تمیز کردن فرش‌ ها و شستشوی فرش در ارزان ترین قالیشویی تهران

۵ شیوه غلط تمیز کردن فرش‌ ها

در این مقاله  قصد داریم روش‌های غلط تمیز کردن فرش ها را برای شما بیان کنیم که استفاده از آنها می‌تواند طول عمر فرش شما را کاهش داده و سرمایه و وقت شما را هدر دهد.

تمیز کردن فرش‌ها توسط خودتان ممکن است از نظر مالی مقرون به صرفه باشد، اما هنگامی که مرتکب اشتباهی شوید، آرزو خواهید کرد که ای کاش از خدمات شستشوی فرش یک کارخانه قالیشویی حرفه‌ای استفاده می‌کردید.

۵ اشتباه هنگام تمیز کردن فرش ها

در این بخش به معرفی ۵ اشتباه رایج هنگام تمیز کردن فرش ها پرداخته ایم قالیشویی تهران ، می تواند موجب آسیب دیدن فرش ها شود و بهتر از به شستشوی فرش از آن ها پرهیز کنید.

۱: بیش از حد اشباع کردن فرش

هنگامی که قصد زدودن لکه‌های برجسته از روی فرش‌های خود را دارید، باید مقدار زیادی مواد شوینده فومی را در منطقه کثیف شده اعمال کنید. اما، هنگام شستن فرش‌ ها همیشه استفاده از ماده شوینده بیشتر، قطعا ضامن نتیجه بهتر نیست.

در حقیقت، هنگامی که مایع شوینده در اعماق فیبرها نفوذ کند، اتفاقات فاجعه بار متعددی ممکن است رخ دهد. شما قطعا می‌دانید که یک فرش اشباع شده می‌تواند منقبض شده، رنگ خود را از دست بدهد و گرد و غبار و پشم حیوانات خانگی را بیشتر از قبل به خود جذب کند.

اگر فکر می‌کنید این یک اتفاق ناگوار است، فقط کمی صبر کنید تا شپش و کپک‌ها خود را نشان دهند. شما به سختی می‌توانید از شر لکه‌های سیاه و تیره خلاص شوید، اما از بین بردن بوی ناخوشایند آنها تقریبا غیر ممکن است. کارخانه فرش شویی عابدینی با جدیدترین دستگاه ها آماده ارائه کلیه خدمات شستشوی فرش و مبل شویی میباشد.

شیوه غلط تمیز کردن فرش‌ ها

۲: سابیدن به جای فشردن به هنگام تمیز کردن فرش

به طور معمول، هنگام تمیز کردن فرش توسط خودتان ممکن است وسوسه شوید تا از زور به جای مغزتان استفاده کنید تا پوشش کفپوش پارچه فرش‌تان را تمیز و ضدعفونی کنید. آیا فکر می‌کنید هرچه محکم‌تر بسابید، نتیجه بهتری برایتان رقم خواهد خورد؟ البته که نه، این کاملا درست نیست و در کارخانه های حرفه ای فرش شویی و قالیشویی این کار به شیوه‌ای درست انجام خواهد شد.

شستشوی خشن و با اعمال زور، اثر منفی در پی خواهد داشت. به جای بلند کردن و زدودن گرد و خاک، آن را عمیق‌تر درون تار و پود فرش فرو می‌کند.

به هم ریختن تار و پود فرش حتی می‌تواند آنها را برای همیشه از بین ببرد و به فرش شما جلوه‌ای شبیه به یک گوسفند بدون پشم بدهد، به جای این که یک ظاهر لطیف و ابریشمی داشته باشد.

پس بهینه‌ترین استراتژی تمیز کردن فرش ها چیست؟ سابیدن آرام همراه با یک پارچه سفید و تمیز بهترین روش برای تمیزکاری فرش و رفع لکه فرش است.

اگر از یک پارچه رنگی یا اسفنجی برای زدودن لکه‌های ناشی از ریختن آب بر روی فرش‌ها استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که رنگ یا بخش‌های کوچک اسفنج درون تار و پود فرش نفوذ کند و یک جلوه زشت بر روی فرش‌های شما ایجاد کند.

۳: استفاده از محلول تمیز کننده نادرست فرش

همه فرش‌ها مشابه نیستند. آنها با استفاده از مواد مختلفی و از طریق تکنیک‌های متنوعی تولید می‌شوند. برای مثال، اگر شما از مواد شوینده‌ای که برای تمیز کردن فرش هایی که با آکریلیک یا پلی استر تولید شده است، بر روی پشم استفاده کنید، ممکن است یک آسیب دائمی به فرش خود وارد کنید.

بنابراین، قبل از این که فرآیند شستشوی فرش‌ ها و زدودن لکه‌ها را انتخاب کنید، برچسب موجود بر روی محلول‌هایی که در دسترس دارید را مطالعه کنید و با دقت با دستورالعمل‌های تولید کننده آشنا شوید.

اگر هنوز در مورد مواد شوینده‌ای که باید مورد استفاده قرار دهید شک دارید، همیشه می‌توانید اطلاعات به روز را از اینترنت دریافت کنید. در این مورد سهل انگاری نکنید و بهترین مواد تمیز کننده برای فرش‌ها یا موکت‌های خود را پیدا کنید و آماده پرداخت هزینه‌های آن نیز باشید!

۴: عدم انجام یک آزمایش نقطه‌ای قبل از تمیز کردن فرش ها

حتی هنگامی که شما یک محلول تمیز کننده مناسب برای تمیز کردن فرش خود را پیدا کردید، یک اشتباه رایج این است که انجام یک آزمایش نقطه‌ای را نادیده بگیرید. به خاطر داشته باشید که آسیب رسیدن به یک بخش کوچک به مراتب بهتر از شرایطی است که مجبور به تعویض کل فرش یا موکت خود بشوید.یک منطقه از فرش را پیدا کنید که توسط مبلمان پنهان شده یا در پشت درب قرار دارد. سپس سازگاری مواد شوینده را با مواد سازنده فرش یا موکت خود آزمایش کنید. اگر هیچ گونه تغییر رنگ یا سفید شدگی رخ ندهد، شما می‌توانید از آن بر روی کل فرش‌های خود استفاده کنید.

شیوه غلط تمیز کردن فرش‌

 

۵: از بین بردن بوی بد تار و پود فرش

به وضوح استفاده از پودر ضدعفونی کننده برای از بین بردن بوی بد فرش‌ها می‌تواند یک ایده عالی باشد. این کار باعث می‌شود فضای اتاق شاداب، معطر و مطبوع شود.

اما هنگامی که بیش از حد و به طور مکرر از آن استفاده کنید، لکه‌هایی چسبنده بر روی فرش ایجاد خواهد شد که باعث کاهش طول عمر تار و پود فرش‌ها و موکت‌های شما می‌شود.

بیشتر بدانید : ” شستشوی فرش ابریشم در قالیشویی یا منزل؟

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر