پرفروش ترین طرح های فرش ایرانی

پرفروش ترین فرش ایرانی در بازار فرش

در این مقاله از وب سایت فرش شویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران با پرفروش ترین طرح های فرش ایران در بازار فرش آشنا می‌شویم. پس اگر شما هم به این هنر زیبا و باقدمت ایرانی علاقه مندید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پرفروش ترین طرح های فرش ایرانی۱۴۰۱

پرفروش ترین فرش،فرش ایرانی هنری اصیل است که به عنوان نماد هنر ایرانی در سراسر جهان شناخته می‌شود. طرح در فرش ایرانی بسیار متنوع است و به منطقه‌ای که در آن بافته شده بستگی دارد.انواع طرح فرش ایرانی نظیر طرح شاه عباسی، بته جقه، طرح ماهی، طرح افشان و… زیبایی کم‌نظیری در فضای منزل خلق می‌کند. این طرح‌ها علاوه بر پرفروش ترین فرش دستبافت در تولید فرش‌های ماشینی نیز به کار می‌رود.شستشوی فرش اگر با رعایت اصول و دقت کافی انجام نشود از عمر مفید آن می‌کاهد و شما ناچار باید برای خرید فرش جدید مجددا هزینه صرف کنید.

معرفی انواع طرح های فرش ایرانی

فرش نائین

پرفروش ترین فرش نائین با کیفیت بالا و ظرافت در بافت در اندازه‌های متنوعی بافته می‌شود. این فرش به دلیل برخورداری از زمینه رنگی روشن و مات و طرح پرنقش و متراکم همواره بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.لچک و ترنج اصلی‌ترین طرحی است که در بافت فرش نائین به کار می‌رود و بسیار متنوع است. از سایر طرح‌هایی که در بافت فرش نائین به کار می‌رود می‌توان به طرح معروف شاه عباسی اشاره کرد. به طور کلی طرح‌هایی در فرش نائین به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده سنتی‌ترین طرح‌های ایرانی است.درختی، نقش گنبد، حاج خانمی، محرابی، قابی، افشان، کتیبه‌ای و تاریخی از دیگر نقش‌های خاص در فرش نائین است. همه این طرح‌ها با ظرافت و پرکاری بسیار از سوی طراحان فرش نائین طراحی می‌شود.

در بافت فرش نائین از رنگ‌های طبیعی و سنتی استفاده می‌شود. ۱۱ رنگ اصلی شامل کرم یا نخودی، خاکی سیر، خاکی باز، قهوه‌ای، عنابی، سرمه‌ای، لاجوردی، آبی آسمانی، آبی سیر، لاکی و موشی و رنگ‌های فرعی نظیر ماشی، یشمی، سبز و مسی-صورتی جلوه کم‌نظیری به فرش نائین می‌بخشند.

پرفروش ترین طرح های فرش ایرانی در بازار

فرش کاشان

مشخصه اصلی پرفروش ترین فرش کاشان برخورداری از بافت ظریف و بسیار ریز است که باعث می‌شود نقش و طرح فرش حالت برجسته داشته باشد و جلوه ظاهری آن چشمگیرتر باشد. از نظر طرح و نقشه وقتی به فرش کاشان نگاه می‌کنیم فرش اصفهان در ذهنمان مجسم می‌شود.در حال حاضر بیشتر طرح لچک و ترنج با گل‌های شاه عباسی در بافت فرش‌های کاشان به کار می‌رود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.ترنج، محراب، محتشم کاشان، گلدانی و درختی کاشان، شکارگاه، بته‌جقه‌ای و سجاده‌ای شناخته‌شده‌ترین طرح‌های فرش کاشان هستند. رنگ فرش کاشان در گذشته بسیار زنده‌تر بود و زمینه لاکی با حاشیه سرمه‌ای در همه فرش‌های کاشان عمومیت داشت، اما در حال حاضر از رنگ‌های ملایم برای بافت این فرش استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید : ” اصول ست کردن فرش و مبل در منزل

پرفروش ترین فرش دستباف تبریز

شهر تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی با عنوان «شهر جهانی بافت فرش» معرفی شده است. بافتپرفروش ترین فرش در این شهر به دوران صفویه می‌رسد. در حال حاضر تبریز از قطب‌های بافندگی مهم ایران به شمار می‌آید.از پرفروش ترین طرح‌ های فرش تبریز می‌توان به طرح اسلیمی، مستوفی، ترنج، ماهی یا هراتی، میناخانی، گلدانی، درختی، باغی و شکارگاه اشاره کرد. در سال‌های اخیر طراحان و بافندگان تبریزی در نقش، رنگ و بافت خلاقیت بسیاری به خرج داده‌اند و آثار نفیسی را خلق کرده‌اند. آنها با استفاده از رنگ‌های همگون و ایجاد سایه روشن در متن فرش و گل‌های آن، نقش‌های برجسته ایجاد کرده‌اند که جلوه فرش تبریز را دوچندان کرده است.

پرفروش ترین طرح های فرش ایرانی

یکی از ویژگی‌هایی که در طرح فرش تبریز به چشم می‌خورد، دورگیری گل‌ها و برگ‌ها با ابریشم رنگی و سفید است. در طرح زیرخاکی که یکی از مطرح‌ترین طرح‌های فرش تبریز است، با استفاده از رنگ‌های خاص نظیر بژ، سدری و زیتونی حالت زیرخاکی به نقش فرش داده می‌شود.در حال حاضر در تبریز، خوی و مرند فرش‌ها را بیشتر با طرح‌های لچک ترنج، گلدانی، درختی و بته‌جقه‌ای می‌بافند. سرزندگی و طراوت رنگ در قالی‌های تبریز بیش از هر چیز نظر علاقه‌مندان به فرش را جلب می‌کند.

پرفروش ترین طرح فرش ماشینی

فرش ماشینی از تنوع بالای برخوردار است و مدل فرش جدید شامل یک طرح ونقشه نمیشود بهمین خاطر به راحتی مدل فرش جدید ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ طرح و نقشه میشود. که همگی قالی جدید و جدیدترین فرش سال  بحساب می ایند در نظر داشته باشید خیلی از فروشنده ها در فروشگاه های فرش ،جدیدترین مدل فرش را یک مدل و طرح معرفی میکنند در صورتی که فرش طرح جدید توسط گروه های طراحی مختلف طراحی میشود و هر کدام جداگانه طرح خود را عرضه میکنند بهمین خاطر است که جدیدترین مدل فرش ماشینی برای هر شرکتی طرحی متفاوت و در بعضی از شرکت ها چند طرح را بعنوان جدیدترین مدل فرش معرفی میکنند.

قیمت شستشوی فرش جدید ۱۴۰۱ بر اساس شانه
قیمت شستشوی فرش۱۲ متری

قیمت شستشوی فرش۹متری

قیمت شستشوی فرش۶متری

شستشوی فرش دستبافت و قیمتی همواره یکی از دغدغه های اصلی افراد است. با رعایت نکات اصولی در منزل هم می توانید شستن فرش را انجام دهید. اما اگر این کار را به یک قالیشویی حرفه ای بسپارید، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر