رنگ مبل‌هایی که هرگز از مد نمی‌افتند

رنگ مبل‌هایی که هرگز از مد نمی‌افتند

مد واژه‌ای است که امروزه در تمامی حوزه‌های شخصی، فرهنگی و اجتماعی نفوذ کرده و به عنوان یک صنعت جهانی شناخته می‌شود. هرچند که مد از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند و به شدت در حال تغییر است اما به عنوان یک پدیده، تمامی جنبه‌های زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده است. مبلمان از جمله مهم‌ترین ارکان دکوراسیون به شمار می‌رود و امروزه از محبوبیت و مقبولیت بسیار زیادی در بین مردم سراسر جهان برخوردار است. خوشبختانه فاکتورهای متعددی همچون جنس، نحوه طراحی، رنگبندی، آپشن ها و امکانات، تعداد نفرات و … باعث شده‌اند که همه افراد با هر سلیقه‌ای و هر میزان بودجه‌ای بتوانند مبلمان مورد پسند خود را خریداری و استفاده نمایند. انتخاب نوع، طرح و رنگ مبلمان امری سلیقه‌ای است اما در نظر گرفتن پارامترهایی همچون نوع دکوراسیون محیط، نورپردازی محیط، تعداد نفرات، میزان استفاده از مبلمان، میزان بودجه فرد و … می‌تواند محدودیت‌هایی ایجاد کند. رنگ مبلمان از جمله پارامترهایی است که به شدت تحت تأثیر پدیده مد است اما تعدادی از طرح و رنگ‌ها وجود دارند که همواره مقبول و محبوب بوده و دمده نمی‌شوند. در ادامه مطلب به معرفی رنگ مبل‌هایی که هرگز از مد نمی‌افتند و بررسی پرفروش‌ترین رنگ مبلمان پرداخته خواهد شد.

پرفروش‌ترین رنگ مبلمان

هرچند که رنگ‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورهایی همچون پایه، طرح رنگی و … دسته‌بندی شوند اما به صورت کلی به سه دسته رنگ‌های اصلی، رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های سوم تقسیم می‌شوند. امروزه بیش از ۲۰۰ نوع رنگ مختلف وجود دارد که هر کدام می‌توانند از زیبایی و جذابیت ویژه‌ای برخوردار باشند. در دنیای امروزی و با توجه به قدرت رسانه و سرعت بالای تغییرات، همواره رنگ‌های مختلفی به عنوان رنگ مد و ترند سال انتخاب می‌شوند اما تعدادی از رنگ‌ها وجود دارند که همیشه محبوبیت ویژه‌ای در میان افراد داشته و در سراسر جهان با استقبال روبرو بوده‌اند. مبلمان به عنوان یکی از ارکان اصلی دکوراسیون منزل و محیط‌های اداری و تجاری از تنوع رنگ بالایی برخوردار است. از جمله پرفروش‌ترین رنگ مبلمان که هرگز از مد نمی‌افتند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

مبلمان آبی رنگ

مبلمان آبی رنگ

رنگ آبی در طول تاریخ بشریت همواره محبوبیت بسیار بالایی داشته است و می‌تواند آرامش قابل توجهی به افراد انتقال بدهد. البته رنگ آبی می‌تواند طیف‌های وسیعی داشته باشد و به ده‌ها رنگ متفاوت تقسیم شود. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های رنگ آبی سازگاری آن با انواع رنگ‌های دیگر است به همین دلیل مبلمان آبی می‌تواند در انواع دکوراسیون‌ها از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار باشد. استفاده از رنگ آبی در مبلمان می‌تواند به جذابیت دکوراسیون و تنوع آن کمک کند و به همین دلیل امروزه استفاده از این رنگ در ساختن کوسن‌ها، رویه مبلمان و حتی فرش و موکت‌ها رواج بالایی دارد.

مبلمان کرم رنگ

مبلمان کرم رنگ

یکی دیگر از رنگ‌هایی که از محبوبیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از دکوراسیون‌های مدرن، سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ کرم است. رنگ کرم به واسطه سازگاری با طیف وسیعی از رنگ‌های دیگر و همچنین زیبایی قابل توجه به کرات به عنوان زیباترین رنگ مبل سال انتخاب شده است. در اصل می‌توان این رنگ را با رنگ‌هایی همچون آبی، سبز، زرد، قهوه‌ای و … ست کرد. از آنجایی که رنگ کرم به رنگ سفید نزدیک است می‌تواند استفاده‌های متعددی در دکوراسیون داخلی منازل داشته باشد و علاوه بر مبلمان می‌توان از آن در سرویس خواب، فرش، موکت و … نیز استفاده کرد.

مبلمان سفید رنگ

مبلمان سفید رنگ

تقریباً همه افراد به سفید علاقه دارند و از دیدن آن لذت می‌برند و این رنگ همواره محبوب بوده و هیچ‌وقت از مد نیفتاده است. رنگ سفید به سادگی با هر نوع رنگ دیگری ست می‌شود و می‌تواند هماهنگی بسیار زیادی با سایر رنگ‌ها داشته باشد. این رنگ در عین سادگی می‌تواند جذابیت و زیبایی بی‌نظیری داشته باشد و کم می‌کند که دکوراسیون داخلی جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد. در حقیقت رنگ سفید می‌تواند در فضاهای کوچک بسیار کاربردی باشد چرا که به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک می‌کند. هرچند که استفاده از مبلمان سفید رنگ خصوصاً در خانواده‌های پرجمعیت و خانواده‌های دارای کودک خردسال می‌تواند چالش‌های متعددی به همراه داشته باشد اما این نوع مبلمان هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و همواره زیبایی و جذابیت بالایی خواهد داشت.

مبلمان سیاه‌ رنگ

مبلمان سیاه‌ رنگ

رنگ سیاه نیز دقیقاً همانند رنگ سفید همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است و با وجود تغییرات متعددی ک در صنعت مد ایجاد می‌شود جایگاه خود را حفظ کرده و هیچ‌وقت از مد نیفتاده است. استفاده از رنگ سیاه علاوه بر مبلمان در مواردی همچون فرش، کابینت، موکت، کمد، دیوارپوش و … نیز رواج دارد. این رنگ می‌تواند در انواع دکوراسیون‌های کلاسیک، سنتی، مدرن، فانتزی و … به کار برده شود و همیشه جذابیت و زیبایی قابل توجهی نیز داشته است. رنگ سیاه در حقیقت پرفروش‌ترین رنگ مبلمان در انواع مبلمان خانگی، اداری، تجاری و… به شمار می‌رود و می‌توان آن را با بسیاری از رنگ‌های دیگر ست کرد. این رنگ می‌تواند در فضاهای بزرگ و وسیع زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشد چرا که برخلاف رنگ سفید و رنگ‌های روشن باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد.

مبلمان قهوه‌ای رنگ

مبلمان قهوه‌ای رنگ

شاید بتوان گفت رنگ قهوه‌ای برخلاف سایر رنگ‌ها می‌تواند بیشترین سازگاری را با محیط و طبیعت داشته باشد و برای همین همواره از رنگ‌های محبوب و پر استفاده در صنعت مد بوده است به نحوی که در صنعت پوشاک نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. این رنگ می‌تواند با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های دیگر سازگاری داشته باشد و تقریباً همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. می‌توان گفت این رنگ از جمله پراستفاده‌ترین رنگ‌ها در تولید مبلمان است. رنگ قهوه‌ایی از جمله رنگ‌هایی است که نگهداری و نظافت راحت‌تری نیز دارد و در مبل شویی می‌تواند چالش‌های کمتری برای افراد ایجاد کند.

مبلمان سبز رنگ

مبلمان سبز رنگ

هرچند که رنگ سبز در بسیاری از مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما می‌توان گفت از پرفروش‌ترین رنگ مبلمان در سراسر دنیا به شمار می‌رود. این رنگ می‌تواند باعث ایجاد حس زیبایی، آرامش و سرزندگی در افراد شود و از تنوع بسیار زیادی نیز برخوردار است. رنگ سبز می‌تواند با انواع رنگ‌های دیگر سازگاری بالایی داشته باشد و با انواع رنگ‌های تیره و روشن به راحتی ست می‌شود. استفاده از رنگ سبز می‌تواند در انواع مبلمان‌های سنتی، مدرن، کلاسیک و … زیبایی و جذابیت ویژه‌ای داشته باشد و در انواع مبلمان‌های چوبی و فلزی به کار برود.

مبلمان خاکستری رنگ

مبلمان خاکستری رنگ

رنگ خاکستری نیز از جمله رنگ‌های محبوب و رایج در مبلمان است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و همواره طرفداران خود را خواهد داشت. این رنگ نیز می‌تواند طیف وسیعی داشته باشد و با انواع رنگ‌های تیره و روشن ست می‌شود. مبلمان‌های خاکستری همیشه از پرفروش‌ترین مبلمان ها بوده‌اند چرا که علاوه بر زیبایی و جذابیت بالا، نگهداری و نظافت راحت‌تری داشته و با انواع دکوراسیون‌ها و نورپردازی‌ها نیز هماهنگی خواهند داشت.

مبلمان سرمه‌ای رنگ

مبلمان سرمه‌ای رنگ

هرچند که سرمه‌ای را می‌توان یکی از طیف‌های رنگی آب در نظر گرفت اما امروزه به عنوان یک رنگ خاص و بی‌نظیر در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند زیبایی و جذابیت ویژه‌ای داشته باشند. رنگ سرمه‌ای می‌تواند در انواع مبلمان‌های خانگی، اداری، سنتی، مدرن و … به کار برود و سازگاری بالایی با انواع رنگ‌ها خصوصاً رنگ‌های روشن دارد و هیچ‌وقت از مد نخواهد افتاد. مبلمان سرمه‌ای نیز به دلیل زیبایی، جذابیت، سازگاری با انواع دکوراسیون‌ها، نظافت و نگهداری ساده و … همواره از پرفروش‌ترین مبلمان ها به شمار می‌رود.

  • در کنار رنگ‌های معرفی شده رنگ‌های دیگری همچون رنگ‌های خنثی، رنگ خاکی، رنگ طوسی و … نیز می‌توانند محبوبیت بالایی داشته باشند و همواره مورد توجه قرار بگیرند و از مد نیفتند.

پرفروش‌ترین مدل مبلمان

علاوه بر رنگ، طرح و مدل مبل نیز می‌تواند تأثیر ویژه‌ای در میزان محبوبیت و فروش آن داشته باشد. صنعت مبلمان پیشرفت قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته است و مبل‌ها از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردارند. از جمله بهترین مبل‌هایی که از مد نمی‌افتند و همواره طرح و مدل مقبول و محبوبی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک

مبل‌های کلاسیک از جمله مبل‌هایی هستند که در ادوار مختلف تاریخ مورد استفاده قرارگرفته‌اند و هیچ‌وقت از مد نیفتاده‌اند. این نوع از مبلمان در هر دوره‌ای از تاریخ طرفداران خاص خود را داشته‌اند و در شکل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متعددی تولید شده‌اند. این نوع از مبلمان از نمای کلاسیک بسیار شیکی برخوردارند و معمولاً از چرم و پارچه‌های با کیفیت در تولید آن‌ها استفاده خواهد شد.

مبلمان نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک نیز از جمله محبوب‌ترین مبل‌هایی هستند که طرفداران بی‌شماری داشته و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. این مبلمان نیز می‌توانند با طرح‌های رؤیایی و باشکوه تولید شوند و در انواع دکوراسیون‌های داخلی مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل از مبلمان می‌توان با انواع رنگ‌ها و متریال های مختلف تولید شوند و معمولاً در تولید آن‌ها از تکنولوژی‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع از مبلمان ها معمولاً از امکانات و آپشن های مختلفی نیز برخوردارند. در پرفروش‌ترین رنگ مبلمان مبل‌های نئوکلاسیک بسیار به چشم می‌خورند و از محبوبیت بالایی برخوردارند.

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی

این نوع از مبلمان ها می‌توانند در اتاق‌ها، سالن‌های تلویزیون و حتی اتاق پذیرایی و … مورد استفاده قرار بگیرند به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند. مبلمان راحتی در طرح‌ها، شکل و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. نگهداری مبل‌های راحتی نیز راحت بوده و همین امر باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها می‌شود و حتی شرکت‌های قالیشویی تهران می‌توانند این نوع مبلمان را به سادگی شستشو داده و تمیز کنند.

مبلمان چستر

مبلمان چستر

این نوع از مبلمان از جمله مبل‌های لاکچری و لوکس به شمار می‌روند که همواره در کیفیت بالایی تولید می‌شوند و می‌توانند در انواع دکوراسیون‌های داخلی استفاده شوند. مبلمان چستر امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در رنگ‌ها، مدل و طرح‌های متفاوتی تولید می‌شوند. در حقیقت مبلمان چستر در مقایسه با سایر مبلمان های دیگر از ابعاد بزرگ‌تری برخوردارند و بهتر است که در فضاهای بزرگ از آن‌ها استفاده شود.

مبلمان ال

مبلمان ال

مبلمان ال (L) به نوعی از مبل‌ها گفته می‌شود که طرح و چیدمان آن به شکل حرف L انگلیسی بوده و دو ضلع مبل به هم وصل هستند و دارای زاویه ۹۰ درجه هستند. این نوع از مبل‌ها به واسطه نوع طراحی ویژه‌ای که دارند می‌توانند محبوبیت ویژه‌ای داشته باشند و هیچ‌وقت از مد نخواهند افتاد. مبل ال می‌تواند با بسیاری از دکوراسیون‌های مدرن، سنتی و کلاسیک سازگاری داشته باشد و در رنگبندی های مختلفی تولید شود.

 مبلمان مدرن

 مبلمان مدرن

مبل‌های مدرن امروزه بسیار مورد توجه قرارگرفته‌اند و هر کدام از شرکت‌ها و برندهای تولید کننده مبل بر اساس دانش و خلاقیت‌های ویژه خود از طراحی‌ها، رنگ، مدل‌ها و امکانات ویژه‌ای برای آن‌ها استفاده می‌کنند. این نوع از مبل‌ها می‌توانند در انواع دکوراسیون‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و به همین دلیل هیچ‌وقت از مد نخواهند افتاد.

مبلمان تخت شو

مبلمان تخت شو

مبلمان تخت شو از دیگر مبل‌هایی هستند که می‌توانند محبوبیت بسیار بالایی داشته باشند. این مبلمان می‌تواند در فضاهای کوچک بسیار کاربردی باشد چرا که می‌تواند در استفاده از فضاها برای افراد صرفه‌جویی کند. این مبلمان نیز می‌تواند در طراحی‌ها، رنگ و مدل‌های مختلفی وجود داشته باشد و در تولید آن از مواد و متریال های مختلفی استفاده می‌شود. این مبلمان همچنین می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد و نظافت و نگهداری آن نیز ساده‌تر از سایر مبل‌ها می‌باشد.

چه مبل‌هایی از مد نمی‌روند؟

همان‌طور که گفته شد مد از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی‌کند و گاهی رنگ‌ها و طرح‌هایی به عنوان مد انتخاب می‌شوند که در تصورات هیچ‌کس نمی‌گنجد اما پارامترها و فاکتورهایی هستند که همواره و در هر شرایطی مورد پسند بوده و از مد نمی‌افتند. در حقیقت فاکتورهایی که باعث می‌شود یک مبل هیچ‌وقت از مد نیفتد شامل مواردی همچون ابعاد و اندازه‌های مناسب مبل، رنگبندی و سازگاری آن با دکوراسیون منزل، استفاده راحت و نگهداری ساده، تناسب فرهنگی و … هستند.

جمع‌بندی نهایی

مبلمان به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود و امروزه در مدل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و متریال های مختلفی تولید می‌شوند. از جمله پرفروش‌ترین رنگ مبلمان و رنگ‌هایی که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند می‌توان به رنگ‌های سیاه، سفید، آبی، خاکستری، سبز و … اشاره کرد. همچنین مبل‌هایی که در مدل‌های مختلفی همچون کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک، راحتی و … تولید می‌شوند از محبوبیت بالایی برخوردارند.

 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر