شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی

شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی

پتو یک نوع پوشش بسیار عالی برای فصول سرد سال است که با استفاده از آن به شدت می‌‌توان مصرف انرژی را در ساختمان کاهش داد. علاوه بر این روفرشی نیز پوشش بسیار مفیدی برای جلوگیری از آلوده شدن زودرس فرش است. با وجود اینکه روفرشی و پتو دو نمونه از منسوجات بسیار پرکاربر در اکثر خانه‌های ایرانی هستند؛ شستشوی آنها برای برخی از افراد معضل بزرگی محسوب می‌شود. استفاده از خدمات شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی ها گزینه بسیار خوبی برای این افراد است. از آنجایی که پتو و روفرشی ابعاد بزرگ و بافت سنگینی دارند که بعد از تماس با آب سنگین‌تر شده و بلند کردن و جابه‌جایی‌شان کار ساده‌ای نیست؛ استفاده از این خدمت می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه هم در مورد ارائه خدمات شستشوی انواع پتو و روفرشی در قالیشویی‌ها صحبت می‌کنیم و هم مزایای این سرویس را به صورت کامل تشریح خواهیم کرد.

معرفی سرویس شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی ها

اگر حتی یک بار هم پتو یا روفرشی در منزل شسته باشید قطعا می‌دانید که خیس شدن بافت این منسوجات بعضا بزرگ، چه دردسری را برای شما ایجاد می‌کند. پتو بافتی شبیه به فرش دارد و وقتی خیس می‌شود؛ وزن بیشتری پیدا می‌کند. گرچه پتو را می‌توانید در لگن بزرگ یا وان حمام مانند لباس بشویید؛ اما برای اینکه روفرشی کاملا تمیز و عاری از آلودگی و لکه شود؛ باید دقیقا مثل فرش آن را روی سطح شیب‌داری پهن کرده و دو طرفش را با استفاده از فرچه مناسب بشویید. این نکات به شما یادآور می‌شود که شسشتن پتو و روفرشی در خانه و با ابزارهای ساده‌ای که در دسترس‌مان است کار پیچیده‌ای است و علاوه بر انرژی، زمان زیادی را نیز طلب می‌کند. به همین خاطر بسیاری از افرادی که زیاد از پتو و روفرشی استفاده می‌کنند؛ به جای روش‌های سنتی، استفاده از خدمات شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی را ترجیح می‌دهند. در این مراکز، برای هر جنس پتو و روفرشی از یک شیوه صحیح شستشو و محلول شوینده اختصاصی استفاده می‌شود. به همین دلیل بافت پتو و روفرشی آسیب نمی‌بیند و تا جای ممکن تمیز می‌شود.

مزایای استفاده از این سرویس ویژه چیست؟

برای اینکه متقاعد شوید شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی بهتر از شیوه‌های خانگی و قدیمی است؛ باید از مزایای این سرویس که در ادامه در مورد آنها صحبت می‌کنیم مطلع باشید:

 صرفه‌جویی در هزینه‌ها

برای شستن منسوجات حجیم و سنگینی مانند پتو و روفرشی، شما به مقدار زیادی آب نیاز دارید. هم روند شستشو و هم روند آبکشی این منسوجات، آب زیادی نیاز دارد. از طرفی وقتی شما از شوینده‌ای قوی که مناسب با جنس پتو نیست استفاده می‌کنید؛ ممکن است بافت آن را کم کم دچار تخریب کرده و بعد از مدتی شاهد تغییر رنگ، کدر شدن پتو و روفرشی و حتی پوسیدگی آن شوید. بنابراین در کل استفاده از خدمات شستشوی پتو و روفرشی که اکثر قالیشویی‌های معتبر شهر به مشتریان خود ارائه می‌کنند؛ از نظر هزینه‌ها بسیار معقول‌تر و منطفی‌تر از روش‌های سنتی است.

جلوگیری از آسیب

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ در بیشتر قالیشویی‌های معتبر سطح شهر، قبل از شروع فرآیند شستشو ابتدا بافت پتو و روفرشی بررسی می‌شود. در این روند، جنس، میزان پوسیدگی، شانس تغییر رنگ الیاف و نوع و میزان لکه‌ها بررسی شده و شوینده مورد نظر مناسب با نتایج حاصله انتخاب می‌شود. به عنوان مثال اگر پتو از قبل دچار پوسیدگی نامشهود باشد؛ استفاده از شیوه شستشو و محلول قوی برای تمیز کردنش قطعا منجر به گستردگی پوسیدگی خواهد شد. علاوه بر این در قالیشویی‌ها از تجهیزات بسیار به‌روز و پیشرفته‌ای برای خشک کردن بافت پتو و روفرشی استفاده می‌شود. رطوبت‌گیری کامل از این منسوجات عاملی است که باعث می‌شود از پوسیدگی ناشی از وجود رطوبت جلوگیری شود. این در حالی است که در اکثر خانه‌ها، به دلیل کمبود فضا، جایی برای خشک کردن کامل پتو و روفرشی شسته شده وجود ندارد. به همین خاطر معمولا افراد بعد از اتمام مرحله آبکشی، پتو را زیر نور مستقیم خورشید خشک می‌کنند. گرچه نور خورشید منبع خوبی برای خشک کردن هر نوع بافتی است؛ اما به همان میزان نیز تماس مستقیم آن می‌تواند برای روفرشی و پتوهای شسته شده که مستعد آسیب هستند خطرناک باشد.

صرفه‌جویی در زمان

طی کردن تمام مراحل شستشو روفرشی و پتو، زمان زیادی از شما تلف می‌کند. بسته به میزان آلودگی این منسوجات، باید برای هر یک پتوی یک نفره یا هر روفرشی ۶ متری نزدیک به ۱ الی ۲ ساعت وقت صرف کنید. این در حالی است که کل پروسه شستشو در قالیشویی‌ها، به دلیل استفاده از تجهیزات جدید، کمتر از این میزان طول می‌کشد. علاوه بر این دیگر نیازی نیست شخصا وارد عمل شده و انرژی زیادی برای انجام این کار صرف کنید.

شستشو روفرشی در قالیشویی

چند نکته مهم برای انتخاب قالیشویی مناسب

اگر مطالعه مزایای استفاده از خدمات شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی شما را متقاعد کرده که از این به بعد، به جای روش‌های پرخطر و مضر خانگی به سراغ روش صنعتی و ساده‌ای بروید که در اکثر این مراکز پیاده می‌شوند؛ بهتر است برای انتخاب بهترین قالیشویی جهت دریافت این خدمات، به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • قالیشویی‌هایی که این سرویس را ارائه می‌کنند باید تحت نظر اتحادیه قالیشویان تهران فعالیت داشته و مجوز رسمی از این مرجع داشته باشند. بنابراین در اولین قدم برای انتخاب، مطمئن شوید که مجموعه مورد نظرتان مجوز رسمی فعالیت دارد یا خیر؟ مراجعه به وب‌سایت اصلی اتحادیه، روش بسیار خوبی برای دسترسی به لیست مراکز معتبر و تحت نظارت این مجموعه است.
  • ارائه خدمات شستشوی انواع پتو و روفرشی نیاز به تخصص و تجربه در این زمینه دارد. پس دومین نکته که در انتخاب قالیشویی باید به آن توجه کنید؛ سابقه فعالیت شرکت است. هر چقدر عمر شرکت طولانی‌تر باشد؛ یعنی نیروی کار فعال شاغل در آن تجربه بیشتری در ارائه سرویس‌های متنوع به مشتریان دارند.
  • توجه به تعرفه‌ها و هزینه‌ای که بابت ارائه خدمات شستشوی انواع پتو و روفرشی از مشتری دریافت می‌شود هم نکته بسیار مهمی است. تعرفه اکثر خدماتی که مراکز قالیشویی به مشتریان ارائه می‌کنند؛ توسط اتحادیه مشخص می‌شود. این تعرفه نرخ روز است و هر سال نیز به تناسب تورم تغییر می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید استفاده از سرویس شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی برای شما به‌‍صرفه باشد؛ حتما باید مجموعه‌ای را برای دریافت این خدمت انتخاب کنید که از تعرفه‌های رسمی تخطی نمی‌کند و فاکتورها را بر مبنای همین تعرفه‌ها صادر می‌کند.
  • نزدیکی محل استقرار کارخانه یا شعبات رسمی شرکت به محل زندگی شما هم نکته مهمی در این انتخاب محسوب می‌شود. با انتخاب یک قالیشویی معتبر و نزدیک به محل زندگی‌تان می‌توانید سرعت دریافت سرویس را افزایش دهید. بسیاری از مجموعه‌های حرفه‌ای که کارخانه‌هایشان خارج از شهر استقرار دارد؛ برای افزایش سرعت خدمات‌رسانی، شعبات متعددی در سطح شهر دایر کرده‌اند که انجام مراحل اولیه و انتهایی سفارش به عهده آنهاست.

امیدواریم که با خواندن این مقاله و اطلاع از مزایای استفاده از خدمات شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی به این نتیجه رسیده باشید که همیشه روش‌های مدرن و جدید بهتر از روش‌های سنتی و آسیب‌زننده‌ای است که گاها با افزایش هزینه‌های نیز همراه هستند.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر