چند روز است که از ایجاد لکه روی فرش گذشته، قطعا با یک بار تمیز کردن نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید. بنابراین برای لکه‌های قدیمی‌تر مراحل ذکر شده را ۱ تا ۲ بار دیگر تکرار کنید.

سایر نکات مهم در استفاده از اسپری تمیز کننده

چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که باید در مورد این محصول بدانید. این نکات عبارتند از:

  • اگر در مورد استفاده از یک محصول خاص شک دارید و الیاف فرش‌تان ظریف و حساس است؛ برای استفاده از آن حتما به اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی محصول توجه کنید. برخی از محصولات دستورالعمل خاصی دارند که رعایت آنها الزامی است.
  • این شوینده باید دور از دسترس کودکان و در ظرف خودش نگهداری شود. بعد از هر بار استفاده نیز مطمئن شوید که درب ظرف را به طور کامل بسته‌اید.
  • محصول لکه‌بر را دور از نور خورشید نگهداری کنید.
  • قبل از استفاده، برای تعیین میزان تاثیر این محصول بر روی ثبات رنگ فرش، مقداری از آن را روی یک تکه پارچه ریخته و آزمایش ثبات رنگ انجام دهید. می‌توانید برای اطمینان خاطر، کمی از اسپری لکه بر فرش را روی قسمتی از قالی که در معرض دید نیست آزمایش کنید.
  • برای لکه‌بری کامل ممکن است لازم باشد فرآیند ذکر شده را تکرار کنید.

شسشتوی فرش بهتر است یا استفاده از اسپری لکه بر

در پاسخ به این سوال که شسشتوی فرش بهتر است یا استفاده از اسپری لکه بر ، باید گفت که زمان ایجاد لکه و نوع لکه اهمیت زیادی دارد. برای لکه‌های سخت مثل لکه به جا مانده از جوهر، رنگ و موادی امثال آنها و همچنین برای لکه‌های خشک شده و قدیمی، بهترین راه‌حل استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی ‌ها یا شستشوی فرش در خانه است. اما اگر سایر قسمت‌های فرش شما کاملا تمیز است ولی اخیرا لکه‌ای روی آن ایجاد شده و هنوز مرطوب است؛ استفاده از این محصول کاربردی می‌تواند راه‌گشا باشد.

در مورد الیاف فرش نیز باید به این نکته توجه کنید که فرش‌های دستبافت و ابریشمی بسیار حساس هستند و شستشوی آنها کاری تخصصی است. بنابراین اگر تابلو فرش یا فرش دستبافت نفیسی دارید که لکه شده، هرگز در خانه اقدام به تمیز کردن آن نکنید. چرا که شستشوی این نوع فرش‌ها نیاز به مواد شوینده تخصصی و صنعتی دارد که با توجه به الیاف فرش و نوع لکه انتخاب می‌شوند.

جهت دریافت خدمات قالیشویی آنلاین می توانید سفارش خود را از طریق صفحه سفارش در وب سایت ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر