شستن کوسن مبل

شستشوی کوسن مبل توسط خدمات مبل شویی چگونه انجام می شود؟

مبل شویی یکی از خدمات تخصصی قالیشویی‌هاست که با استفاده از مواد شوینده و تجهیزات بسیار خاصی انجام می‌شود. در ادامه بیشتر در مورد روند شستشوی مبل و کوسن‌ها به این روش توضیح داده‌ایم.این روزها در اکثر خانه‌ها مبل از یک وسیله لوکس تبدیل به یک وسیله ضروری شده است. بیشتر ما در طول روز زیاد روی مبل می‌نشینیم؛ حتی برخی از افراد برای صرف وعده‌های غذایی خود از مبلمان به جای میز ناهارخوری استفاده می‌کنند. بنابراین طبیعی است که امروزه نیاز جامعه به خدمات مبل شویی بیشتر از گذشته شده باشد. در خدمات مبل شویی که به صورت تخصصی و زیر نظر نیروهای فنی ماهر و آموزش دیده در مراکز قالیشویی به مشتریان ارائه می‌شود؛ تمام قسمت‌های مبل و حتی کوسن‌ها به روش خشک‌شویی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و لکه می‌شوند.

دستگاه‌های مورد استفاده در قالیشویی‌ها برای شستشوی کوسن‌ها

برای اینکه عمر مبلمان و به خصوص کوسن‌های مبل که بیشتر در معرض آلودگی هستند بیشتر شود؛ باید به صورت مرتب آنها را تمیز کرده و هر چند ماه یک بار از خدمات تخصصی مراکز قالیشویی برای شستشوی آنها استفاده کنید. در غیر این صورت آلودگی و لکه می‌تواند روی کوسن‌ها که به نسبت مبلمان بیشتر استفاده و زیاد جابه‌جا می‌شوند ماندگار شده و تمیز کردن آنها با روش‌های متداول دشوار می‌شود. در لیست خدمات اغلب قالیشویی‌ها سرویس خشک‌شویی مبل، کوسن و فرش توسط دستگاه‌های مخصوص وجود دارد.

گرد و غبار، چربی دست و حتی پوست میوه می‌توان لکه‌هایی روی کوسن و مبل ایجاد کند که تمیز کردن آنها به روش‌های خانگی عملا غیرممکن است. این نکته را فراموش نکنید که ماندگاری این لکه‌ها می‌تواند از نظر بافتی به پارچه مبل و کوسن آسیب وارد کرده و پس از مدتی آن را دچار پوسیدگی و پارگی کند. از طرفی معمولا پارچه‌ای که با آن مبل و کوسن تولید می‌شود؛ از الیاف رنگ شده با رنگ‌های مصنوعی ساخته شده که نظافت آنها کار هر کسی نیست. اما در قالیشویی‌ها با استفاده از دستگاه‌های روز دنیا خدمات شستشوی فرش و مبل‌شویی با کیفیت بالایی در محل ارائه می‌شود. این دستگاه‌ها می‌توانند کوسن‌ها و مبل‌ها را به صورت عمیق تمیز و عاری از هرگونه میکروب و لکه کنند. ضمن اینکه معمولا برای استفاده از این دستگاه‌ها، وجود متخصصی آشنایی با دستگاه های قالیشویی با فناوری روز بسیار لازم و ضروری است.

مراحل خشک‌شویی کوسن و مبل شویی در منزل

این روزها با ورودی تکنولوژی به صنعت تولید تجهیزات نظافتی، اکثر خدمات مبل شویی در قالیشویی‌ها، توسط بهترین و به‌روزترین تجهیزات دنیا انجام می‌شود. برای اینکه مبل و کوسن مشتری به صورت کاملا اصولی و بهداشتی تمیز شود؛ مراحل زیر در ارائه این سرویس به ترتیب انجام خواهد شد:

گردگیری و غبار گیری

همانطور که اشاره کردیم؛ یکی از عوامل آلوده شدن کوسن‌ها، نشستن گرد و غبار بر روی آنهاست. بنابراین اولین قدم قبل از مبل شویی از بین بردن این گرد و غبار از لابه‌لای تار و پود پارچه کوسن است. بهترین روش برای خارج کردن حداکثری این گرد و غبار، استفاده از جاروبرقی‌های صنعتی قوی است که با قدرت مکندگی بالای خود می‌توانند ذرات ریز را از لایه‌های عمیق پارچه و حتی الیافی که با آن داخل کوسن‌ها پر شده است را خارج کنند. پس در اولین قدم، متخصص قالیشویی و مبل شویی روی کوسن‌ها را با یک جاروبرقی یا وکیوم صنعتی قدرتمند تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار می‌کند. این فرد باید در استفاده از جاروبرقی مهارت کافی را داشته باشد. به عنوان مثال باید بتواند میزان عمقی بودن گرد و خاک نشسته روی کوسن را با چشم تشخیص داده و جاروبرقی را روی بهترین درجه قدرت تنظیم کند. در صورتی که گرد و خاک به خوبی تمیز نشود؛ کوسن‌ها تغییر رنگ را به دلیل خیس شدن گرد و خاک تجربه خواهند کرد و نتیجه آنچه که باید نخواهد شد.

 انتخاب مواد شوینده

بعد از اطمینان از گردگیری کامل توسط وکیوم‌های صنعتی پرقدرت، نوبت به انتخاب شوینده مناسب می‌رسد منظور از شوینده مناسب، محلولی است که به رنگ و بافت پارچه کوسن آسیبی وارد نکند و در ضمن بتواند با قدرت لکه‌بری و تمیزکنندگی خود، تمامی آلودگی‌ها را برطرف کند. برای برخی از پارچه‌هاف انتخاب شوینده‌های قلیایی اصلا کاربردی نیست. به عنوان مثال کوسنی که جنس پارچه آن پشم است؛ بهتر است با نوعی شوینده دیگر شسته شود.

انتخاب دستگاه

درست مانند انتخاب شوینده، انتخاب تجهیزاتی که برای مبل شویی و شستشوی کوسن‌ها استفاده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چقدر جنس پارچه کوسن و مبل ظریف‌تر و حساس‌تر باشد؛ باید از دستگاه ضعیف‌تری که برس‌های نرم دارد استفاده شود. گاهی اپراتور قادر است دستگاه درست را برای شستشو به مشتری پیشنهاد کند اما قدرت تشخیص اینکه باید چه نوع برسی روی دستگاه ببندد را ندارد. در این شرایط با انتخاب برس زیر ممکن است پارچه بیش از حد تحت فشار قرار گرفته و بعد از چند بار شستشو پاره شود. پس از اینکه دستگاه و برس مناسب انتخاب شد؛ شوینده را همراه با کمی آب سرد در مخزن دستگاه ریخته و آن را روی درجه مناسب تنظیم و روشن می‌کنند. برخی از دستگاه‌های قالیشویی قدرت فوم‌سازی بالایی دارند و می‌توانند با میزان کمی مواد شوینده، کف فراوانی تولید کنند. استفاده کردن از این تجهیزات برای شستن کوسن‌ها باعث می‌شود که عمق آنها کمتر مرطوب شده و روند خشک شدن‌شان تسریع پیدا کند.

خشک کردن کوسن‌ها

شستشو با شوینده به کمک دستگاه‌های خشک‌شویی ممکن است کمتر از روش‌های دیگر موجب مرطوب شدن عمقی کوسن شود؛ اما این به این معنی نیست که بعد از اتمام مراحل بالا، کوسن‌ها آماده استفاده هستند. بلکه برای اینکه بتوانید بعد از چند ساعت با خیال راحت از کوسن‌ها استفاده کنید و نگران کثیف شدن مجدد آنها نباشید باید فرآیند خشک کردن‌شان هم انجام شود. برای اینکه کوسن‌ها رطوبت‌گیری شده و فقط نم کمی روی آنها بماند؛ متصدی از نوعی دستگاه وکیوم صنعتی استفاده می‌کند که قابلیت جذب مایعات و کف حاصل از شستشو از لابه‌لای تار و پود پارچه دارد. انجام این مرحله دو مزیت اصلی دارد؛ اول اینکه باعث می‌شود رطوبت سطحی از بین برود و دوم اینکه کفی که آلودگی را در خود جذب کرده در اعماق پارچه باقی مانده است از آنجا خارج شود.

خدمات قالیشویی بهتر است یا شستشوی کوسن‌ها در منزل؟

برای شستشوی کوسن‌ها در منزل شما می‌توانید از دو روش مرسوم استفاده کنید. یا اینکه آنها را داخل لباسشویی بیاندازید که این کار خطر از رنگ و رو رفتن پارچه و بد شکل شدن الیاف داخل کوسن را به دنبال دارد یا اینکه با کف و اسکاچ آلودگی‌ها و لکه‌ها را از بین ببرید. در روش دوم که یک روش ساده و خانگی است؛ قدرت لکه‌بری و نظافت به شدت پایین بوده و به هیچ عنوان قابل رقابت با دستگاه‌های مخصوص قالیشویی نیست. بنابراین ممکن است نتایج این دو روش به هیچ عنوان به یکدیگر شباهت نداشته باشد. پس اگر می‌خواهید مبلمان و کوسن‌های آن را به صورت عمقی تمیز کنید و هرگونه لکه‌ای که روی آن ایجاد شده است را بدون آسیب زدن به بافت پارچه از بین ببرید؛ تماس با قالیشویی‌ها و ثبت سفارش خدمات مبل شویی در منزل بهترین کار است. با انجام این اقدام هم در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد و هم مطمئن می‌شوید که به پارچه مبلمان آسیبی وارد نمی‌شود. 

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر