شستشوی فرش اکریلیک

آموزش شستشوی فرش اکریلیک

آیا نکاتی وجود دارد که برای شستشوی فرش اکریلیک باید به آنها توجه کرد؟ پاسخ این پرسش را در این مطلب از بلاگ قالیشویی عابدینی ” بهترین قالیشویی تهران ” خواهید یافت.

ویژگی های فرش اکریلیک

فرش‌های اکریلیک جزء بهترین و پرطرفدارترین فرش‌های ماشینی موجود در بازار هستند. همانطور که از نام این محصول پیداست؛ نخ اکریلیک اصلی‌ترین ماده‌ای است که در یک فرش اکریلیک یافت می‌شود. این نخ در واقع نوعی ماده نفتی پلیمری است که پلی اکریلو نیتریل نام دارد. بافت نخ اکریلیک شبیه به پشم طبیعی است و به دلیل سبکی و گرمی خاصی که دارد؛ برای بافت فرش بسیار مناسب است.

ضمن اینکه این جنس نخ، مقاومت بسیار خوبی در برابر بیدزدگی، روغن، مواد شیمیایی و اشعه‌های نور خورشید دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با انواع فرش‌های آکریلیک، در مورد شستشوی فرش اکریلیک نیز اطلاعات کاملی را دریافت کنید. در ضمن قصد داریم توضیحاتی نیز در مورد روش شستن فرش در منزل به شما ارائه دهیم.

آموزش شستشوی فرش اکرولیک

حتما شما هم متوجه برچسب بزرگی که در کارخانجات تولیدی، پشت فرش‌ها زده می‌شود شده‌اید. روی این برچسب‌ها اطلاعات مفید زیادی وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند به شما در زمان شستشوی فرش کمک کند.

یکی از این اطلاعات، شیوه شستشوی فرش است. بنابراین اولین قدم برای شستشوی فرش‌های اکریلیکی، مطالعه اطلاعات درج شده روی این برچسب است. از آنجایی که جنس این فرش‌ها خاص است؛ برای شستشوی آنها حتما باید از شیوه مناسب و شامپوهای شوینده صنعتی و استاندارد استفاده شود. این نکته دقیقا چیزی است که در قالیشویی‌های معتبر همچون قالیشویی آنلاین عابدینی ” بهترین قالیشویی تهران ” به آن توجه می‌شود.

بیشتر بدانید : ” شستن فرش رنگ روشن و کرم

شستن فرش اکرلیکی در منزل یا قالیشویی

شاید به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که به قالیشویی‌های غیرمجاز مراجعه می‌کنند؛ از تجربه بدشان در مورد استفاده از خدمات این مراکز می‌گویند و از آنها شکایت دارند. بنابراین اصولی‌ترین روش شستشو که ضمن مراقبت از الیاف فرش، پاکیزگی کاملی را ارائه می‌دهد؛ استفاده از خدمات بهترین قالیشویی هاست. این مراکز هم معتبر و هم دارای مجوز هستند. قالیشویی‌های مجوزدار خود را متعهد به مشتری می‌دانند و همین تعهد، کیفیت خدمات‌شان را تضمین می‌کند.

قالیشویی عابدینی یکی از این مراکز است که بهره‌مندی از تجربه متخصصان حوزه فرش، بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

با این وجود اگر تمایل دارید فرش‌های اکریلیکی منزل خود را به روش‌های سنتی و خانگی بشویید؛ حتما قبل از شروع مراحل شستشوی فرش ، برچسب پشت فرش را بررسی کنید. همانطور که گفتیم این فرش‌ها حتما باید با شامپوهای مخصوص شستشوی فرش شسته شوند. استفاده از پودرهای خشک دستی برای شستن این نوع از فرش‌ها موجب ایجاد واکنش‌های شیمیایی می‌شود.

به همین خاطر ممکن است بعد از اتمام مراحل کار، الیاف فرش به زردی بزند. ضمن اینکه این پودرها معمولا باعث خشکی بافت فرش می‌شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید؛ مسیر حرکت دادن فرچه روی فرش است. فرش‌های اکریلیکی را هرگز با فشار بیش از حد فرچه در جهت عکس خواب فرش نشویید. این کار موجب می‌شود که به الیاف فرش آسیب برسد.

شستشوی فرش آکریلیک در بهترین قالیشویی تهران

انواع فرش اکریلیک و روش شناخت این نوع فرش‌ها

بعد از اینکه با روش شستشوی فرش در قالیشویی به خصوص فرش‌های اکریلیک و بهترین قالیشویی تهران برای استفاده از این خدمت آشنا شدید؛ بهتر است اطلاعات تکمیلی دیگری نیز در مورد این نوع فرش‌ها داشته باشید. فرش‌هایی که در حال حاضر با عنوان فرش اکریلیکی در بازار به فروش می‌رسند به چند دسته فرش‌های هیت ست، پلی استر، بی سی اف و پلی پروپلین تقسیم می‌شوند. بهترین نوع فرش اکریلیکی فرشی است که الیاف آن صد در صد از اکریلیک خالص تشکیل شده باشد. تفاوت این نوع فرش‌ها با فرش‌هایی که در الیاف آنها پلی استر وجود دارد؛ میزان سفتی و خشکی فرش است. فرش‌های حاوی ماده پلی استر معمولا سفت‌تر از فرش‌هایی هستند که ماده اصلی آنها از جنس اکریلیک خالص است.

بهترین روش برای تشخیص این نوع فرش‌ها، مراجعه به برچسبی است که پشت فرش نصب شده است. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند به شما در این تشخیص کمک کنند. تست میزان نرمی و لطافت فرش، یکی از این راه‌هاست. فرشی که اکریلیک خالص باشد معمولا بافت نرم، لطیف و ابریشمی دارد که با لمس قابل تشخیص است. یکی دیگر از روش‌های ساده تشخیص فرش‌های اکریلیکی، بررسی نخ‌های آن است. اگر با دست کشیدن روی فرش متوجه عبور نخ‌های آن از زیر دست‌تان به صورت دانه دانه و بدون اینکه به صورت گروهی به هم چسبیده شده باشند شدید؛ یعنی فرش مورد نظر شما اکریلیک خالص است.

یک روش ساده دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید به کمک آن جنس فرش را تشخیص دهید. فرش‌های اکریلیکی بوی پلاستیک و مواد نفتی نمی‌دهند. اما از فرش‌های پلی استری معمولا بوی شدید پلاستیک خارج می‌شود. اکریلیک ماده‌ای است که رنگ‌پذیری بالایی دارد. بنابراین معمولا فرش‌های رنگ روشن و دارای رنگ‌های شاد با این ماده بافته می‌شوند. پلی استر چنین قابلیتی ندارد و به همین دلیل باید در زمان خرید فرش‌های تیره، به این موضوع توجه کنید.

آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های یک فرش اکریلیکی

همانطور که گفتیم؛ فرش‌ آکریلیک نرمی و لطافت خاصی دارند. اگر هنگام خرید به نکات درج شده در این مقاله دقت کرده و برای هر بار شستشوی فرش خود از خدمات قالیشویی‌های معتبر استفاده کنید؛ مطمئن باشید که محصول انتخابی شما عمر طولانی خواهد داشت. بنابراین اولین تفاوت فرش‌های اکریلیکی با سایر فرش‌ها، دوام و طول عمر آنهاست.

برخی از فرش‌ها، به دلیل وجود مواد بی‌کیفیت و خاص در الیاف خود، معمولا بعد از شستشو یا استفاده مداوم دچار آبرفت یا تغییر اندازه طولی می‌شوند. این موضوع در مورد فرش‌های اکریلیکی صدق نمی‌کند. در واقع فرش‌هایی که برای بافت آنها از این جنس ماده استفاده می‌شود؛ آبرفت بسیار کمی دارند و طول آنها به مرور زمان و در اثر پاخوردگی کم نمی‌شود.

بیشتر بدانید : ” شستشوی فرش ابریشم در قالیشویی یا منزل؟

شستشوی فرش آکریلیکی در قالیشویی

اکریلیک ماده‌ای بسیار رنگ‌پذیر است. به این موضوع قبلا نیز اشاره کرده‌ایم. اما نکته بسیار مهم و مثبت در مورد این نوع فرش‌ها این است که نور خورشید تغییری در رنگ آنها ایجاد نمی‌کند. این یعنی الیاف اکریلیک نه تنها هنگام رنگرزی، قدرت زیادی در جذب رنگ دارند؛ بلکه با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مولکول‌های رنگی جذب شده را از دست نمی‌دهند. فرش‌هایی که بعد از اولین شستشو، دچار رنگ‌پریدگی محسوس می‌شوند؛ معمولا اکریلیک خالص نیستند.

البته همواره توصیه کارشناسان ما به عنوان متخصصان فرش بهترین قالیشویی تهران این است که هرگز فرش شسته شده در خانه را زیر نور مستقیم خورشید خشک نکنید. اگر در مورد رنگ‌پریدگی فرش‌های خود حساس هستید، برای شستشوی آنها حتما به مراکز و قالیشویی‌های معتبر مراجعه کنید. چرا که در این مراکز، قالی‌ها توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک خشک‌کن، رطوبت‌گیری و خشک می‌شوند و خبری از نور مستقیم خورشید نیست.

در آخر این نکته را نیز فراموش نکنید که مراکزی خدماتی مانند قالیشویی‌ها سالهاست که به صورت روزانه کار شستشوی فرش را انجام می‌دهند و با بافت و بهترین شیوه شستشوی آنها آشنایی دارند. بنابراین مراجعه به این مراکز برای دریافت خدمات قالیشویی از جمله شستشوی فرش ، مبل شویی ، رفوگری فرش ، رنگرزی فرش و غیره معقول‌ترین کار به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر