انتخاب مبلمان راحتی و شستشوی مبل و مبل شویی

نکات انتخاب مبلمان راحتی

تقریبا این روزها نمی‌توان خانه‌ای را بدون مبلمان تصور کرد. استفاده از انواع مبلمان در فضای منزل علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط باعث راحتی و آسایش افراد می‌شود. بیشترین زمان نشستن ما در منزل روی مبلمان راحتی می‌گذرد. به همین دلیل انتخاب مبلمان راحتی باید با حساسیت زیاد انجام شود. در این مقاله از وب سایت بهترین قالیشویی تهران “قالیشویی عابدینی” با ما همراه باشید تا با نکات مهم در انتخاب مبلمان راحتی و مبل شویی این نوع مبلمان آشنا شوید.

برای انتخاب مبلمان راحتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبل‌های راحتی معمولا دارای نشیمن نرم و راحت و دسته‌های پهن هستند و ارتفاع آنها نسبت به مبل‌های دیگر کمتر است. پارچه بیشتر از مواد دیگر در ساخت مبلمان راحتی به کار رفته است بنابراین هنگام مبل شویی باید دقت بسیاری به خرج داد. کارشناسان قالیشویی عابدینی، بهترین قالیشویی تهران همواره قبل از شستشوی مبل به جنس و نوع آن توجه ویژه ای دارند.

مبلمان راحتی در انواع مختلفی بر اساس نیاز افراد طراحی و تولید می‌شوند. کاناپه، مبل تخت‌خواب‌شو، مبل لاوسیت، مبل ال‌شکل و مبل‌های فانتزی و مدرن انواع مختلف مبلمان هستند که در طرح‌های گوناگون و با پارچه‌ها و رنگ‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند.

  • انتخاب کاناپه در چیدمان منزل

کاناپه معمولا در قالب دونفره و سه‌نفره طراحی می‌شود و نقش موثری در چیدمان فضا دارد. از کاناپه‌ها علاوه بر منازل در فضای ادارات، مطب پزشکان و آموزشگاه‌ها استفاده می‌شود.

اگر از کاناپه به صورت تک در چیدمان منزل می‌خواهید استفاده کنید آن را مقابل دیواری قرار دهید که رنگ یا کاغذ دیواری متفاوت از دیوارهای دیگر دارد. در جلوی آن نیز میزی برای قرار دادن ظرف‌های پذیرایی، کتاب و… قرار دهید. از این طریق یک فضای مجزا در منزل درست می‌کنید.

مبلمان راحتی معمولا به صورت ست هفت‌تکه شامل یک کاناپه سه‌نفره، یک کاناپه دونفره و دو مبل تک است. افراد با سلیقه‌های مختلف ممکن است پارچه کل مبلمان را مشابه انتخاب کنند و یا از دو پارچه برای آن استفاده کنند.

برای انتخاب مبلمان راحتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • تاثیر نوع پارچه بر شستشوی مبل

شاید مهم‌ترین نکته در انتخاب مبلمان راحتی نوع پارچه به کار رفته در آن باشد. ماندگاری و مقاومت پارچه باعث می‌شود عمر مفید مبلمان زیاد شود و شما تا چند سال نیاز به تعویض پارچه مبل نداشته باشید. چنانچه به درستی انتخاب شوند، پس از شستشوی مبل و مبل شویی آسیبی به آنها وارد نمی شود.

پارچه‌های مختلفی با جنس شانل، سلطنتی، مخمل و… و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف محصول کشورهای ایران، چین و ترکیه در بازار وجود دارد. انتخاب پارچه کاملا سلیقه‌ای است اما هرچه بافت پارچه متراکم‌تر باشد کیفیت بهتری خواهد داشت.

بیشتر بدانید : ” مبل‌ شویی به‌موقع، ضامن افزایش عمر مفید مبلمان

  • تاثیر رنگ مبلمان در مبل شویی

رنگ مبلمان یکی از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در ظاهر آن محسوب می‌شود. رنگ مبلمان باید با فرش، دیوارها، پرده و در مجموع تزیینات منزل دارای هماهنگی باشد. در انتخاب رنگ مبلمان خلاقیت به خرج دهید و از رنگ‌هایی که هارمونی ایجاد می‌کنند استفاده کنید. آلبوم‌های مختلف دکوراسیون را ببینید و ایده بگیرید.

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید مبلمان به آن توجه کنید پیوستگی یا جدا بودن بالشت‌های نشیمن است. نشیمن پیوسته استحکام و ثبات بیشتری دارد و فرم خود را به راحتی از دست نمی‌دهد اما مبل هایی که نشیمن آنها به صورت بالشت جداشونده است زودتر دچار فرسایش می‌شوند. گرچه به دلیل جداشدن راحت رویه، قابلیت شستن آسان آن نیز وجود دارد.

  • تاثیر فضای موجود در انتخاب مبلمان راحتی

قبل از انتخاب مبلمان راحتی حتما فضایی که قرار است مبلمان در آن چیده شود را در نظر بگیرید. اندازه مبلمان باید با آن فضا متناسب باشد. اگر منزل شما کوچک است مبل‌های بزرگ و دارای پهنای زیاد خریداری نکنید زیرا پس از چیدن آنها برای تردد در منزل به مشکل برمی‌خورید. دسته‌های مبل نقش مهمی در اشغال فضا دارند اگر محدودیت فضا دارید مبل‌های کوچک‌تر و یا بدون دسته انتخاب کنید.

  • توجه به وزن مبلمان در خرید مبل

اگر ممکن است هر سال از منزل خود جابه‌جا شوید به وزن مبل توجه کنید. جابه‌جایی مبل‌های بزرگ و سنگین بسیار دردسرساز است. در عوض اگر قرار است سال‌ها در جای ثابتی باشید انتخاب مبل‌های چوبی که استحکام بهتری دارند به نفع شماست.

راحتی مبلمان را حتما در نظر داشته باشید. روی مبلمان بنشینید و سفتی فنرهای آن را امتحان کنید. میزان سفتی نشیمنگاه باید طوری باشد که بدن در مبل فرو نرود و جای آن روی سطح پارچه باقی نماند. ارتفاع مبل برای راحتی پاها در هنگام نشستن مهم است. به دوخت درزها هم دقت کنید تا ظاهر مبلمان از هر نظر زیبا باشد.

در میان انواع مبلمان، مبلمان راحتی فروش بیشتری دارد زیرا هم هزینه خرید آن مناسب است و هم امکان تعمیر و تعویض رویه آن به راحتی و با صرف هزینه کم امکان‌پذیر است. فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش و مبل شویی را در کوتاهترین زمان، با کیفیت عالی و ارزان ترین قیمت به شهروندان تهران و کرج ارائه میدهد.

بیشتر بدانید : ” ۵ نکته مهم برای انتخاب مبلمان اداری مناسب

اشتراک گذاری مطلب در

مطالب و مقالات مفید درباره شسشوی فرش، مبل شویی و ...

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مفید و خواندنی دیگر