تمیزکردن فرش و شستشوی فرش در بهترین قالیشویی و ارزان ترین قالیشویی تهران

نحوه تمیزکردن فرش و شستن قالی

فرش تمیز هم در ظاهر خانه و هم در سلامتی افراد خانواده تاثیرگذار است. فرش لکه‌دار و کثیف آرامش را بر هم می‌زند و در ضمن آلرژن‌ها و خاک باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. لذا در این مطلب از وب سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” با ما همراه باشید تا با روش های تمیزکردن فرش و شستشوی فرش آشنا شوید.

نحوه تمیزکردن فرش با جارو برقی

چند راه برای تمیزکردن فرش وجود دارد که البته به نوع کثیفی آن بستگی دارد. یکی از آسان ترین راه ها تمیز کردن فرش با جاروبرقی است.

نحوه تمیزکردن فرش با جارو برقی

۱.خارج کردن اشیا از اتاق

هرگونه اسباب بازی، کاغذ و دیگر اشیاء که ممکن است لوله جاروبرقی را مسدود کند را از اتاق خارج کنید.

  • مراقب اشیائی مثل سکه باشید که وارد جارو نشود چون ممکن است به دستگاه آسیب برساند.
  • همیشه موقع جارو کشیدن زیر مبلمان را نگاه کنید.
  • ابتدا پرده‌ها، مبلمان، پنجره‌ها و ستون‌ها را تمیز کنید. گرد و غباری که از این وسایل پخش زمین می‌شود با جارو برقی قابل تمیز کردن است.

۲. تمیز کردن جاهای مشکل

برای تمیز کردن جاهایی که مشکل است از نازل جاروبرقی استفاده کنید. معمولا لبه‌های فرش و لبه‌های دیوار پر از گرد و خاک هستند پس اول آنها را تمیز کنید.

  • اگر نمی‌توان مبلمان را جابجا کرد، سعی کنید از شکاف و فضای خالی، زیر نیمکت ها و بقیه وسایل را غبار روبی کنید.

۳. به صورت افقی و عمودی جارو بکشید

ابتدا کل اتاق را از جلو به عقب جارو کنید، بعد از سمت چپ به راست تکرار کنید. معمولا الیاف فرش پیچیده هستند و با جارو کردن در هر دو جهت مطمئنا تمام الیاف تمیز می‌شوند.

این روش جارو زدن برای کسانی که حیوان خانگی دارند بسیار موثر است چرا که هر گونه شوره و مو را از سطح پاک می‌کند.

۴. به طور مرتب جاروبرقی بکشید

البته این امر به چند عامل بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود به ازای هر فرد در خانه یا تقریبا یک حیوان هفته‌ای یکبار جاروبرقی بزنید.

  • اگر جارو برقی کشیدید اما خاک یا موی حیوانات به وضوح روی فرش مشخص است از روش دیگری برای نظافت استفاده کنید.

کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از مجرب ترین کادر قالیشویی تهران خدمات باکیفیت شستشوی فرش را برای شما انجام خواهد داد تا رضایت شما جلب شود.

روش تمیزکردن فرش و رفع لکه فرش

به منظور تمیزکردن فرش و پاک کردن لکه فرش چندین راهکار وجود دارد که عبارتند از:

روش تمیزکردن فرش و رفع لکه فرش

۱.پاک کردن لکه فرش با پارچه تمیز

برای این کار از پارچه تمیز سفید استفاده کنید چون پارچه‌های نقش دار یا رنگی اغلب رنگ خود را به فرش پس می‌دهند و مشکل را دو چندان می‌کنند. استفاده از دستمال کاغذی فاقد طرح و نقش نیز راه حل مناسبی است.

  • ابتدا لکه‌های تازه را با یک پارچه سفید تمیز خشک کنید سپس از یک پارچه سفید دیگر برای تمیز کردن لکه استفاده کنید.
  • از فرچه یا برس استفاده نکنید زیرا الیاف را از بین می‌برد و باعث فرسایش و نخ نما شدن فرش می‌شود.
  • تمیز کردن لکه برای زمان‌هایی است که یک گوشه کوچک از فرش لکه دار می‌شود.

۲. قالیشویی با مواد شوینده

مایع فرش شویی و قالیشویی مناسبی انتخاب کنید. انواع مواد شوینده و شستشوی فرش در بازار موجود است که معمولا به شکل اسپری یا قوطی هستند و عمل تمیز کردن لکه فرش را آسان‌تر می‌کنند. پاک کننده‌های “چند منظوره” نیز وجود دارند، موقع خرید به برچسب روی محصول توجه کنید و تمیز کننده مخصوص را طبق نوع لکه و فرش خریداری کنید. به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه‌های ناشی از مایعات بدن می‌بایست رسیدگی ویژه انجام داد.

برای تمیزکردن فرش و پاک کردن لکه خونی که تازه روی فرش ریخته شده ابتدا از آب سرد یا آب اکسیژنه استفاده و آن را پاک کنید. از آب گرم استفاده نکنید زیرا این کار باعث تثبیت رنگ خون می‌شود. برای پاک کردن لکه‌های خشک ابتدا با آب اکسیژنه لکه را پاک کنید و سپس با مواد شوینده مبتنی بر آنزیم آن را تمیز کنید.

برای پاک کردن ادرار حیوان خانگی، از یک پاک کننده مبتنی بر آنزیم استفاده کنید که مشخصا برای این منظور تولید شده‌اند. اگر به این نوع مایع شوینده دسترسی نداشتید، لکه‌های تازه را با محلول آمونیاک و سپس مواد شوینده و آب گرم تمیز کنید. لکه‌های تثبیت شده را می‌توان با ترکیب یک به سه سرکه و آب تمیز کرد. سپس مثل لکه‌های تازه با مواد شوینده تمیز و دست آخر آبکشی کنید.

۳. استفاده از مایع تمیز کننده برای شستن فرش

ابتدا در قسمت نامعلوم فرش مایع تمیز کننده را تست کنید. سپس با توجه به دستورالعمل درج شده روی بطری، با احتیاط استفاده کنید. برخی محصولات مناسب هر فرشی نیست، بنابراین بهتر است ابتدا آن را تست کنید. ضایعات فرش یا مکان‌هایی که کمتر در دید هستند مثلا داخل اتاقک بهترین گزینه برای تست محصول هستند.

مواد شوینده را فقط روی خود لکه‌ها تست نکنید. هدف از این کار در واقع بررسی ثبات رنگ فرش است. اگر رنگی از فرش پس داده شد یا اینکه اثر مایع شوینده روی لکه جا ماند، از تمیز کننده دیگری استفاده کنید.

بیشتر بدانید : پاک کردن لکه خون از فرش در منزل و قالیشویی

۴. تمیزکردن فرش در قسمت آسیب دیده

قسمت آسیب دیده را به آهستگی تمیز کنید. مقدار کمی از مایع شوینده روی پارچه سفید بریزید و به آرامی روی لکه بمالید. برای رفع لکه‌ها استفاده از مایع تمیز کننده کفایت می‌کند.

برای رفع لکه فرش نباید بیش از حد مواد شوینده بکار برد. اگر کف در الیاف باقی بماند، خاک را جذب می‌کند و لکه‌ای بزرگتر از قبلی ایجاد می‌کند.

هرگز فرش را با فرچه یا برس نشویید. محکم فشار دادن یا مالش شدید باعث می‌شود لکه عمیق‌تر به الیاف نفوذ کند.

۵. آبکشی فرش

فرش را آبکشی کنید. با استفاده از یک پارچه سفید تمیز و آب می‌توانید کف باقی مانده را پاک و خشک کنید. فرش را با آب خیس نکنید زیرا آب جذب لایه زیرین شده و باعث زنگ یا کپک الیاف می‌شود.

اجازه دهید قسمت شسته شده کاملا در مجاورت هوای باز خشک شود. اگر لکه بزرگ است یا مقدار زیادی آب مصرف کرده‌اید، از پنکه یا فرش خشک کن مخصوص استفاده کنید تا سریع‌تر خشک شود.

بیشتر بدانید : ” ۳ روش از بین بردن پرز فرش نو ” 

ثبت سفارش قالیشویی آنلاین در تهران

چنانچه قصد ثبت سفارش قالیشویی آنلاین در تهران و کرج را دارید می توانید با بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” در تماس باشید. از طریق صفحه ثبت سفارش در وب سایت می توانید با ما در ارتباط باشید.

قالیشویی عابدینی با سال ها سابقه و تجربه در زمینه شستشوی فرش دستبافت و ماشینی، مبل شویی، شستن گلیم، رفوگری، ریشه دوزی و غیره با کمترین هزینه ها به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران در خدمت شما همراهان عزیز است. همچنین اگر به دنبال معتبرترین قالیشویی برای عید ۱۴۰۱ هستید با اطمینان خاطر می توانید قالیشویی عابدینی را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر