شستشوی مبلمان کلاسیک در ارزان ترین قالیشویی تهران

چطور از مبلمان سلطنتی و گران قیمت خود مراقبت کنیم؟

در این مقاله  به شما خواهیم گفت که چطور از مبلمان سلطنتی و گران قیمت خود مراقبت کنید و آنها را تمیز نگه دارید تا نیاز کمتری به مبل شویی داشته باشید.

کثیف شدن مبلمان سلطنتی و نیاز به مبل شویی

حوادثی مانند ریختن چای روی مبل و فرش، بخشی از زندگی ما هستند. اما این که ندانیم چه اقداماتی را باید انجام دهیم و چطور باید با این موارد برخورد کنیم؛ می‌تواند مبلمان و فرش را خراب کند. قبل از هر چیز این نکته را یادآور می‌شویم که برای داشتن مبل‌های تمیز و درخشان به خصوص اگر از مبلمان سلطنتی و گران قیمت استفاده می‌کنید؛ بهتر است که کار مبل شویی را به متخصصین این حوزه بسپارید.
یکی از مهم‌ترین لوازمی که امروزه در خانه همه ما یافت می‌شود، مبلمان است. از طرفی بیشتر خانواده‌ها نمی‌توانند هر ۲ الی ۳ سال یک بار مبلمان خود را تعویض کنند. بنابراین بهتر است نکات مهمی که برای نگهداری از آنها وجود دارد را رعایت کرده تا نیاز کمتری به شستشوی مبل داشته و به این ترتیب طول عمر این محصول را افزایش دهیم.از آنجا که مبلمان، به خصوص از نوع سلطنتی‌اش بسیار گران است، مهم است که به درستی از مبل‌های خود مراقبت کنید. مبلمان مانند لباس مراقبت می‌خواهد و برای تمیز کردنش باید نکات مهمی را رعایت کنید.
چطور از مبلمان سلطنتی و گران قیمت خود مراقبت کنیم؟

بایدها و نبایدهای شستشوی مبل‌ سلطنتی

روکش بیشتر مبلمان‌ سلطنتی پارچه‌ای است. پارچه محبوب‌ترین روکشی است که برای این نوع مبل‌ها استفاده می‌شود. البته درصد کمی از افراد نیز ترجیح می‌دهند که از چرم به عنوان پوشش این مبلمان استفاده کنند.این نوع از شستشوی مبل‌ کلاسیک بیشتر برای دفتر کار مناسب هستند. از طرفی پارچه بیشتر از چرم گرد و خاک را به خود می‌گیرد و ممکن است زودتر کثیف شود. برای این که مبل‌های با ارزش پارچه‌ای‌تان را از گزند آسیب در امان نگه دارید؛ باید چند نکته مهم را در مورد مراقبت از آنها رعایت کنید.

بایدهای مراقبت از مبلمان سلطنتی پارچه‌ای

  • مبلمان را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  • کوسن‌ها و بالش‌های مبل را به طور مرتب بچرخانید تا به صورت یکنواخت از آنها استفاده شود.
  • حتما هفته‌ای یک بار با استفاده از جاروبرقی روی مبلمان را تمیز کنید. به خصوص لابه‌لای درزها را بیشتر جارو بکشید.
  • به صورت دوره‌ای از خدمات حرفه‌ای مبل شویی استفاده کنید.
  • چوب مبلمان را با استفاده از مواد شوینده و واکس‌های مخصوص تمیز کنید.

نبایدهای مراقبت از مبلمان سلطنتی پارچه‌ای

  • از گذاشتن مجلات یا روزنامه روی مبلمان به شدت اجتناب کنید. چرا که جوهر آنها ممکن است به پارچه نشت کرده و لکه ایجاد کند.
  • از مواد شیمیایی خانگی در نزدیکی مبلمان استفاده نکنید. مواجهه بیش از حد با این محصولات می‌تواند به مبلمان شما آسیب برساند.

شستشوی مبلمان سلطنتی

چند نکته مهم دیگر برای شستشوی مبل کلاسیک

  • در صورت بروز نشتی، بلافاصله پارچه مبل را با یک حوله سفید تمیز کنید. یادتان نرود که حوله را با فشار زیاد روی مبل نمالید.
  • از روش مناسب برای از بین بردن لکه‌های مبل استفاده کنید. برای انتخاب این روش باید نوع پارچه رو مبلی خود را در نظر بگیرید. هر پارچه‌ای با یک نوع تمیز کننده پاک می‌شود.
  • برای این که قسمت وسط مبل گود نشود؛ سعی کنید زمان تمیز کردن، پارچه مورد استفاده را از کناره‌ها به سمت قسمت مرکزی حرکت دهید.
  • برای تمیز کردن مبل و میزهای چوبی از مواد شوینده یا مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید.
  • اگر روکش مبل‌هایتان مخملی یا ابریشمی است؛ حتما برای تمیز کردن‌شان از خدمات مبل شویی یک کارخانه مطمئن استفاده کنید؛ و هرگز راسا اقدام به تمیز کردن این مدل مبلمان‌ها نکنید. پارچه‌هایی مانند ابریشم و مخمل به سرعت آسیب می‌بینند.
  • آب، پارچه جنس جیر را خراب می‌کند. برای تمیز کردن مبل‌های جیر از مقداری سرکه و یک پارچه تمیز استفاده کنید. این ترکیب لکه‌های ایجاد شده بر اثر ریختن مایعاتی مانند قهوه را از بین می‌برد.
  • برای لکه‌های چرب، از جوش شیرین استفاده کنید. البته قبل از تمیز و خشک کردن مبل باید اجازه دهید ترکیب جوش شیرین و آب چند ساعتی روی لکه بماند.

با وجود تمام این تدابیر، حوادث گاهی پیش می‌آیند. بنابراین اگر روی مبلمان‌تان زیاد حساسیت دارید؛ توصیه می‌کنیم که به محض ایجاد لکه و نیاز به مبل شویی ، با بهترین و ارزان ترین قالیشویی تهران تماس گرفته و برای لکه‌بری از روی مبل‌ها، از آنها کمک بخواهید.

بیشتر بدانید : “ مبل‌ شویی به‌موقع، ضامن افزایش عمر مفید مبلمان

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر