بل‌شویی با دستگاه در ارزان ترین قالیشویی تهران

کدام مبل‌ها قابلیت مبل‌ شویی با دستگاه را دارند؟

مبلمان یکی از اعضای ثابت دکوراسیون منازل است که پاکیزگی آن دغدغه خیلی از خانم‌هاست. مبل‌ها بعد از مدتی استفاده چرک می‌شوند و نیاز به تمیز کردن دارند به ویژه اگر رنگ پارچه آنها روشن باشد یا میزان رفت‌وآمد زیاد باشد.
بهتر است تمیز کردن مبل به فاصله کم انجام شود تا ماندن کثیفی و لکه‌ها روی پارچه شما را مجبور به تعویض رویه مبل و صرف هزینه اضافی نکند. مبل‌ شویی با دستگاه درصورتی‌که به‌موقع و به صورت درست و اصولی انجام شود باعث افزایش عمر مفید مبلمان می‌شود.

مبل های مناسب برای مبل‌شویی با دستگاه

معمولا برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که چه مبل‌هایی را می‌توان با دستگاه مبل‌شویی شست؟ مبل‌ها انواع مختلفی دارند. یک دسته‌بندی کلی برای مبل‌ها وجود دارد که شامل مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل راحتی است. مبل‌های راحتی به دو دسته تمام پارچه‌ای و نیم پارچه دسته‌بندی می‌شوند.
به طور معمول پارچه بخش اصلی رویه مبل‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. البته مبل‌سازها از چوب و مواد صنعتی هم برای زیبایی بخشیدن به ظاهر مبل‌ها بهره می‌گیرند. جنس پارچه مبل بسیار متنوع و متفاوت است. مخمل، کتان، پشم، ریون و الیاف‌های صنعتی همچون پلی‌استرها، پلی اکریلیک‌ها و نانو بافت‌ها برای پوشش بسیاری از مبل‌ها استفاده می‌شوند.
اصول مبل‌ شویی با دستگاه در قالیشویی ها

شستشوی مبل های پارچه ای با دستگاه

مبل‌هایی که روکش پارچه‌ای دارند را می‌توان با دستگاه‌های مبل‌ شویی شست. البته بخش‌هایی از مبل که از چوب، فلز یا چرم باشد قابل شست‌شو نیست. شست‌وشوی رویه مبل باعث می‌شود کیفیت آن حفظ شود و دیرتر مجبور به تعویض رویه و یا خود مبلمان شوید. مبل‌شویی هر شش ماه یک‌بار یا به صورت سالیانه موجب از بین رفتن لکه‌های روی پارچه مبل شده و از به وجود آمدن لکه‌های کهنه و ماندگار جلوگیری می‌کند.
اما اگر زمان زیادی از خرید مبلمانتان گذشته و لکه‌های مقاوم روی پارچه آن ایجاد شده تنها راه خلاص شدن از شر این لکه‌ها شست‌وشوی مبل با دستگاه است. لکه‌های چربی معمولا سمج هستند و به راحتی پاک نمی‌شوند. کمی نمک و الکل را با هم مخلوط کنید و با پارچه نرمی به آرامی روی لکه چربی بکشید. اگر لکه تازه باشد با این کار از بین خواهد رفت اما اگر لکه چربی قدیمی باشد بهتر است از خدمات مبل‌شویی با دستگاه استفاده کنید.

پاک کردن لکه های مبل در مبل شویی

یکی دیگر از لکه‌هایی که بسیار سخت از بین می‌رود لکه‌های جوهر است. پاک کردن لکه جوهر از فرش، مبل و حتی لباس نیازمند مواد لکه‌بر قوی است. ترکیب آمونیاک و گلیسیرین برای پاک کردن لکه جوهر به کار می‌رود.
اگر تصمیم داشتید این روش را در منزل امتحان کنید با توجه به اینکه ممکن است آمونیاک رنگ پارچه رویه مبل را از بین ببرد ابتدا مقدار کمی از این ترکیب را روی پارچه زیر مبل امتحان کنید. در صورت عدم بروز مشکل لکه روی مبل را با این ترکیب پاک کنید. اما اگر احساس کردید این ترکیب به پارچه مبل آسیب می‌رساند و باعث از بین رفتن رنگ آن می‌شود مبلتان را به خدمات مبل‌شویی بسپارید تا خیالتان از بابت آن آسوده باشد. 

شست‌وشوی مبل با دستگاه مبل‌شور

اگر تمایل دارید مبل‌هایتان به صورت اصولی تمیز و پاکیزه شوند و آسیبی به پارچه آنها نرسد بهتر است از خدمات یک قالیشویی استفاده کنید. افراد حرفه‌ای با کمک دستگاه‌های مبل‌شویی و شوینده‌های مناسب مبل‌ها را می‌شویند بدون آنکه به بافت و کیفیت ظاهری پارچه‌ رویه مبل آسیبی برسد. با این روش تمام لکه‌ها حتی لکه‌های قدیمی از روی پارچه از بین خواهد رفت.

مزایای استفاده از دستگاه مبل شویی

از مزیت‌های استفاده از دستگاه مبل‌شویی برای شستشوی مبل این است که نیازی به انتقال مبلمان به کارگاه نیست. شما بعد از آنکه برای شستشوی مبلمان درخواست بدهید مبل‌شویی در محل با افراد متخصص انجام خواهد شد. این کار زمان کوتاهی شاید در حدود یک ساعت نیاز دارد.

هزینه مبل‌شویی هم بستگی به نظر فرد متخصصی دارد که برای بازدید از مبلمان به منزل یا محل مورد نظر می‌آید. او جنس پارچه و نوع لکه‌ها را از نزدیک می‌بیند و میزان قیمت را براساس مواد شوینده و اجرت کار تعیین می‌کند.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر