شستن فرش رنگ روشن در قالیشویی

شستن فرش رنگ روشن و کرم

در این مقاله از وب سایت بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد کلی شستن فرش رنگ روشن و به خصوص شستشوی فرش رنگ کرم آشنا شوید.

شستن فرش رنگ روشن

شستن فرش رنگ روشن قواعد و اصول خاصی دارد که رعایت آنها می‌تواند علاوه بر محافظت از بافت فرش، نتیجه حاصله را بهبود دهد. برخی از افراد، برای پوشش کف خانه‌هایشان، از انتخاب فرش‌هایی که رنگ روشنی دارند اجتناب می‌کنند. چرا که معتقدند فرش رنگ روشن زود کثیف می‌شود و باید در طول سال به دفعات از خدمات قالیشویی و شستشوی فرش برای تمیز کردن آن استفاده کنند.

البته این ایده تا حدود زیادی درست است؛ اما آنچه که باید بیشتر به آن توجه کنند؛ رعایت اصولی است که از آلودگی و کثیف شدن فرش جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند دست شما را برای انتخاب فرش‌هایی که رنگ روشن و سفید دارند باز بگذارد؛ سپردن کار شستن فرش به قالیشویی‌ هایی است که در این زمینه تخصص کافی را دارند. همانطور که می‌دانید شستشوی فرش رنگ روشن اصولی دارد که توجه به آنها نتیجه کار را بی نهایت رضایت‌بخش می‌کند.

نحوه شستشوی فرش در خانه متفاوت از شیوه‌ای است که در کارخانجات قالیشویی استفاده می‌شود. به خصوص اگر رنگ قالی و فرش، سفید یا مایل به رنگ‌های روشنی مانند کرم و طوسی روشن باشد. شستن فرش در قالیشویی یک پروسه کاملا اصولی است که نه تنها آلودگی‌ها و لکه‌ها را به طور کامل از بین می‌برد؛ بلکه از بافت و رنگ فرش نیز محافظت می‌کند.

همانطور که گفتیم، شستن فرش به خصوص فرش‌هایی که رنگ روشن دارند؛ یک کار تخصصی است. بنابراین اگر نگران سلامت قالی خود هستید؛ حتما برای تمیز کردن آن از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌های معتبر همچون بهترین قالیشویی تهران و کرج قالیشویی عابدینی استفاده کنید. چرا که در این مراکز کلیه اصول مورد نیاز برای حفاظت از بافت و رنگ قالی رعایت شده و فرش شما بدون مشکل تمیز و پاکیزه می‌شود. با این وجود گاهی برخی از افراد، روش‌های خانگی را به شستشوی فرش در قالیشویی ترجیح می‌دهد.

شستن فرش رنگ روشن در ارزان ترین قالیشویی تهران

بیشتر بدانید : ” بهترین پودر تمیز کننده فرش و موکت

اصول مهم در شستشوی فرش رنگ کرم و روشن

در این شرایط، رعایت اصول زیر بسیار مهم است:

  • معمولا اولین ماده‌ای که برای تمیز کردن لکه از روی فرش رنگ روشن به سراغ آن می‌رویم، وایتکس یا مواد شیمیایی قوی و مشابه وایتکس است. این بزرگ‌ترین اشتباهی است که ممکن است در زمان شستن فرش رنگ روشن مرتکب شوید. بنابراین هرگز به خیال اینکه رنگ فرش روشن است و وایتکس روی آن تاثیری ندارد از این ماده برای از بین بردن لکه استفاده نکنید.
  • جنس نخ، رنگ مورد استفاده و بافت فرش تاثیر زیادی در مقاومت آن دارد. بنابراین قبل از شستن فرش رنگ روشن ، در مورد موارد مطرح شده کسب اطلاع کنید. برای این کار یا می‌توانید به برچسب الصاق شده پشت فرش مراجعه کنید یا از یک فرد متخصص سوال بپرسید. با انجام این کار می‌توانید متوجه شوید که چه نوع ماده تمیزکننده‌ای برای فرش شما مناسب است و از مصرف چه موادی باید اجتناب کنید.
  • برای از بین بردن هر نوع لکه‌ای باید از ماده حلال مناسب استفاده کنید. بنابراین قبل از شروع کار حتما در مورد نوع لکه و حلال مورد نظر کسب اطلاع کنید. فرشی که لکه ندارد و فقط کدر شده است نیاز به لکه‌بری ندارد و باید به طور کلی شسته شود.
  • برای شستن فرش رنگ روشن هرگز از آب داغ و فشار بیش از حد استفاده نکنید. چرا که هر دو این موارد می‌توانند به الیاف فرش و رنگ آن آسیب وارد کنند.
  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای شستن فرش رنگ روشن به آن توجه کنید؛ محلی است که قرار است فرش در آن خشک شود. بهترین مکان برای خشک کردن این نوع فرش‌ها، فضای دور از نور مستقیم خورشید است. فراموش نکنید که پروسه خشک شدن فرش، نباید بیش از ۲ روز طول بکشد.

خصوصیات پودر تمیز کننده فرش روشن

یکی از موادی که می‌توانید به کمک آن فرش‌های رنگ روشن را تمیز کنید، پودر تمیز کننده فرش است. این پودر یک ماده عالی است که بدون نیاز به آب، لکه‌ها و بوی بد فرش را از بین می‌برد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش ریسک آب‌رفتگی فرش
  • عدم نیاز به استفاده از آب و رطوبت
  • قابل استفاده برای فرش‌های حساس به آب
  • عدم نیاز به مرحله خشک کردن و قابلیت استفاده از فرش به محض تمیز شدن
  • عدم وجود مواد شوینده مرطوب در این پودر و باقی نماندن مواد چسبنده روی فرش
  • عدم وجود مواد سفیدکننده در این پودر و جلوگیری ایجاد زردی روی بافت فرش
  • ایمنی و کارایی بالا
  • قابلیت استفاده بر روی تمام سطوح حساس به آب و فرش‌های رنگ ثابت ساخته شده از الیاف طبیعی و مصنوعی

نحوه پاک کردن لکه فرش رنگ روشن

برای پاک کردن لکه از روی فرشی که رنگ روشن دارد؛ همیشه قبل از اینکه به سراغ محلول‌های تمیزکننده و شیمایی بروید؛ به خاطر داشته باشید که بهترین ماده برای تمیز کردن لکه‌های تازه، آب است.

بنابراین اگر لکه هنوز مرطوب است؛ آن را با یک پارچه سفید، تمیز و کمی مرطوب پاک کنید. اگر با این شیوه لکه پاک نشد؛ به سراغ شوینده‌های خشک یا محلول‌های تخصصی لکه‌بر بروید.

بیشتر بدانید : ” شستشوی فرش ابریشم در قالیشویی یا منزل؟

اصول شستن فرش رنگ روشن در قالیشویی

مراحل پاک کردن لکه فرش روشن

برای استفاده از این مواد باید دقیقا مراحل زیر را طی کنید:

  • اگر روی لکه مواد جامد است؛ قبل از اینکه رطوبت این مواد به عمق فرش نفود کرده و لکه را ماندگار کند؛ با استفاده از یک چاقوی کره خوری آن را بردارید. سپس رطوبت اضافه به جا مانده از آن را به یک پارچه تمیز و جاذب پاک کنید. برای پاک کردن این رطوبت باید حرکت دست از لبه لکه به سمت مرکز آن باشد. هرگز پارچه را با فشار دست روی بافت فرش مالش ندهید. این کار می‌تواند علاوه بر عمیق کردن لکه، به بافت فرش آسیب بزند.
    • در مرحله بعد باید از لکه بر فرش استفاده کنید. هر محصولی دستورالعمل خاص خود را دارد. بنابراین برای لکه‌برهای صنعتی و شیمیایی، حتما از دستور درج شده روی بسته‌بندی پیروی کنید. به غیر از این محصولات می‌توانید باقی‌مانده لکه را با استفاده از محلول سرکه، مایع ظرفشویی و آب پاک کنید. برای هر ۱ لیتر آب، از ¼ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی و ۱ قاشق چای‌خوری سرکه سفید استفاده کنید.
    • بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از زمانی که لکه‌بر فرش را استفاده کردید، روی بافت فرش را به آرامی و با استفاده از یک پارچه تمیز، سفید و جاذب، خشک کنید. فشار دست باید ملایم و حرکت آن باید از بیرون به داخل لکه باشد. برای خشک کردن رطوبت به جا مانده می‌توانید ناحیه مرطوب را با یک لایه پارچه یا حوله کاغذی ضخیم بپوشانید و یک جسم سنگین روی آن قرار دهید.

روش های تمیز نگه داشتن فرش روشن

محافظت از فرش در برابر آلودگی، کثیفی، لکه و گرد و غبار باعث می‌شود طول عمر آن افزایش یابد. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ کارشناسان قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران برای تمیز نگه داشتن و شستن فرش روشن رعایت نکات زیر را الزامی می‌دانند:

  • برای پوشش قسمت‌های کم رفت‌و‌آمد از فرش‌های رنگ روشن استفاده کنید.
  • هرگز با کفش روی فرش راه نروید. حتی اگر کف کفش تمیز باشد.
  • با استفاده از عایق‌بندی درست در و پنجره‌ها، از ورود گرد و غبار به خانه جلوگیری کنید.
  • به صورت منظم از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش استفاده کنید.
  • به محض لکه شدن فرش، با استفاده از روش ذکر شده، لکه را پاک کنید.
  • برای تمیزی عمقی فرش، حداقل سالی یک بار آن را بشویید.

بیشتر بدانید : ” انتخاب معتبرترین قالیشویی برای عید ۱۴۰۱

اگر قصد شستشوی فرش خود را دارید می توانید به راحتی از طریق صفحه قالیشویی آنلاین در سایت قالیشویی عابدینی سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود و بهترین خدمات را در زمینه شستشوی فرش و مبل شویی و غیره به شما ارائه خواهند کرد.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر