قالیشویی در ماه مبارک رمضان+تخفیف ویژه قالیشویی ماه رمضان

فرش کفپوش محبوب و با ارزشی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود. به همین خاطر یکی از اولین کارهایی که قبل از تحویل سال نو انجام می‌دهیم قالیشویی است. قبل از توسعه کسب‌وکار بنگاه‌هایی که در حوزه قالیشویی فعالیت دارند و در این زمینه سرآمد بازار به حساب می‌آیند؛ در اکثر خانه‌ها فرش را به روش سنتی می‌شستند. این روش قدیمی مضرات بسیاری دارد؛ چرا که معمولا طی مراحل اجرای آن، به فاکتورهایی مانند درجه حرارت آب، نوع شوینده و میزان فشاری که باید از سمت فرچه به فرش وارد شود توجه نمی‌شود. در این شرایط هر لحظه ممکن است فرش آسیب ببیند و دچار مشکلاتی مانند رنگ‌پریدگی و تغییر رنگ شود. در نقطه مقابل روش‌هایی که قالیشویی‌ها برای شستشو فرش استفاده می‌کنند تقریبا بی‌ضررترین روش شستشو فرش هستند و بدون ایجاد کوچک‌ترین تغییر می‌توانند تمام آلودگی را از بین ببرند.

در قالیشویی‌های تمام اتوماتیک مانند قالیشویی معتبر و شناخته شده عابدینی، تمامی مراحل از غبارگیری گرفته تا شستشو، آبکشی و خشک کردن فرش‌ها به وسیله دستگاه انجام شده و ریسک خطرات روش‌های دستی به این شیوه به شدت کاهش پیدا می‌کند. با این حساب اگر فرشی در خانه دارید که روی سلامت آن حساس هستید؛ حتما آن را برای شستشوی به کارخانه قالیشویی عابدینی بسپارید.

هزینه شستشوی فرش برای عید ۱۴۰۲

اگر قصد ثبت سفارش شستن فرش برای عید ۱۴۰۲ را دارید باید قبل از اینکه مرکز قالیشویی مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ از هزینه این خدمات مطلع شوید. تعرفه استانداردی که در حال حاضر برای ارائه سرویس‌های متنوع قالیشویی باید از مشتریان دریافت شود توسط اتحادیه قالیشویان تهران تعیین شده و به صورت ابلاغیه رسمی به تمام قالیشویی‌های مجاز ارسال می‌شود. بنابراین در شرایط عادی هزینه شستشوی فرش برای عید ۱۴۰۲ مطابق با همان تعرفه‌ای محاسبه می‌شود که از سوی اتحادیه در سال ۱۴۰۱ مشخص شده است. اما از آنجایی که تعطیلات سال ۱۴۰۲ با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده است؛ در بسیاری از قالیشویی‌ها معروف و شناخته شده شهر از جمله قالیشویی عابدینی برای این ایام تخفیفاتی تحت عنوان تخفیف ویژه قالیشویی ماه رمضان در نظر گرفته شده است. با این حساب هزینه شستشوی فرش‌های منزل‌تان در سال ۱۴۰۲ شامل تخفیف شده و این کاهش قیمت باعث می‌شود که هزینه‌های شب عیدتان کمتر شود.

فاکتورهای موثر بر روی هزینه قالیشویی

اگر به وب‌سایت رسمی اتحادیه مراجعه کرده باشید قطعا می‌دانید که تعرفه خدماتی که در لیست ارائه شده توسط این مرجع رسمی درج شده است بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین شده است. در این بخش به چند مورد از عوامل مهمی که کارشناسان این اتحادیه بر اساس آن نرخ‌ها را تعیین می‌کنند اشاره شده است:

جنس الیاف فرش

الیاف مصنوعی به طور کلی نسبت به الیاف طبیعی حساسیت کمتری دارند و قرار گرفتن آنها در معرض عوامل مضر مختلف کمتر ممکن است باعث آسیب‌دیدگی‌شان شود. به همین خاطر شستشوی فرش‌های الیاف مصنوعی به دلیل دردسر کمتر، ارزان‌تر است.

نوع بافت فرش

فرش‌ها بسته به شیوه بافت‌شان به دو دسته ماشینی و دستباف تقسیم می‌شوند. فرش‌های دستباف معمولا به دو دلیل حساس‌تر از فرش‌های ماشینی هستند. اول اینکه گره‌هایشان دستی زده می‌شود و به همین خاطر کمی شل‌تر از گره‌های فرش ماشینی هستند و دوم اینکه برای بافت این کفپوش‌ها غالبا از الیاف طبیعی استفاده می‌شود. به همین خاطر اگر به لیست رسمی اتحادیه که در آن تعرفه شستشوی انواع فرش ذکر شده است نگاه کنید متوجه اختلاف فاحش بین تعرفه شستشوی فرش‌های ماشینی و دستباف خواهید شد. خود فرش‌های دستباف نیز انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال فرشی که الیاف و چله آن از ابریشم خالص است با فرشی که در بافت آن از پشم استفاده شده است تفاوت دارد و باید به شیوه متفاوت‌تری شسته شود. اگر فرش‌های منزل‌تان از نوع دستباف است و قصد شستشوی آنها برای سال جدید را دارید؛ برای کاهش هزینه‌ها توصیه می‌کنیم که حتما از تخفیف ویژه قالیشویی ماه رمضان استفاده کنید. اعمال این تخفیف روی فاکتور تاثیر زیادی روی هزینه کل دارد. 

 نوع شستشو

شستشو عادی و اعلاشویی دو شیوه بسیار متداولی هستند که در اکثر قالیشویی‌ها برای شستشوی فرش از آنها استفاده می‌شود. در شستشوی معمولی، فرش‌ها فقط یک بار و آن هم با استفاده از شوینده ایرانی شسته می‌شوند. اما اگر سرویس اعلاشویی را انتخاب کنید می‌توانید مطمئن شوید که فرش‌تان کاملا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی می‌شود. در روش اعلاشویی فرش‌ها دو بار شسته و در این روند از شوینده‌های صنعتی و باکیفیت خارجی استفاده می‌شود.

عمر فرش

شستن فرش‌های قدیمی که از داخل پوسیده هستند؛ نسبت به فرش‌هایی که زمان زیادی از عمر مفید آنها نگذشته دشوارتر است. پوسیدگی چله فرش باعث می‌شود که ساختار آن در مراحل مختلف شستشو از هم گسسته شده و خطر پارگی فرش را تهدید کند. به همین خاطر در اکثر قالیشویی‌ها برای شستشوی فرش‌های قدیمی و کهنه هزینه بیشتری دریافت می‌شود. چرا که پرسنل قالیشویی باید در تمامی مراحل شستشو به خصوص مراحلی که به وسیله دستگاه انجام می‌شود نهایت دقت را به خرج دهند و وقت زیادی را صرف شستن یک فرش کنند.

به غیر از این عوامل فاصله محل تحویل تا کارخانه و زمان تحویل فرش پس از شستشو روی قیمت تعرفه خدمات قالیشویی‌ها اثرگذار است. اگر به طمع بهره‌مندی از تخفیف ویژه قالیشویی ماه رمضان ، کارخانه‌ای که برای استفاده از این سرویس انتخاب کرده‌اید از محل زندگی شما دور باشد؛ مجبور هستید مبلغ بیشتری بابت هزینه ایاب و ذهاب بپردازید. از طرفی اگر برای شستشوی فرش عجله داشته باشید و نیاز باشد که فرش‌های شما نسبت به سفارش دیگر مشتریان در اولویت قرار بگیرد؛ معمولا تعرفه خدمات بیشتر خواهد شد.

آیا ثبت سفارش آنلاین هم شامل تخفیف می‌شود؟

یکی از سرویس‌های محبوبی که در قالیشویی عابدینی به مشتریان عرضه می‌شود؛ خدمات آنلاین قالیشویی است. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید بدون مراجعه حضوری و حتی تماس تلفنی، در هر ساعت از شبانه‌روز سفارش خود را ثبت کنید. اما ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا خدمات قالیشویی آنلاین هم شامل تخفیف ویژه قالیشویی ماه رمضان می‌شود؟ بله تخفیفی که از سوی مدیریت مجموعه برای مشتریانی که این ایام را برای شستشوی فرش‌های منزل خود انتخاب کرده‌اند در نظر گرفته شده است؛ شامل تمامی روش‌های ثبت سفارش می‌شود. بنابراین نیازی نیست که سفارش خود را حتما به صورت حضوری یا تلفنی ثبت کنید. چرا که در هر حال می‌توانید از حداکثر تخفیف ویژه قالیشویی ماه رمضان در کارخانه قالیشویی عابدینی بهره‌مند شوید.

آیا برای خدمات دیگر مجموعه نیز می‌توان از این تخفیف استفاده کرد؟

همانطور که می‌دانید در قالیشویی عابدینی سرویس‌های متنوعی به مشتریان عرضه می‌شود. تنوع این سرویس‌ها به شدت بالاست و شامل طیف وسیعی از خدمات شستشو و حتی رفو و تعمیرات نیز می‌شود. خوشبختانه تخفیف ویژه ماه رمضان قالیشویی عابدینی شامل تمامی خدمات تخصصی این مجموعه می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که قرار است از سرویس مبل شویی در ایام ماه مبارک رمضان استفاده کنید یا شستشوی فرش‌هایتان را به ما بسپارید. در هر شرایطی می‌توانید از حداکثر تخفیفی که برای این ماه در نظر گرفته شده استفاده کنید و تجربه خود را از همکاری با ما بهبود دهید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر