علت کدر شدن فرش

دلیل کدر شدن فرش چیست؟

همه ما وقتی که وارد خانه می شویم، با اولین چیزی رو به رو می شوید، فرش است. فرش در دکوراسیون و طراحی منزل، نقش بسزایی دارد. اگر فرش کثیف یا کدر باشد، جلوه بدی به خانه می دهد. با گذشت زمان و رفت و آمد ها، ورود و خروج هوا، باعث نشستن گرد و غبار روی فرش می شود.دلایل زیادی را می توان برای کدر شدن فرش ها یاد کرد اما یکی از اصلی ترین عوامل آن را می توان رفت و آمد زیاد بر روی فرش نام برد. عامل دیگری که در کدر شدن فرش نقش زیادی دارد؛ گرد و غبار است. اگر در نزدیکی منزلتان، ساختمانی در حال ساخت بوده و یا پنجره ها باز باشد فرش زودتر از روال همیشه دچار کدری و تیره شدن می شود. در ادامه دلایل دیگر کدر شدن فرش را شرح میدهیم با ما همراه باشید :

۱- استفاده طولانی و رفت و آمد زیاد

۲- تابش نور آفتاب

۳- عدم غبارگیری فرش قبل از شستشوی آن

۴- خیساندن فرش به صورت اشتباه؛ دلیل کدر شدن فرش

۵- استفاده از مواد شوینده نامناسب

۶- عدم آبکشی صحیح فرش

۷- خشک کردن غیراصولی فرش

 

راه‌های جلوگیری از کدر شدن فرش

تمامی دلایلی که برای کدر شدن و تغییر رنگ فرش‌ها عنوان شدند به راحتی می‌توانند برطرف شوند. به صورت کلی برای جلوگیری از کدر شدن قالی می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • استفاده از روفرشی مناسب درصورتی‌که رفت‌وآمد بر روی فرش زیاد است و تمیز کردن روفرشی فراموش نشود.
  • عدم قرار دادن بلندمدت فرش در معرض نور خورشید.
  • جارو کشیدن منظم و مرتب فرش‌ها و لکه‌گیری همیشگی.
  • شستشوی فرش با استفاده از مواد شوینده مناسب
  • آبکشی مناسب فرش‌ها بعد از شستشو
  • استفاده از خدمات قالیشویی تهران برای شستشوی فرش چرا که قالیشویی‌ از روش‌های اصولی و تخصصی برای تمیز کردن فرش استفاده می‌کنند.

 جاروبرقی برای از بین بردن کثیفی و کدر شدن فرش موثر است؟

جارو نکشیدن می تواند یکی از دلایل کدر شدن فرش باشد. جاروبرقی در تمیز کردن فرش و از بین بردن گرد و غبار بسیار موثر است. جذب گرد و غبار با جاروبرقی باعث کدر نشدن فرش و در نتیجه زیبایی و درخشندگی آن می شود. البته آشنایی با اصول صحیح جارو کشیدن به تمیزی فرش کمک زیادی می کند و جارو زدن ساده دردی را دوا نمی کند.


راه حل ؟

فرش یکی از مهمترین عناصر خانه هر ایرانی است. فرش در فرهنگ و سنت ما جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد. بنابراین باید بتوانیم آن را نگهداری و مراقبت کنیم تا کمتر آسیب ببیند. کدر شدن فرش اتفاقی است که بعد از مدتی برای همه فرش ها اتفاق می افتد.

قالیشویی عابدینی آماده خدمت به شما عزیزان است | مبل شویی و دیگر خدمات


 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر