شستشوی مبل با شامپو فرش در بهترین قالیشویی تهران

شستشوی مبل با شامپو فرش

شامپو فرش دارای ترکیباتی موثر و بی‌ضرر است که به خوبی فرش و موکت را تمیز می‌کند و می‌توان با استفاده از آن سطح مبلمان را نیز تمیز کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شستشوی مبل با شامپو فرش آشنا شوید. 

تمیز کردن و شستشوی مبل با شامپو فرش

این روزها همه ما به طور معمول هزینه زیادی برای خرید مبلمان صرف می‌کنیم. به خصوص با تنوعی که در مدل های مبلمان وجود دارد یکی از اصلی ترین عناصر به هنگام تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع در منزل و یا شرکت های اداری تغییر مبلمان است. اما از آنجایی که هزینه زیادی را در پی دارند پس بهترین کار تمیز نگه داشتن آن هاست و تغییر دکوراسیون را با تغییر اکسسوری های منزل انجام داد.
بدیهی است برای افزایش عمر مفید مبلمان باید به دقت از آنها مراقبت کنیم تا دیرتر نیاز به صرف هزینه مجدد برای خرید داشته باشیم.مبل‌ها پس از گذشت مدتی در اثر نشست و برخاست و رفت‌وآمد کثیف و می‌شوند و باید برای مبل شویی اقدام کرد. به خصوص برای کسانی که فرزند دارند ممکن است یکی از دغدغه های اصلی شان در منزل لکه شدن مبلمان باشد. که در چنین شرایطی باید هرچه زودتر لکه ها را تمیز کنند تا به بافت مبل نفوذ نکند زیرا در غیر این صورت باید از خدمات مبل شویی ها استفاده کنند.یکی از راه‌های تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای، شستن مبل با شامپو فرش است. شامپو فرش‌هایی که در بازار ارائه می‌شوند استاندارد بوده و دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت هستند.مهم‌ترین نکته در استفاده از شامپو فرش برای شستشوی فرش و مبل شویی این است که به دستورالعمل‌های روی جعبه محصول که از طرف شرکت تولیدکننده ارائه شده عمل کنید تا آسیبی به مبلمان شما نرسد.
آموزش شستشوی مبل با شامپو فرش

نکات شستن مبل با شامپو فرش

همان طور که می دانید پارچه مبلمان معمولا پارچه حساسی است و همچنین به دلیل قیمت بالای مبلمان پس به هنگام تمیز کردن آن باید به خوبی حواستان جمع باشد و نکات مورد نظر را رعایت کنید تا آسیبی به پارچه مبل نزنید. تمیز کردن مبل با شامپو فرش نیز یک ماده شیمیایی است که در صورت استفاده نادرست ممکن است آسیب رسان باشد. به این منظور هم می توانید از شامپو فرش خانگی استفاده کنید و یا از مارک بهترین شامپو فرش موجود در بازار.

  • شامپو فرش‌ به طور معمول از آب یونیزه، فرمالین، اسید سیتریک، سدیم لوریل اترسولفات و ترکیبات شیمیایی دیگر به همراه مواد خوش‌بوکننده ساخته می‌شود که ضرری برای سلامتی افراد ندارد.
  • برای استفاده از شامپو فرش حتما از دستکش ترجیحا دستکش دولایه استفاده کنید تا به حساسیت پوستی یا خشکی پوست دچار نشوید.
  • اگر بدون دستکش با شامپو فرش کار کردید، پس از آن دست‌های خود را با آب و صابون بشویید و پوست دست خود را با کرم مرطوب‌کننده چرب کنید.
  • پس از استفاده از شامپو فرش پنجره‌ها را باز کنید تا هوا در منزل جریان داشته باشد. با این کار ضمن خشک شدن سریع‌تر مبلمان یا فرش، بوی ماده پاک‌کننده از بین می‌رود و از بروز مشکلات تنفسی و حساسیت در افراد جلوگیری می‌کند.
  • بهتر است حداکثر فصلی یک بار از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش، موکت و مبلمان استفاده کنید تا از بروز حساسیت پیشگیری کنید.

مراحل شستن مبل با شامپو فرش

ابتدا سطح مبلمان را به طور کامل جاروبرقی بکشید. اگر مبلمان شما دارای بالش و کوسن است، آنها را جدا کرده و همه جای بدنه مبلمان به ویژه گوشه‌ها و درزها را با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی جارو کنید تا گردوغبار و پرز و مو را از سطح مبلمان بزدایید.اگر حیوانات خانگی در منزل شما زندگی می‌کنند این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید تا موهای آنها را که روی سطح مبلمان جمع شده تمیز کنید. ممکن است نیاز به پرزگیر داشته باشید. با استفاده از پرزگیر برقی یا غلتک مخصوص پرزگیری موها و پرزهای چسبیده به سطح مبل را جمع کنید. سپس وسایل مورد نیاز را باید همراه خود داشته باشید که عبارتند از یک سطل برای آب، شامپو فرش، یک پارچه نخی یا اسفنج. ترجیحا از پارچه سفید استفاده کنید که مطمئن باشید پس از استفاده رنگ پس نمی دهد. برای تمیز کردن مبل با شامپو فرش حالا مبلمان شما آماده شستشو است. در ظرف مورد نظر مقداری آب ولرم را با مقدار مناسبی شامپو فرش طبق دستورالعمل روی برچسب محصول ترکیب کنید و حسابی به هم بزنید تا کف کند. ابتدا مقداری از کف شامپو فرش را در جایی از مبلمان که در معرض دید نیست برای مثال پشت مبلمان امتحان کنید تا از آسیب نرساندن آن به پارچه مبل مطمئن شوید. سپس با استفاده از یک اسفنج کف را برداشته و سطح مبلمان را با آن تمیز کنید.

شستن مبل با شامپو فرش

بیشتر بدانید : ” تمیز کردن فرش با شامپو فرش در منزل

پاک کردن لکه مبل با شامپو فرش

اگر جایی از سطح مبلمان دارای لکه بود، چند بار اسفنج را با ملایمت روی لکه بکشید تا به خوبی پاک شود. احتیاط کنید زیرا فشار بیش از حد ممکن است باعث ساییدگی پارچه مبلمان شود.حالا با استفاده از یک پارچه نخی تمیز رطوبت حاصل از کف را از روی سطح مبل بگیرید. پنجره‌ها را باز کنید تا مبلمان در معرض هوای آزاد زودتر خشک شود. شاید لازم باشد دستمال نخی را چند بار عوض کنید تا رطوبت و کثیفی آن به مبلمان منتقل نشود.تا زمان خشک شدن مبلمان نباید روی آن نشست. پس از خشک شدن مبلمان نیز بهتر است یک بار دیگر جارو کشیده شود تا جلوه بهتری داشته باشد. حالا مبلمان شما مثل روز اول تمیز و براق شده است. جهت ثبت سفارش قالیشویی آنلاین از طریق صفحه ثبت سفارش در وب سایت قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران با ما در ارتباط باشید. در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر