شستشوی فرش نجس در قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران

شستشوی فرش نجس

شستشوی فرش نجس شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که رعایت آنها در احکام اسلامی واجب است. در این مقاله از وب سایت قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران در مورد رعایت اصول شستن فرش نجس در قالیشویی‌ها صحبت می‌کنیم.

اهمیت رعایت اصول شستشوی فرش نجس

شستشن فرش نه تنها می‌تواند آلودگی‌هایی مانند گردوغبار و دوده را از تاروپود قالی جدا کند؛ بلکه یک روش اصولی برای پاک کردن نجاست از روی فرش است. برای شستن فرش نجس و اطمینان از رعایت احکام شستن فرش نجس بهترین راه، استفاده از خدمات قالیشویی‌ های معتبر همچون قالیشویی عابدینی است.

همانطور که می‌دانید شستشوی فرش نجس احکام خاصی دارد که برای رسیدن به پاکیزگی کامل، رعایت دقیق آنها ضروری است. از آنجا که حکم شستشوی فرش نجس در قالیشویی‌ها به درستی اجرا می‌شود؛ می‌توانید با خیال راحت کار شستشوی فرش و قالی‌های نجس خود را به این مراکز معتبر بسپارید.

بیشتر بدانید : “سفید کردن ریشه فرش در منزل و قالیشویی” 

مهم ترین نکات شستن فرش نجس

چند نکته مهم وجود دارد که برای شستن فرش نجس باید به آنها توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • نوع فرش روی نحوه پاک کردن نجاست تاثیر می‌گذارد. بنابراین روش پاک کردن نجاست از روی فرش ماشینی متفاوت از فرش دستی است. اگر از شیوه صحیح شستن فرش نجس اطلاع ندارید؛ توصیه ما این است که این وظیفه خطیر را به متخصصان این کار بسپارید.
  • جنس الیاف فرش نیز در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر در فرش شما از الیاف ظریف ابریشم استفاده شده است؛ هرگز برای پاک کردن نجاست از روی آن، از اعمال فشار استفاده نکنید.
  • مراقب رنگ پس دادن فرش باشید. برخی از فرش‌ها به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی برای رنگ‌آمیزی الیافشان، هنگام شستشو رنگ پس می‌دهند و ممکن است لک ایجاد شده از رنگ‌دهی آنها، کل فرش را خراب کند. پس قبل از شستشو از ثابت بودن رنگ فرش مطمئن شوید.
  • هر عاملی که موجب کثیفی فرش شده باشد؛ با یک ماده شوینده خاص از بین می‌رود. بنابراین لکه خون روی فرش به همان شیوه‌ای که لکه ادرار پاک می‌شود از بین نمی‌رود. بنابراین قبل از اقدام به شستشوی فرش، از شیوه صحیح پاک کردن نجاستی که روی آن است اطمینان حاصل کنید.

اصول تطهیر فرش از نجاست

در احکام دین اسلام آمده است که برای تطهیر فرش از نجاست می‌توانید بعد از از بین بردن عین نجاست و شستشوی فرش، یا از آب کر یا از آب قلیل استفاده کنید. قبل از اینکه این روش‌ها را توضیح دهیم باید با مفهوم آب کر و آب قلیل آشنا شوید.

آب کر به آبی گفته می‌شود که می‌تواند ظرفی به پهنا، درازا و گودی ۳ وجب را پر کند. طبق احکام اسلامی، آب شربی که در لوله‌کشی شهری وجود دارد؛ آب کر محسوب می‌شود. در نقطه مقابل، آب قلیل به آبی گفته می‌شود که از نظر حجم کمتر از آب کر است و جریان ندارد. آب موجود در ظرف یا حوض، آب قلیل است.

بیشتر بدانید : “رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در قالیشویی عابدینی” 

شستشوی فرش با آب قلیل

طبق حکم برخی از مراجع تقلید، برای تطهیر فرش از نجاست ابتدا باید عین نجاست از روی فرش پاک شده و سپس آب قلیل را روی آن ریخته و حرکت دهید.

شستن فرش نجس در قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران

سپس آب به جا مانده که غساله نام دارد را با دستمال جمع کنید. در احکام برخی از مراجع آمده است که بهتر است ۲ بار این کار را انجام دهید.

شستشوی فرش با آب کر

از آنجا که آب کر جریان دارد؛ تطهیر فرش از نجاست به کمک آن ساده‌تر است. ابتدا باید عین نجاست را به کمک همین آب کر از بین ببرید. بعد از خروج آب غساله از فرش کافیست که محل نجاست را چند بار با دست مالش دهید تا رطوبت باقی مانده خارج شود.

اگر بخش کوچکی از فرش آلوده شده باشد می‌توانید با قرار دادن یه لگن بزرگ زیر آن و ریختن آب کر از بالا روی فرش، عمل تطهیر را انجام دهید.

نحوه شستشوی فرش نجس

از آنجا که شستن فرش نجس احکام خاص خود را دارد؛ حتی ارزان ترین قالیشویی ‌ها هم برای اطمینان خاطر مشتریان خود، تمام اصول تطهیر را رعایت می‌کنند. ما در قالیشویی عابدینی با چندین دهه تجربه در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت، علاوه بر پاکیزگی و از بین بردن آلودگی‌هایی مانند میکروب‌ها، باکتری‌ها و گردوغبار از روی فرش، بر اهمیت توجه به احکام دینی نیز تاکید داریم.

بر همین اساس، پس از شستشوی فرش با مواد شوینده استاندارد و مناسب، کلیه اصول تطهیر آن را نیز رعایت می‌کنیم.

علاوه بر این، همانطور که گفتیم، توجه به بافت، جنس و نوع فرش در زمان برطرف کردن نجاست از روی آن اهمیت زیادی دارد. ما در قالیشویی عابدینی به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران ، بعد از بررسی این موارد، ماده شوینده مناسبی را برای شستشو انتخاب می‌کنیم که به الیاف فرش شما آسیبی وارد نکند.

ضمن اینکه از نظر رنگ‌دهی نیز فرش‌ها توسط کارشناسان بررسی می‌شوند. بعد از شستشو نیز بر اساس اصول و احکام اسلامی، فرش‌ها با آب کر فراوان تطهیر شده و کاملا تمیز و پاکیزه کاورکشی می‌شوند.

حکم ادرار روی فرش و پاک کردن آن

ادرار از نظر شرعی نوعی نجاست است که پاک کردن آن احکام خاصی دارد. بسیاری از خانواده‌هایی که کودک خردسال در خانه دارند با مشکل نجس شدن فرش بر اثر ادرار کودک دست به گریبان هستند.

حکم ادرار روی فرش و تمیز کردن آن، نکته‌ای است که این خانواده‌ها باید به آن توجه کنند. اگر شما هم از آن دست خانواده‌ها هستید و نمی‌خواهید عمل شستشوی فرش در قالیشویی را انجام دهید؛ مراحل زیر می‌تواند به شما در از بین بردن نجاست از روی فرش‌ها کمک کند.

بیشتر بدانید : ” ۴ روش براق کردن فرش در منزل ” 

مراحل رفع نجاست ادرار از فرش

اگر محل ریختن ادرار هنوز مرطوب است؛ می‌توانید هم با آب کر و هم با آب قلیل آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن فرش با آب قلیل، ابتدا اصل نجاست را از بین برده و سپس مقدار مناسبی آب روی محل نجس ریخته و با دست رطوبت باقی مانده در الیاف فرش را خارج کنید.

سپس دوباره همین مراحل را طی کنید. اگر می‌خواهید از آب کر برای طهارت استفاده کنید؛ بعد از بین بردن اصل نجاست، یک بار محل را آبکشی کرده و با فشار دست آب غساله به جامانده را از الیاف فرش خارج کنید.

گاهی فرش آلوده به ادرار شده و خشک می‌شود؛ در این شرایط محلی که آلوده شده، با وجود خشک شدن نجاست هنوز نجس است و باید تطهیر شود. برای طهارت فرش‌های آلوده به نجاسات خشک نیز می‌توانید از روش ذکر شده استفاده کنید.

اما از آنجایی که بعد از خشک شدن ادرار ممکن است محل دقیق نجس شده را فراموش کنید؛ توصیه می‌شود که برای اطمینان، کار شستن فرش نجس را به قالیشویی‌هایی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید. می توانید از خدمات قالیشویی آنلاین در “قالیشویی عابدینی” ارزان ترین قالیشویی تهران بهره مند شوید و در کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر