شستن فرش در منزل با دستگاه

شستن فرش در منزل با دستگاه، مزایای شستشوی فرش در محل

شستشوی فرش و تمیز کردن آن همواره از مهم‌ترین چالش‌های افراد بوده است، چرا که نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه‌های مختلفی است و علاوه بر آن شستن برخی از فرش‌ها به دانش، مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. امروزه برخلاف گذشته از شیوه‌های سنتی برای شستن فرش استفاده نمی‌شود و افراد از خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده می‌کنند که از مزیت‌های متعددی برخوردار است. بعضی از افراد به دلایل مختلف تمایل به شستن فرش‌ها در کارخانه‌ها نداشته و خواهان انجام قالیشویی در محل هستند و همین امر موجب شده که شرکت‌های متعددی این خدمات را به مشتریان خود ارائه ‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی کامل نحوه شستن فرش در منزل با دستگاه و مراحل آن، مزایا، معایب و هزینه‌های آن پرداخته خواهد شد.

شستشوی فرش در منزل

فرش‌ها همانند انواع ارکان دکوراسیون داخلی منزل بعد از مدتی استفاده لکه‌های متعددی جذب کرده و زیبایی و جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهند. شستشوی سنتی فرش‌ها نیازمند دسترسی به یک فضای مناسب، افراد متخصص و همچنین ابزارهای مختلفی بوده و افراد باید زمان و انرژی زیادی برای آن صرف کنند به همین دلیل استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی می‌تواند بهترین و مطمئن‌ترین روش برای شستن آن‌ها باشد. شرکت‌های قالیشویی معتبر امروزه علاوه بر شستشوی فرش در فضای کارخانه خدمات قالیشویی در محل نیز عرضه می‌کنند که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن و با مواد شوینده نانو و تگزاپون انجام می‌شود. در اصل راحتی، قیمت مناسب، سرعت بالا و اطمینان از شستشوی کامل باعث می‌شود که امروزه بسیاری از افراد از خدمات قالیشویی در محل استفاده کنند.

نحوه شستن فرش با دستگاه در خانه

بسته به شیوه و نحوه شستشوی فرش و همچنین محل شستن آن می‌توان از مواد و ابزارهای مختلفی استفاده کرد. شرکت‌های قالیشویی برای شستن فرش با دستگاه در منزل با توجه به تعداد فرش‌ها یک یا چند متخصص را به محل اعزام می‌کنند. دستگاه‌های فرش‌شوی مورد استفاده در این روش شامل ۳ بخش اصلی یعنی سیستم آبپاش و مواد شوینده فرش، برس‌های شستشوی متحرک و سیستم مکش قوی هستند. هرکدام از این دستگاه‌ها کارایی و کاربردهای متفاوتی دارند و یکی از مراحل اصلی شستشوی فرش را انجام می‌دهند. در حقیقت مراحل اصلی شستشوی فرش شامل گردگیری، از بین بردن لکه‌ها، خیس کردن و شستن، آبکشی فرش و خشک کردن نهایی است و تمامی این مراحل در روش شستشوی قالیشویی در محل با دستگاه‌های معرفی شده انجام خواهند شد. شستن فرش در منزل با دستگاه بر اساس مراحل زیر انجام می‌شود:

مهم‌ترین مزایای شستشوی فرش در محل

گردگیری اولیه

در مرحله اول و قبل از انجام هر کاری با استفاده از یک جاروبرقی با قدرت مناسب، سطح فرش گردگیری می‌شود و هر گونه گرد و غبار و ذرات مختلف از سطح آن زدوده می‌شود تا مراحل بعدی شستشوی به سادگی انجام شود.

پاشش آب و مواد شوینده

بعد از گردگیری اولیه فرش، تمام سطح فرش با استفاده از آب ولرم خیس می‌شود تا آلودگی‌های آن نرم شده و تمیز شدن آن‌ها آسان‌تر شود. بعد از پاشش آب در کل سطح فرش، نوبت به پاشش مواد شوینده می‌رسد. مواد شوینده توسط دستگاه به خوبی مخلوط شده و کف مورد نیاز را تأمین می‌کند و سطح فرش را کامل پوشش می‌دهد.

برس کشی فرش

بعد از خیس کردن و پاشش مواد شوینده بر روی سطح فرش با استفاده از برس‎های غلتکی سطح فرش برس کشی می‌شود. در این مرحله برس‌های شستشوی متحرک تمامی لکه‌ها و آلودگی‌ها را پاک و تمیز کرده و از سطح فرش جدا می‌کنند.

مکش مواد و خشک کردن فرش

در مرحله پایانی شستشوی فرش در منزل با استفاده از دستگاه نوبت به مکش مواد از سطح فرش می‌رسد. تو این مرحله با استفاده از سیستم مکش قوی آب، مواد شوینده و آلودگی‌های سطح فرش جمع شده و در مخزن دستگاه جمع می‌شوند. نهایت بعد از پاکسازی سطح فرش می‌توان آن را در معرض هوای آزاد قرار داد تا کاملاً خشک شده و رطوبت آن از بین برود.

مهم‌ترین مزایای شستشوی فرش در محل

هر کدام از روش‌های شستشوی فرش (شستشوی سنتی، استفاده از خدمات قالیشویی و …) می‌توانند از مزیت‌ها و معایب خاصی برخوردار باشند و قالیشویی در محل نیز از این قاعده خارج نخواهد بود. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های شستشوی فرش در محل با استفاده از دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

اطمینان خاطر افراد

همانطور که گفته شد بعضی از افراد به دلایل مختلفی تمایل به ارسال فرش به کارخانه و شستشوی سنتی ندارند. استفاده از خدمات قالیشویی در محل به این افراد اطمینان خاطر می‌دهد و می‌توانند بر روی تمامی مراحل شستن فرش نظارت کامل داشته باشند.

راحتی و راندمان بالا

این روش شستشوی فرش برخلاف شستشوی سنتی و مدرن بسیار راحت است و نیازی نیست که افراد شخصاً اقدام به انجام کاری کنند. همچنین نیازی به حمل و نقل و جابجایی فرش نیست و از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود. همچنین با توجه به آنکه در این روش افراد متخصص با استفاده از دستگاه‌های مدرن و مواد شوینده مخصوص اقدام به شستن فرش می‌کنند، فرش‌ها به بهترین شکل ممکن تمیز شده و زیبایی اولیه خود را باز خواهند یافت.

سرعت بالا

سرعت شستشوی فرش‌ها در این روش در مقایسه با سایر روش‌های شستشو بسیار بیشتر است و در کمترین زمان ممکن تمامی مراحل شستشوی فرش اجرا شده و با توجه به استفاده از دستگاه‌های مدرن، می‌توان در کمترین زمان ممکن مجدداً فرش را پهن کرده و استفاده نمود. در حقیقت شستشوی فرش در منزل با دستگاه زمان بسیار کمی نیاز دارد. به عنوان نمونه برای شستشوی یک فرش ۱۲ متری فقط به نیم ساعت زمان نیاز است در حالی که یک فرش ۱۲ متری با روش‌های دیگر حداقل ۲ ساعت زمان برای شستشو نیاز دارد. به صورت کلی فرش‌هایی که با استفاده از دستگاه در منزل شسته می‌شوند در کمتر از ۴ ساعت قابل استفاده خواهند بود و می‌توان مجدداً آن‌ها را پهن کرد.

جلوگیری از آسیب دیدگی فرش

از مهم‌ترین معایب شستشوی سنتی فرش‌ها می‌توان به مواردی همچون تغییر رنگ فرش، زرد شدگی ریشه‌ها، کاهش کیفیت فرش و … اشاره کرد. استفاده از دستگاه‌های مدرن شستشو باعث می‌شود که لکه‌گیری با سرعت بالایی انجام شود و از بروز چنین آسیب‌ها و مشکلاتی جلوگیری شود. همچنین دستگاه‌های مدرن با قدرت مکش بالا هرگونه میکروب و آلودگی را از بین برده و از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند.

معایب شستن فرش در منزل با دستگاه

قالیشویی در محل در کنار مزیت‌های متعددی که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد. از جمله مهم‌ترین معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قیمت و هزینه‌های قالیشویی در محل ممکن است از روش‌های دیگر بیشتر باشد چرا که از دستگاه‌های پیشرفته استفاده شده و فرد باید هزینه‌های رفت‌وبرگشت نیروهای متخصص و تجهیزات آن‌ها را نیز پرداخت کنند.
  • ممکن است بسیاری از شرکت‌ها چنین خدماتی به مشتریان عرضه نکنند و بسیاری از افراد ناچار خواهند شد از روش‌های دیگر برای شستن فرش استفاده کند.

کدام فرش‌ها را می‌توان در منزل با دستگاه شست؟

کدام فرش‌ها را می‌توان در منزل با دستگاه شست؟

قالیشویی در منزل به واسطه مزیت‌های متعددی که دارد امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها نیز این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. در حقیقت می‌توان از این روش برای تمامی فرش‌ها و زیراندازها استفاده کرد. برای شستن هر کدام از فرش‌های ماشینی معمولی، قالی و قالیچه دستباف، انواع فرش‌های خارجی، فرش ماشینی بلژیکی، شستشوی فرش ترک، فرش دستباف ابریشم و گل ابریشم، قالی‌های اکریلیک و حتی مبلمان و … می‌توان از خدمات قالیشویی در محل استفاده کرد. از آنجایی که نیروهای متخصص و ماهر برای انجام این خدمات اعزام می‌شوند و مواد شوینده بر اساس جنس فرش، الیاف، میزان آلودگی‌ها و … انتخاب می‌شود هیچ‌گونه آسیبی به فرش‌ها وارد نخواهد شد.

قیمت شستشوی فرش در منزل

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان شستشوی فرش‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، دستمزدها، هزینه مواد و … است. همانطور که گفته شد شستن فرش در منزل با دستگاه در مقایسه با روش سنتی شستن فرش‌ها و ارسال آن به کارخانه‌های قالیشویی می‌تواند هزینه‌های بیشتری داشته باشد اما مزیت‌های بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود افراد تمایل بیشتری به آن داشته باشند. از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در قیمت شستن فرش در منزل با دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نوع و جنس فرش‌ها
  • تعداد فرش‌ها
  • میزان آلودگی‌ها و لکه‌های فرش
  • تعداد نیروهای اعزام شده به محل برای انجام عملیات شستشو
  • نوع مواد شوینده به کار رفته در عملیات شستشوی فرش
  • مسافت و فاصله شرکت‌های قالیشویی و محل شستشوی فرش
  • ابعاد و اندازه فرش‌ها

تفاوت قالیشویی در منزل با قالیشویی کارخانه

هر کدام از روش‌های شستشوی فرش می‌توانند ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، مزیت‌ها و معایب خاص خود را داشته باشند. شستشوی قالی در منزل می‌تواند بسیار متفاوت‌تر از شستشوی آن در کارخانه باشد. در اصل شستشوی منزل به صورت خشک‌شویی خواهد بود و با استفاده از دستگاه‌های کوچک و قابل حمل انجام می‌شود در حالی که دستگاه‌ها و تجهیزات کارخانه‌های قالیشویی بسیار پیشرفته و مدرن‌تر هستند.

شستشوی فرش در منزل فقط برای روشویی آن و تمیز کردن سطح فرش استفاده می‌شود در حالی که اگر نیاز باشد فرش به صورت کامل شسته شود باید به کارخانه قالیشویی ارسال شود. شستشوی فرش در قالیشویی با دستگاه‌های بزرگ، مدرن و پیشرفته انجام می‌شود و در صورت نیاز تعمیرات فرش نیز انجام خواهد شد اما چنین امکانی در زمان استفاده از دستگاه در منزل وجود ندارد. در حقیقت بهترین، موثرترین و مطمئن‌ترین روش برای شستن انواع فرش‌ها استفاده از خدمات کارخانه‌های قالیشویی است و این روش در مقایسه با شستشوی سنتی و قالیشویی در محل از مزیت‌های متعددی برخوردار است.

جمع‌بندی نهایی

افرادی که به دلایل مختلفی تمایل به ارسال فرش به کارخانه نداشته و امکانات، زمان و انرژی کافی برای شستشوی سنتی فرش را ندارند می‌توانند از خدمات قالیشویی در محل استفاده کنند. در اصل شستن فرش در منزل با دستگاه می‌تواند مزیت‌هایی همچون سرعت بالا، راحتی زیاد، اطمینان خاطر بالا، عدم آسیب دیدگی فرش و … داشته باشد. از این روش می‌توان برای انواع فرش‌های ماشینی، دستباف، قالیچه، گلیم و … استفاده کرد.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر