اصول شستشوی فرش ابریشمی در ارزان ترین قالیشویی تهران عابدینی

اصول شستشوی فرش ابریشمی

شستشوی فرش دستبافت به‌ویژه شستشوی فرش ابریشمی به دلیل ظرافت و ارزشمندی آن باید با دقت بسیار انجام شود به همین دلیل در این مطلب از وب سایت ارزان ترین قالیشویی تهران به توضیح اصول شستشوی فرش ابریشم پرداخته ایم.

خدمات قالیشویی برای شستشوی فرش ابریشمی

پیش از شستن فرش دستبافت باید مطمئن شوید که فرش مورد نظر رنگ پس نمی‌دهد. برای این کار ابتدا بخش کوچکی از فرش را بشویید تا از عدم پس دادن رنگ آن اطمینان حاصل کنید.
خدمات قالیشویی در ارزان ترین قالیشویی تهران و کرج برای جلوگیری از پس دادن رنگ فرش از هیدرو سولفید سدیم استفاده می‌کند.
الیاف ابریشم از پیله کرم ابریشم حاصل می‌شود. این الیاف ضمن انعطاف‌پذیری بالا بسیار مستحکم هستند. فرش‌های ابریشم ظریف و سبک هستند و به فضای سالن پذیرایی منزل شما جلوه‌ای منحصربه‌فرد می‌بخشند. استفاده از فرش ابریشم به صورت دیواری نیز به دلیل ظرافت و زیبایی کم‌نظیر آن متداول است.بهتر است شستشوی فرش ابریشمی را به خدمات قالیشویی بسپارید اما اگر با اصول شستن این فرش آشنا باشید و امکانات مناسب در اختیار داشته باشید می‌توانید در منزل هم این کار را انجام دهید.

اصول نگه داری از فرش دستبافت

بهتر است فرش ابریشم در فضای پررفت‌وآمد قرار نگیرد تا کمتر کثیف شود. همچنین این فرش را باید بر سطحی پهن کرد که خشک و بدون گردوغبار فرش باشد. وجود گردوغبار باعث کثیف شدن فرش و ضرورت شستن آن می‌شود.

شستشوی بیشتر فرش از عمر مفید آن می‌کاهد. اگر فرش ابریشم با روشی نامناسب شسته شود کدر و مات خواهد شد و جلوه اولیه خود را از دست خواهد داد. فرش شویی

، شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم را با بهترین شوینده‌های فرش در نهایت دقت و کیفیت انجام میدهد.

اصول شستشوی فرش ابریشمی

مراحل قبل از شستشوی فرش ابریشمی

ابتدا فرش ابریشم را کاملا جاروبرقی بکشید تا گردوغبار و ذرات آشغال از بین بروند. ممکن است نیاز باشد فرش را از جایی آویزان کنید و با چوب دستی به پشت آن ضربه بزنید تا کاملا گردوخاک از آن جدا شود.این کار باعث می‌شود بوی نامطبوع فرش نیز از بین برود. فقط به خاطر داشته باشید به آرامی به فرش ضربه بزنید تا به بافت آن آسیب نرسد.اگر فرش ابریشم بوی نامطبوعی دارد برای از بین بردن آن از محلول آب و سرکه استفاده کنید. وجود سرکه باعث از بین رفتن میکروب‌ها و رفع بوی نامطبوع فرش می‌شود. برای این کار مقداری آب و سرکه را مخلوط کنید و آن را روی فرش اسپری کنید. سپس یک دستمال نخی تمیز را روی فرش بکشید.

 

مراحل شستشوی فرش ابریشم

حالا نوبت به شستن فرش رسیده است. شوینده مناسبی را برای شستن فرش ابریشم انتخاب کنید تا به الیاف و رنگ فرش آسیب نرساند. شوینده‌های اسیدی و قلیایی برای فرش دستبافت مناسب نیستند و بهتر است شوینده خنثی در نظر گرفته شود تا موجب پس‌دهی رنگ فرش نشود.برای شستشوی فرش ابریشم هرگز از آب گرم استفاده نکنید و فرش را از چند ساعت قبل خیس نکنید زیرا باعث پس دادن رنگ فرش خواهد شد.پس از آبکشی فرش با استفاده از پارو کاملا آب را از فرش خارج کنید و اجازه دهید فرش در همان حالت پهن‌شده روی سطح زمین باقی بماند. با این کار از پخش رنگ در فرش جلوگیری می‌کنید.همچنین از لوله کردن فرش پرهیز کنید زیرا باعث تداخل رنگ‌ها در یکدیگر می‌شود.
پس از اینکه مطمئن شدید آب کاملا از فرش خارج شده است آن را در محلی که در معرض هوا قرار دارد آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

از بین بردن تداخل رنگ در فرش ابریشم

برای از بین بردن تداخل رنگ در فرش‌ دستبافت و فرش ابریشم از ترکیب ماست ترش و هیدرو سولفید سدیم استفاده می‌شود. افراد باتجربه این ترکیب را با استفاده از مقداری آب رقیق می‌کنند و اجازه می‌دهند به مدت ۱۰ دقیقه به حال خود بماند تا آماده کار شود.سپس با استفاده از یک قلمو این ترکیب را روی قسمت‌هایی از فرش که در آن تداخل رنگ ایجاد شده قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند خشک شود.سپس با استفاده از یک دستمال نخی نمناک آثار این ترکیب را از بین می‌برند. نکته مهم این است که ترکیب یادشده با قسمت‌های دیگر فرش برخورد نکند. شستن فرش ابریشم در منزل ممکن است دردسرهایی برای شما ایجاد کند. با توجه به ارزش این فرش بهتر است شستشوی آن را به خدمات قالیشویی در ارزان ترین قالیشویی بسپارید.

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر