روش خشکشویی مبل در منزل

روش خشکشویی مبل در منزل

خشکشویی مبل در منزل یک روش ایده‌آل برای تمیز کردن مبلمان و لکه‌بری از روی این کالای ارزشمند است.

روش‌های سنتی که برای شستشوی مبلمان وجود دارند؛ معمولا هم وقت زیادی از شما می‌گیرند و هم هرگز نتیجه آنها نمی‌تواند با نتیجه روش‌های صنعتی رقابت کند. در این مقاله همراه ما باشید تا دلیل برتری روش‌های صنعتی خشکشویی مبل را نسبت به روش‌های سنتی دریابید.

خشکشویی مبل

همه ما در طول روز ممکن است بارها روی مبلمان خانه یا محل کار خود بنشینیم. حتی زمانی که از بیرون آمده‌ایم و هنوز لباس‌های خود را عوض نکرده‌ایم. بنابراین مبلمان یکی از وسایل خانه است که زیاد در معرض آلودگی قرار دارد و ممکن است ناخواسته لک شود. اما از آنجایی که جنس پارچه‌های رو مبلی با یکدیگر متفاوت است و لکه‌های ایجاد شده روی آنها نیز منشاء‌های گوناگونی دارند؛ باید برای تمیز کردن مبلمان حتما از خدمات تخصصی استفاده کرد. علاوه بر نوع لکه و جنس مبل، انتخاب شوینده مناسبی که هم لکه‌ها و آلودگی را به سادگی پاک کند و هم به رنگ پارچه آسیب نرساند؛ در این فرآیند بسیار مهم است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که به عنوان یک حرفه‌ای، استفاده از خدمات قالیشویی‌ها را به جای روش‌های خانگی توصیه می‌کنیم؛ رعایت همین نکات حساس و جزئی در این مراکز تخصصی است. با ثبت سفارش مبل ‌شویی در این مجموعه‌ها می‌توانید به بهترین شیوه ممکن و بدون جابه‌جایی، مبلمان خود را تمیز و به شرایط روز اول خود بازگردانید. همچنین، استفاده از تجهیزات خاص برای خشکشویی مبل در منزل که صرفا برای شستشوی مبل طراحی شده‌اند؛ می‌تواند علاوه بر از بین بردن صد در صدی تمام آلودگی‌ها و لکه‌ها، هزینه ایاب و ذهاب را نیز کاهش دهد. همانطور که می‌دانید؛ اصلی‌ترین عامل خرابی مبلمان، جابه‌جایی غیر اصولی آن است. بنابراین اگر برای مبل‌های خانه خود ارزش قائل هستید؛ برای تمیز کردن آنها حتما از خدمات بهترین قالیشویی استفاده کنید. ضمنا فراموش نکنید که تجهیزات مخصوص مبل‌شویی که در این مراکز استفاده می‌شود؛ در حین شستشوی مبل، با قدرت مکندگی خود می‌توانند تا ۹۰ درصد رطوبت داخل بافت مبلمان را خارج کرده و مانع از رسوخ آب شوند.

بیشتر بدانید: ” مبل‌ شویی به‌موقع، ضامن افزایش عمر مفید مبلمان ” 

مزایای استفاده از خدمات خشکشویی مبل

از موارد زیر به عنوان مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات خشکشویی مبل در منزل یاد می‌شود:

  • شستشو و از بین بردن لکه‌ها بدون خیس شدن فوم و اسکلت مبل
  • جلوگیری از آسیب‌دیدگی چوب، پارچه و تشک‌های مبل
  • انتخاب مواد شوینده متناسب با جنس پارچه و نوع لکه

مزایای استفاده از خدمات خشکشویی مبل

هزینه خشکشویی مبل چگونه محاسبه می‌شود؟

پارامترهای مختلفی وجود دارند که بر روی تعرفه خدمات مختلف قالیشویی‌ها به خصوص خشکشویی مبل اثرگذارند. به همین خاطر تعیین یک نرخ ثابت برای این خدمات کمی دشوار است. اما اگر بخواهیم فاکتورهایی که لحاظ کردن آنها در فرمول محاسبه هزینه‌ها دخیل هستند را مطرح کنیم؛ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تعداد نشیمن‌ها و کوسن‌ها : هر چه تعداد نشیمن‌ها بیشتر باشد؛ طبیعتا هزینه دریافت خدمات مبل‌شویی بیشتر می‌شود. علاوه بر این، به دلیل اینکه کوسن‌ها نیز به صورت جداگانه شسته می‌شوند؛ تعداد آنها روی قیمت فاکتور اثر می‌گذارد.

جنس مبل : هر جنس پارچه‌ای، به یک روش اختصاصی برای شستشو نیاز دارد. به عنوان مثال مبل‌های چرمی را نمی‌توان به همان شیوه‌ای که مبل‌های کتان شسته می‌شوند خشکشویی کرد. علاوه بر این، نوع شوینده نیز بستگی به جنس پارچه مبلمان دارد.

لکه‌ها : جنس لکه‌ها و نوع آنها می‌تواند روی قیمت خدمات خشکشویی مبل تاثیرگذار باشد. یک دست مبلی که لکه‌های زیاد روی آن وجود دارد؛ طبیعتا دیرتر از مبل‌های بدون لکه تمیز می‌شود.

کیفیت مواد شوینده : اگر بخواهیم بعد از شستشوی مبل، ظاهر آن بدون تغییر بماند؛ حتما باید از شوینده‌های مرغوب استفاده کنیم. بنابراین شرکت‌های معتبری که از شوینده‌های اختصاصی و باکیفیت استفاده می‌کنند؛ به جهت اطمینان از عدم آسیب‌دیدن مبلمان مشتری، تعرفه بیشتری دارند.

بیشتر بدانید : “ آشنایی با شستشوی مبل کلاسیک

آیا یک روش خانگی برای تمیز کردن مبلمان در منزل وجود دارد؟

هنگامی که در اینترنت جستجو می‌کنید؛ ممکن است با روش‌های خانگی زیادی مواجه شوید که برای تمیز کردن مبلمان توصیه شده‌اند. اما این نکته را فراموش نکنید که نتیجه این روش‌ها هرگز قابل مقایسه با روش‌های صنعتی نیست. با این وجود اگر بخواهیم یک شیوه خانگی ساده و تا حدودی کاربردی را به شما معرفی کنیم؛ آن روش به شرح زیر است:

  • ابتدا تمام کوسن‌ها، روکش‌های پارچه‌ای مجزا و تشک‌ها را از روی مبل بردارید.
  • با استفاده از یک جاروبرقی قوی تمام درزهای روی مبل را تمیز کنید.
  • مقداری از شوینده‌ای که مناسب جنس مبلمانتان است را با آب ترکیب کرده و روی مبلمان اسپری کنید.
  • سپس با استفاده از یک تکه اسفنج نرم، محلول را روی پارچه بمالید تا تمیز شود.
  • اگر مبلمان بوی نامطبوعی دارد؛ بعد از پخش کردن شوینده با استفاده از اسفنج، ترکیبی از سرکه و جوش شیرین را روی آن اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.
  • برای آبکشی، حتما باید از دستگاه بخارشوی استفاده کنید.
  • اجازه دهید حداقل یک روز مبل در فضای آزاد بماند و خشک شود. سپس از آن استفاده کنید.

آیا خدمات خشکشویی مبل فقط مخصوص منازل است؟

هر مجموعه‌ای که از مبلمان به عنوان تجهیزات اصلی کار خود استفاده می‌کند؛ می‌تواند با این خدمات به تمیزی محل کار خود کمک کند. به عنوان مثال سالن‌های کنفرانس، سالن‌های انتظار، مطب‌ها و کلینیک‌ها، رستوران‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و حتی هتل‌ها بعد از منازل مسکونی بیشترین تقاضا را برای دریافت این سرویس دارند.

بهترین مرکز ارائه‌دهنده خدمات خشکشویی مبل در منزل

بهترین مرکز ارائه‌دهنده خدمات خشکشویی مبل در منزل کدام است؟

مجموعه قالیشویی عابدینی، یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز ارائه انواع خدمات از جمله مبل شویی در منزل است. ما با تکیه بر نیروی تخصصی ماهر و تجهیزات پیشرفته و به‌روز خود، باکیفیت‌ترین خدمات را به مشتریان عرضه می‌کنیم. سال‌ها فعالیت درخشان زیرنظر اتحادیه قالیشویان تهران و افتتاح شعبات مختلف در سراسر استان تهران برای سرویس‌دهی بهتر به مشتریان، گواه همین موضوع است.

بنابراین اگر مبلمان گران قیمتی دارید و به دنبال خدمات باکیفیت و ارزنده‌ای برای شستشوی آن در منزل هستید؛ کافیست که با همکاران ما در بخش پذیرش تماس بگیرید تا فرم موجود در وب‌سایت را پر کنید. بعد از ثبت سفارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیروی متخصص به محل اعلام شده از سوی شما اعزام شده و اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر