تمیز کردن مبل پارچه ای در بهترین قالیشویی و ارزان ترین قالیشویی تهران

چگونه یک مبل پارچه‌ ای را تمیز کنید – بخش دو

در مقاله قبلی از وب سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” به نشانه‌های موجود بر روی پارچه‌های مبلی پرداختیم، در این مقاله به بررسی و معرفی سایر علامت ها و نکات مهم به هنگام تمیز کردن مبل پارچه ای پرداخته ایم.

اقلام مورد نیاز برای تمیزکردن مبل پارچه ای

یکی از چیزهایی که در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر زیادی دارد، پارچه استفاده شده برای مبل است. این پارچه‌ها جلوه‌های مختلفی به مبل و داخل خانه می‌دهند. برای تمیز کردن مبل پارچه ای نیاز به اقلام و موادی دارید که عبارتند از:

  • یک جاروبرقی با لوازم جانبی مربوط به تمیزکاری اثاثیه یا لوازم خانگی.
  • حداقل سه پارچه با رنگ‌های روشن یا سفید که بر روی مبل شما رنگ پس ندهند.
  • آب مقطر (مواد معدنی موجود در آب لوله کشی می‌تواند ذراتی بر روی مبلمان باقی بگذارد. یک جستجوی اینترنتی سریع می‌تواند دستورالعمل‌های عملی زیادی را در خصوص استفاده از آب مقطر به شما ارائه دهد و شما می‌توانید به یک راه حل ارزان که تقریبا در هر فروشگاه مواد غذایی می‌توانید آن را پیدا کنید، دست یابید).
  • مایع ظرفشویی و سرکه سفید و تمامی این مواد را قبل از اقدام به مبل شویی تهیه کنید.
    نکته: قبل از شروع تمیز کاری، همیشه باید در یک ناحیه کوچک که در معرض دید قرار ندارد، آزمایش کنید تا باعث خرابی پارچه نشوید.

تمیز کردن مبل پارچه ای

مراحل تمیز کاری مبل پارچه ای

  • مبل خود را با جاروبرقی تمیز کنید تا در حین تمیز کاری مجبور به سابیدن آن نباشید که باعث گسترش آلودگی‌ها بر روی آن می‌شود.
  • درون سطل، ۲ فنجان آب مقطر را با ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و ۱ قاشق سوپ خوری سرکه مخلوط کنید.
  • یک پارچه میکرو فیبر را با محلول تمیز کاری خیس کنید.
  • به آرامی مناطق لکه دار را با این پارچه مالش دهید. این مناطق را با فشار نسابید، این کار می‌تواند به الیاف آن آسیب بزند.
  • یک پارچه میکروفیبر تازه را با آب مقطر (بدون مایع ظرفشویی یا سرکه) خیس کنید و بر روی محل تمیزکاری بکشید تا صابون‌های باقی مانده در محل را از بین ببرید.
  • با یک پارچه میکروفیبر خشک، منطقه را یک بار دیگر تمیز کنید.
  • یک پنکه را بر روی این منطقه بگیرید تا مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

استفاده از بخارشوی برای تمیز کاری پارچه مبلمان

اگر بر روی مبلمان شما علامت “W” یا “WS” نوشته شده باشد، ممکن است بتوانید از پاک کننده‌های بخار استفاده کنید. قبل از این که هیجان زده شوید، به دستورالعمل‌های سازنده مبلمان خود رجوع کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید از آن بر روی پارچه مبلمان خود استفاده کنید.

در حالی که مبل‌های “W” و “WS” ممکن است قادر به مقاومت در برابر آب باشند، آنها همیشه نمی‌توانند در برابر گرما مقاومت کنند.

علاوه بر این، شما ممکن است به یک تست منطقه‌ای نیاز داشته باشید تا در یک منطقه کوچک از مبلمان خود به صورت دستی آن را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که بخار باعث آسیب دائمی به مبل شما نمی‌شود.

هنگامی که حرف از چگونگی تمیز کاری مبل با استفاده از دستگاه بخار به میان می‌آید، شما واقعا باید از دستورالعمل‌های تولید کننده دستگاه بخار شوی استفاده کنید. آنها به شما می‌گویند که از چه تنظیماتی باید بر روی آن استفاده کنید.

آموزش تمیز کردن مبل پارچه ای

چند ترفند برای تمیز کاری موفقیت آمیزتر مبلمان

قبل از شروع فرآیند تمیز کاری با دستگاه بخار، مبلمان خود را جارو کنید. پس از این که از دستگاه استفاده کردید و مبل شما کاملا خشک شد، مجددا آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

یک روز با آب و هوای مناسب را برای استفاده از دستگاه بخار انتخاب کنید تا بتوانید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید تا هوا درون خانه شما جریان یابد.

برخی از پاک کننده‌های بخار از پارچه‌های میکروفیبر برای کمک به تمیز کاری بقایای مواد شوینده استفاده می‌کنند. شما در این شرایط می‌توانید به راحتی با استفاده از دستگاه بخار تمام گرد و خاک موجود بر روی مبلمان خود را تمیز کنید. پس از شستشوی بخار، یک پنکه بر روی پارچه مبلمان خود بگیرید تا به طور کامل آن را خشک کند.

حالا شما می‌دانید که چگونه مبل پارچه‌ای خود را تمیز کنید تا بتوانید جلوه زیبای آن را حفظ کرده و برای مدتی طولانی از مبلمان مورد علاقه خود استفاده کنید. اگر قصد ثبت سفارش قالیشویی آنلاین را دارید می توانید از طریق صفحه مربوط به ثبت سفارش آنلاین در وب سایت بهترین قالیشویی و ارزان ترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” سفارش خود را در کمترین زمان ثبت کنید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر